پیگیری مطالبات مردم از مهترین وظایف مسئولان دولتی است


پیگیری مطالبات مردم از مهترین وظایف مسئولان دولتی است

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: پیگیری مطالبات مردم و اهمیت دادن به خواسته های آنان یکی از مهمترین وظایف مسئولان دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا بابک دین پرست پنجشنبه شب در نشست شورای اداری دلگان اظهار داشت: مسئولان باید زمینه رفع مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار خود
قرار دهند.
وی بیان کرد: دلگان سیستان و بلوچستان به عنوان شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی در این استان معرفی شده است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: دلگان از شاخص های پایینی در توسعه برخوردار بوده که بر همین اساس و با نگاه به ظرفیت ها و نیازهای این شهرستان مسئولان دولتی برای رفع کمبودهای منطقه عزمی جدی دارند.
وی افزود: این موضوع فرصتی مناسب برای توسعه شهرستان بوده که بایستی مدیران از آن به بهترین شکل بهره برداری کنند.
دین پرست با تاکید بر شناسایی طرح های نیمه تمام و مصوبات سفرهای استانی و ضرورت تکمیل طرح های اقتصادی اظهار داشت: دولت مصمم است هر چه در مقام مصوبه و وعده در این دولت و حتی سالهای قبل بوده را پیگیری و با اولویت به سرانجام برساند.
وی گفت: دلگان می تواند مانند شهرستانهایی نظیر قلعه گنج در توسعه و سرعت پیشرفت نمونه باشد و شواهد از جدیت مسئولان این شهرستان، اراده مسئولان استانی و همت دولت خود نوید بالندگی منطقه را می دهد.
فرماندار دلگان نیز با تقدیر از نگاه بلند دولت بویژه مدیران وزارت کشور در خصوص تعیین دلگان به عنوان شهرستان پایلوت توسعه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارات لازم جهت ایجاد راهبرد مثلث محورهای ایرانشهر - دلگان به زهکلوت، هودیان به مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، چاه اسحق جلگه به زیارت گیابان تحول و انقلاب عظیمی در اقتصاد و امنیت منطقه رخ خواهد داد.
مجتبی شجاعی افزود: اجرای 36 کیلومتر توسعه برق، اجرای مجتمع های 6 گانه آب روستایی و تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی، ساخت مدارس شبانه روزی در جلگه و بخش مرکزی، اجرای طرح های آب شهری، اجرای آبیاری تحت فشار برای عشایر و کشاورزان، مدیریت تالاب جازموریان، اجرای طرح های آبخیزداری و غیره از مطالبات مردم است.
وی بیان کرد: ضعیف ترین حوزه ارتباطی مربوط به مخابرات و ارتباطات است که تولید نارضایتی عمومی کرده و در کنار آن عدم‌ تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز و سوخت کشاورزان و همچنین کاهش سهمیه سوخت بنزین خودروها خود به عوامل گلایه مندی مردم تبدیل شده است.
فرماندار دلگان استقرار ادارات، تخصیص ردیف خاص اعتباری برای حوزه درمان و سلامت این شهرستان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا شماری از مدیران، شهردار گلمورتی، شورای شهر گلمورتی، بخشداران و نمایندگانی از بانوان و نخبگان‌ دلگان به بیان مشکلات و کمبودها و ارائه راهکارها پرداختند.
بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به منظور پیگیری مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان و زمینه ‌سازی تنظیم سند توسعه جنوب آن، به این استان سفر کرده است.
دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای 2 شهر گلمورتی و چگردک، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادی است.7310

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا