پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه آغاز شد


پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه صبح امروز، هشتم آذرماه، در تالار قدس رضوی کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور جمع کثیری از بانوان قرآن‌پژوه و مسئولان و شخصیت‌های علمی آغاز به کار کرد.

پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه آغاز شد
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ پانزدهمین همایش بین‌المللی «بانوان قرآن‌پژوه» به همت مرکز بانوان و امور خانواده آستان قدس رضوی و مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) قم صبح امروز، هشتم آذرماه، در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز شد.
با توجه به رویکرد همایش بین‌المللی «بانوان قرآن‌پژوه» که با محور قرآن و امام جواد(ع) برگزار خواهد شد، مشهد مقدس و حرم رضوی برای میزبانی این همایش انتخاب شد.
این همایش در سه بخش برگزار خواهد شد و آغاز این مراسم با پیام آیت‌الله حاج شیخ جعفر سبحانی همراه است و در ادامه دو مقاله برگزیده با عنوان «جایگاه قرآن و تفسیر در میراث فکری امام جواد(ع)» از سوی الهه هادیان رسنانی و نیز مقاله «دلالت آیات قرآن کریم برای طرد جنسیت گرایی» ارائه می‌شود.۷۰۰ نفر از بانوان قرآن‌پژوه در این همایش شرکت می‌کنند و مقالات خود را با محوریت امام جواد(ع) و مباحث قرآنی در این همایش ارائه خواهند کرد. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد ادامه خواهد یافت.
بخش دوم این همایش مراسم تجلیل و تکریم از بانوان ممتاز قرآنی شرکت‌کننده است که با حضور مسئولان و شخصیت‌های میهمان از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس تولیت آستان قدس رضوی، برگزار خواهد شد. در این بخش سیدابراهیم رئیسی به سخنرانی می‌پردازد. همچنین از چهره‌های شاخص و ممتاز قرآنی در عرصه پژوهش و هنر با اعطای لوح سپاس از سوی مقامات عالی‌رتبه حاضر در مراسم تجلیل خواهد شد.
بخش دوم پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با سخنرانی آقایان احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمدباقر قالیباف به پایان می‌رسد.
بخش سوم این همایش بعد از نماز ظهر و عصر و صرف ناهار شرکت کنندگان و در نوبت بعدازظهر با ارائه مقاله «نوآوری‌های فرهنگی و رویکرد‌های قرآنی آستان قدس رضوی» از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و نیز ارائه مقاله دیگری با عنوان «تأثیر اجتماعی و تربیتی بانوان قرآن‌پژوه» از سوی فرهمندپور ادامه خواهد داشت.
در ادامه و در بخش ویژه این همایش میزگردی به مناسبت بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی، دبیر چهاردهمین دوره همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با حضور حجت‌الاسلام ذبیحی، رئیس سازمان سمت، احمد مسجدجامعی و محمدعلی مهدوی‌راد و وحید احمدی و محمد عبداللهیان برگزار خواهد شد.
بخش پایانی این همایش با ارائه مقاله‌ای از سوی مرضیه محمدزاده همراه است و در انتها برنامه‌های دوره بعد همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه مطرح خواهد شد.
یادآور می‌شود تعداد ۱۹ نفر از محققان شاخص و برجسته که در رشته‌های قرآنی به فعالیت پرداخته‌اند و رتبه دارند در این همایش تقدیر می‌شوند. لوح تقدیر برگزیدگان پانزدهمین همایش بین‌المللی «بانوان قرآن‌پژوه» مزین به امضای آیت‌الله سبحانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خواهد بود.
این مراسم تا فردا جمعه ۹ آذرماه با اجرای مراسم نمادین غبارروبی یکی از صحن‌های حرم مطهر رضوی از سوی بانوان شرکت‌کننده در پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه ادامه می‌یابد.
تاکنون ۱۴ دوره از این همایش با حضور رؤسای قوای سه‌گانه در تهران برگزار شده و مقام معظم رهبری نیز در هفتمین دوره این همایش حضور داشته‌اند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز