فیصل: کنار آمریکای منفور ایستادیم


فیصل: کنار آمریکای منفور ایستادیم

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی: ما در کنار آمریکا زمانی که به شدت منفور بود ایستادیم و همچنان در کنار آمریکا ایستاده ایم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ ترکی الفیصل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان، در پاسخ به این سوال که واکنش شما به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که تاکید کرد عربستان بدون حمایت واشنگتن، دو هفته بیشتر دوام نمی آورد، چیست؟ پس از خندیدن گفت: عربستان هیچ گاه خود را در شرایطی قرار نمی دهد که باعث شود طرف دیگر در هر مسئله ای در موضع ضعف قرار گیرد. ما با آمریکا و هر کشور دیگری بر اساس رایزنی و گفتگو عمل می کنیم و امیدواریم درباره منافع مشترک به توافق نظر دست پیدا کنیم.


الفیصل افزود: عربستان سه قرن است که باقی مانده است. فکر نمی کنم در این سه قرن متکی به حسن نیت آمریکا بوده باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ما هرگز فراموش نمی کنیم که آمریکا در زمان حمله صدام حسین به کویت، در کنار ما ایستاد. آمریکا برای حمایت از عربستان قربانیانی داده است و ما از این مسئله به شدت قدردانی می کنیم و آن را به یاد خواهیم داشت و این مسئله یک عامل تاریخی باقی خواهد ماند. اما ما هم در کنار آمریکا در زمانی که این کشور به شدت در خاورمیانه منفور بود در دهه های پنجاه، شصت و هفتاد ایستادیم و همچنان در کنار آمریکا ایستاده ایم و بار این دوستی با آمریکا را هم در برابر حملاتی که گروه های مخالف آمریکا در خاورمیانه داشتند، بر دوش کشیده ایم. به همین علت، در طول تاریخ در روابط دو کشور منافع مشترک و احترام متقابل مطرح بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک