مهاجری و برانکو با دست خالی برابر هم؛/ گزارش زنده؛ ماشین‌سازی 0 - پرسپولیس 0


مهاجری و برانکو با دست خالی برابر هم؛/ گزارش زنده؛ ماشین‌سازی 0 - پرسپولیس 0

پرسپولیس در روزی که با کمترین موجودی از نظر بازیکن مواجه بود در نیمه اول نمایش نسبتا خوبی برابر ماشین سازی داشت و می توانست به گل هم برسد.

به گزارش " ورزش سه" پرسپولیس در هفته چهاردهم باید در تبریز به مصاف ماشین سازی می رفت که تیمی شکست ناپذیر در هفته اخیر بوده است. برانکو برای این بازی سیامک نعمتی را هم در اختیار نداشت تا بدشانسی هایش نسبت به قبل بیشتر هم شود.
علیرضا بیرانوند مثل در دفاع راست و محسن ربیع خواه را در سمت چپ به بازی گرفت. در این بازی احمد نوراللهی در پست هافبک دفاعی ،بشار رسن و امید عالیشاه وینگرهای راست و چپ و بین آنها حمیدرضا طاهرخانی بازی کرد گادوین منشا و علی علیپور نیز مثل بازی‌های اخیر پرسپولیس در دیدار برابر ماشین‌سازی دو مهاجم این تیم بودند. در آن سو مهاجری اما تیمش را با دو مهاجم که در طول هم بازی می کردند به میدان فرستاده بود و پیمان بابایی و رضای خالقی فر مهاجمان ماشین سازی بودند.
پرسپولیس خوب می داند که با وجود کمبودهایی که دارد و با توجه به اینکه ماشین سازی در هفته های اخیر نتایج خوبی گرفته اما این بازی می تواند آسان ترین و کم خطر ترین بازی های هفته های آخر نیم فصل اول باشد چرا که بازی های بعدی برابر سپاهان و ذوب آهن است. با این وجود اما همین روحیه پیروزی طلبی باعث شده که بازی دو تیم که به میزبانی ماشین سازی برگزاری می شود یک نیمه جذاب و پرهیجان داشته باشد و تیم ماشین سازی نیز نمایش خوبی برابر پرسپولیس داشت. ماشین سازی در نیمه اول موقعیت گل بیشتری از پرسپولیس داشت و می توانست به گل برسد اما تجربه پرسپولیسی ها مانع از این اتفاق شد.


گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ماشین‌سازی و پرسپولیس را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


هفته چهاردهم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: 97/09/08 ؛ ساعت: 15
استادیوم: بنیان دیزل تبریز/ تماشاگر: ... نفر
داور: سید رضا مهدوی؛ کمک‌ها: میریعقوب حجتی، حمیدرضا کنعانی و شاهو اصلانی/ ناظر: علی خسروی


ماشین‌سازی تبریز


فرناندو دخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد اهل‌شاخه، مسیح زاهدی، سید احمد موسوی، احمدرضا زنده‌روح، سید محمد خرم‌الحسینی، سعید مهری، فرید بهزادی‌کریمی، پیمان بابایی و رضا خالقی‌فر.


سرمربی: محمدرضا مهاجری


پرسپولیس


علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی(56 - سعید حسین پور)، گادوین منشا و علی علیپور.


سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح نیمه اول:

پرسپولیس با وجود کمبود بازیکن اما برای برد به زمین آمده بود و این را می توان از روش تهاجمی این تیم فهمید اما ماشین سازی نیز از این روش بازی پرسپولیس در نیمه اول استقبال کرده و توانست به دلیل بازی تهاجمی پرسپولیس به دروازه این تیم نزدیک شود. پرسپولیس در نیمه اول مثل همیشه اصرار به بازیسازی از مدافعان داشت و به دلیل حضور همتی و ربیع خواه در دفاع های کناری باعث شد تا فشار روی خط هافبک پرسپولیس و به خصوص نوراللهی زیاد شد چرا که بار زیادی از کنار ها روی دوش خط هافبک پرسپولیس بود. اما مدافعان کناری این تیم در این بازی هماهنگی بالایی نداشته و در پست های غیرتخصصی بازی می کردند و همین موضوع نیز باعث شد که ماشین سازی نیزفرصت های خوب گلزنی داشته باشد که پیمان بابایی و خالقی فر آن ها را از دست دادند.
پرسپولیس که در خط جلو منشاء و علیپور را داشت بازهم مثل هفته های اخیر فرصت های زیادی را از دست داد و امیدعالیشاه دو موقعیت خوب را از دست داد. بی شک بهترین بازیکن پرسپولیس بشار رسن بود که هربار توپ را گرفت توانست به خوبی مهاجمان و بازیکنان دیگر تیم را صاحب توپ کرده و تیم را به سمت دروازه حریف برد. پیمان بابایی، مسیح زاهدی و کنعانی زادگان نیز در ماشین سازی در نیمه اول نمایش خوبی داشتند.

