چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟


هر روز با افزایش میزان عرضه مکمل‌های تقلبی تشخیص مکمل اصل بسیار سخت شده و این مشکل، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بدنسازان و اهالی ورزش محسوب می‌شود؛ زیرا با این انتخابِ اشتباه، نه‌تنها پول ورزشکار به هدر می‌رود، بلکه احتمال به خطر افتادن سلامتی فرد نیز وجود دارد . شاید با خودتان بگویید که خب قطعاً با خرید از سایت یا توزیع‌کنندگانِ معتبر، دیگر هیچ...

هر روز با افزایش میزان عرضه مکمل‌های تقلبی تشخیص مکمل اصل بسیار سخت شده و این مشکل، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بدنسازان و اهالی ورزش محسوب می‌شود؛ زیرا با این انتخابِ اشتباه، نه‌تنها پول ورزشکار به هدر می‌رود، بلکه احتمال به خطر افتادن سلامتی فرد نیز وجود دارد . شاید با خودتان بگویید که خب قطعاً با خرید از سایت یا توزیع‌کنندگانِ معتبر، دیگر هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، اما نکته مهم این است که با یاد گرفتن شیوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی، دیگر کاملاً خیالتان راحت خواهد بود و می‌توانید مانند یک ورزشکار و بدنساز حرفه‌ای، اصالت مکمل خریداری‌شده را شخصاً کنترل کنید. در ادامه این مطلب، تمام ترفندهای تشخیص مکمل اصل از تقلبی را به شما آموزش خواهیم داد. با روژان همراه شوید.

۱ درپوش محصول

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

۱٫۱ در قانون شماره یک برای تشخیص مکمل اصل از تقلبی، اگر درپوش به شکل نامرتبی روی لبه‌های محفظه مکمل قرار گرفته بود و یا پد مخصوص نداشت، مکمل تقلبی است. اگر مکمل اصل باشد باید درپوش روی محفظه مکمل به شکل یکپارچه روی آن قرار گرفته باشد، به طوری‌که هیچ روزنه‌ای به داخل وجود نداشته باشد. اگر دیدید قسمتی‌ از این درپوش باز است، بدون شک باید به اصالت کالای خریداری‌شده شک کنید.

حال اگر درپوش مکمل را باز کردید و پد مخصوص داخل آن بود، حالا باید به شکل ظاهریِ آن دقت کنید. در مدل‌های تقلبی، قسمت داخلی درپوشِ مکمل، مقوای معمولی چسبانده شده، اما در مکمل‌های اصلی جنس آن، حالت پنبه‌ای دارد و دارای ساختار شبکه‌ای است.

۲/۱ نکته دومی که باید به آن دقت داشته باشید، پوشش آلومینیومی درپوش مکمل‌هاست. حتماً به فرم لبه‌های آلومینیومی دقت کنید که بسیار تمیز و شکیل بسته‌بندی شده باشد. معمولاً پوشش آلومینیومی، دارای نام برند و شرکتی است که محصول مرتبط با آن را خریداری کرده‌اید؛ اگر این شرایط را نداشت، بدانید که یا کیفیت پایینی دارد و یا کاملاً تقلبی است.

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

۲ هولوگرام و لوگوی شرکت Optimum Nutrition

قانون شماره دو برای کنترل اصالت محصولِ خریداری‌شده، کنترل‌کردن لوگو یا همان آرم تجاری شرکت و هولوگرام محصول است. بسیاری از برندهای مشهور مکمل، هولوگرام را به نحوی طراحی می‌کنند که غیرقابل تقلید و کپی‌کردن باشد. در ادامه نمونه‌ای از هولوگرام یک مکمل اصلی را می‌بینید.

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

نمونه‌هایی از لوگوی تقلبی‌ای که برای مارک Optimum Nutrition طراحی و روانه بازار شده است:

۳ برچسب شبنم

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

قانون شماره سه برای تشخیص مکمل اصلی و کنترلِ برچسب شبنمِ محصول است. باید به این برچسب دقت داشته باشید و اصلی‌بودن آن را کنترل کنید. راحت‌ترین راه برای کنترل برچسب شبنم، استفاده از اپلیکیشن بارکدخوانِ راهبر است؛ برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا نرم‌افزار را نصب کرده و سپس کُد روی برچسب شبنم را داخل نرم‌افزار اسکن کنید تا اطلاعات مربوط به واردات محصول، برروی صفحه گوشیِ شما نقش ببندد.

۴ کد شناسایی محصول یا LOT

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

یکی دیگر از راه‌های تشخیص مکمل اصلی از فیک این است که عدد LOT یا همان کد شناسایی درج شده در رو یا زیر محصول را چک کنید. بسیاری از شرکت‌های معتبر عرضه‌کننده مکمل‌های بدنسازی، سرویسی دارند که به‌صورت آنلاین می‌توانید عدد روی محصول را کنترل کرده و از اصالت کالای خریداری‌شده اطمینان حاصل کنید.

۵ کیفیت بسته‌بندی و نام درج‌شده روی آن

مکمل‌های تقلبی، معمولاً بسته‌بندی مناسبی ندارند و حتی نام درج‌شده برروی محصول دارای غلط‌های املایی است. در تصویر زیر مثال‌هایی از این اشتباهات که بیانگر تقلبی‌بودنِ مکمل است را به شما نشان خواهیم داد:

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

عکس

جدای از قوانینی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، راه‌های دیگری نیز برای کنترل اصالت محصول وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره بگیرید.

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

۶ طعم، بو و رنگ محصول

اگر مشتری پروپاقرصِ مکمل‌ها هستید و همیشه نوع خاصی را مصرف می‌کنید، لازم است که به طعم، بو، بافت و رنگ محصول دقت داشته باشید. اگر حس کردید که چیزی در طعم یا بوی محصول تغییر کرده، باید بیشتر هوشیار باشید و از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. البته شاید این تغییر از سمت کارخانه سازنده هم باشد، اما با این حال با مشاهده هرگونه تغییر، بهتر است حواستان را بیشتر جمع کنید و کمی بیشتر در مورد مکمل خریداری‌شده پرس‌وجو کنید.

نکته پایانی

با وجود اشباع بازار از مکمل‌های تقلبی و واردکننده‌های بسیار، بهتر است نسبت به محصولی که می‌خرید، اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر حدوداً ۶۰ درصد از مکمل‌های موجود در بازار ایران تقلبی بوده و این زنگ خطری است که نشان می‌دهد، مشتری باید هوشیارتر باشد

منبع

چگونه مکمل اصل را از مکمل تقلبی تشخیص دهیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید