آغاز نشست جهانی و نمایشگاه محصولات حلال در استانبول


آغاز نشست جهانی و نمایشگاه محصولات حلال در استانبول

گروه بین‌الملل ـ نشست جهانی و نمایشگاه محصولات حلال با حضور مسئولان سازمان‌های داخلی و بین‌المللی در شهر استانبول آغاز شد.

آغاز نشست جهانی و نمایشگاه محصولات حلال در استانبول

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ «نشست جهانی حلال» و «ششمین نمایشگاه محصولات حلال» از امروز( 8 آذرماه) با حضور شماری زیادی از کارشناسان، شرکت‌های تولید کننده محصولات حلال، فعالان کسب و کار و مسئولان سازمان‌های داخلی و بین‌المللی در مرکز هنرهای نمایشی اوراسیا در منطقه« ینی کاپی» شهر استانبول آغاز به کار کرد و تا 11 آذر ماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه که قرار است به مدت چهار روز در استانبول برگزار شود، موضوعاتی نظیر غذا، ذبح، دارو، گردشگری و اقتصاد حلال مورد بحث قرار می گیرد.

یونس اته، رئیس شورای اجلاس جهانی حلال با بیان اینکه امروز بازار جهانی حلال به ارزش بیش از 4 تریلیون دلار رسیده و طیف وسیعی از کالاها و خدمات را در بر می‌گیرد، گفت: با توجه به رشد بخش‌های مهم دیگر که اقتصاد اسلامی را تشکیل می دهند، می‌توان تخمین زد در سال 2021 بازار جهانی حلال به ارزش 7 تریلیون دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بازار محصولات حلال 2 میلیارد نفر مشتری در جهان دارد و محصولات حلال از کشورهای اسلامی فراتر رفته و در حال تبدیل شدن به نماد جهانی کیفیت و اعتماد است، تصریح کرد: علاوه بر جمعیت مسلمان جهان، غیرمسلمانان نیز به دلیل پاکی و سالم بودن این محصولات، از آن مصرف می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...