مهاجری و برانکو با دست خالی برابر هم؛/ گزارش زنده؛ ماشین‌سازی 0 - پرسپولیس 0


لحظات حساس

دقیقه ۱۲: ارسال از سمت راست پرسپولیس با دخالت شجاع خلیل زاده و اعتراض ماشین سازی مبنی بر خطای پنالتی همراه شد اما داور دستور به ادامه بازی داد. دقیقه ۱۵: ارسال اینبار از سمت چپ و اشتباه بیرانوند در دفع توپ در شلوغی شش قدم توپ را نصیب مسیح زاهدی کرد که ضربه خطرناک این مدافع پیش تاخته از کنار دروازه راهی اوت شد. دقیقه 32 : بازی بازیکنان ماشین سازی در محوطه جریمه پرسپولیس می توانستند به گل برسند اما شجاع خلیل زاده و سیدجلال در مقابل دروازه توپ را در دو مرحله دور کردند. در مرحله اول شجاع شوت خالقی فر را با پا و سیدجلال در مرحلع دوم و در حالی که روی زمین افتاده بود شوت محکم بازیکن ماشین سازی را با سر دفع کرد تا همین توپ تبدیل به یک ضدحمله سریع برای پرسپولیس شود. دقیقه 32: امید عالیشاه در این ضدحمله با سرعت وارد هجده قدم شد و با شوت محکم پای چپ قصد داشت دروازه ماشین سازی را باز کند اما فرناندو دخسوس شوت محکمی عالیشاه که به وسط دروازه زده شد را دفع کرد. دقیقه 35 : ماشین سازی در یک حمله سریع توسط پیمان بابایی می توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. او از سد سیدجلال عبور کرده و در زاویه بسته ضربه را به زاویه مخالف زد اما مدافعان پرسپولیس تن به کرنر دادند تا این موقعیت خبرناک هم دفع شود. دقیقه 41- پرسپولیس توپ را خیلی خوب تا هجده قدم آورده و عالیشاه پا به توپ وارد هجده قدم شد اما بازهم با بی دقتی ضربه اش به بالای دروازه رفته و موقعیت پرسپولیس نیز از بین رفت. دقیقه 44- ماشین سازی که در دقایق آخر روی دروازه و پرسپولیس فشار می آورد و در یک صحنه نزدیک بود به گل برسد و همین باعث شد تا علیرضا بیراوند دروازه بان این تیم به سوی احمد نوراللهی برود تا نسبت به این حادثه اعتراض کند. اما نوراللهی واکنش نشان داد و با عصبانیت جواب بیرانوند داد. صحنه ای که با کوتاه آمدن بیرانوند جمع شد چرا که نوراللهی با دست او را به سمت دروازه می خواند و بیرانوند با دست هایی که پشت کمرش گره کرده بود به سمت دروازه رفت.

مهاجری و برانکو با دست خالی برابر هم؛/ گزارش زنده؛ ماشین‌سازی 0 - پرسپولیس 0

دقیقه 51- ارسال گادوین منشا روی دروازه با ضربه سر بشار رسن همراه بود و علیپور می توانست روی شش قدم دروازه را باز کند اما دخسوس با خروج به موقع ازمهاجم پرسپولیس خطا گرفت و فرصت از بین رفت.


در حاشیه


* عزیز معبودی، مدافع ماشین‌سازی به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد و کمال کامیابی‌نیا، هافبک دفاعی پرسپولیس هم به همین علت برابر ماشین‌سازان غایب است.
* شجاع خلیل زاده که گفته می‌شد به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم در دیدار امروز نیز با تدابیر کادرپزشکی در ترکیب حاضر شده است.
* مسیح زاهدی، مدافع میانی ماشین سازی در این بازی از سوی رضا مهاجری به دلیل کمبود نفرات در سمت چپ دفاعی به میدان رفته است.
* دقایقی پیش از شروع بازی ظرفیت استادیوم بنیان دیزل پر شد و جمعیت زیادی از هواداران پشت در ماندند.
* هواداران ماشین سازی در ابتدای بازی به شدت کاشیما آنتلرز را تشویق کردند. البته در این جمع عده‌ای نیز با به کار بردن “گاشینما” (به زبان ترکی) به کری خوانی با پرسپولیسی‌ها پرداختند.
* سیداحمد موسوی که در بازی فصل گذشته با حرکت تکنیکی خود پایه‌گذار گل این تیم برابر پرسپولیس بود، در این بازی در پست اصلی خود و در سمت راست به میدان رفته است. این بازیکن در چند دیدار اخیر ماشین با توجه به کمبود نفرات مجبور به تغییر پست شده بود.
* حسین کنعانی زادگان از ماشین سازی و احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس نفرات ملی پوش حاضر در این بازی هستند.
* علیرضا بیرانوند در یک صحنه با رضا خالقی فر به درگیری لفظی پرداخت که واکنش شدید هواداران را در پی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