آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی


آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

با اتصال گوشی به تلویزیون می‌توان دایره کاربردهای این گجت‌های کوچک را افزایش داد. در این مطلب به آموزش نحوه وصل کردن تبلت و یا گوشی هوشمند به تلویزیون با استفاده از کابل یو اس بی خواهیم پرداخت. از آنجایی که گوشی های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت هستند، بسیاری از آن‌ها اکنون... نوشته آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی اولین بار در...

با اتصال گوشی به تلویزیون می‌توان دایره کاربردهای این گجت‌های کوچک را افزایش داد. در این مطلب به آموزش نحوه وصل کردن تبلت و یا گوشی هوشمند به تلویزیون با استفاده از کابل یو اس بی خواهیم پرداخت.

از آنجایی که گوشی های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت هستند، بسیاری از آن‌ها اکنون حکم کامپیوترهای جیبی را داشته و قابلیت‌های مالتی تسکینگ را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان نمونه می‌توان با استفاده از گوشی خود، به صورت همزمان از اینترنت یک فایل دانلود و یک موزیک پخش کرد و به اجرای بازی سه بعدی پرداخت. به وسیله اتصال گوشی به تلویزیون دایره این کاربردها باز هم گسترده‌تر می‌شود.

نمایشگر گوشی های هوشمند به منظور آسودگی در حمل و نقلشان کوچک طراحی شده است، به همین دلیل اتصال گوشی به تلویزیون در منزل برای بهره بردن از حداکثر توان سخت افزار آن می‌تواند ایده بسیار مناسبی باشد. اگرچه روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما کم هزینه‌ترین و شاید راحت‌ترین مورد، استفاده از کابل یو اس بی است.

چرا از USB برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنیم؟

امروز کست (پخش) کردن نمایشگر گوشی بر روی تلویزیون به صورت بی‌سیم با استفاده از ابزارهایی همچون Chromecast و Miracast بسیار ساده است. به همین دلیل ممکن است اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل یو اس بی را بیهوده تلقی کنید.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

مزیت اول این است که اگر گوشی هوشمند را از طریق یک سیم به تلویزیون متصل کنید، دیگر خبری از مشکلات تاخیر در ارسال و دریافت سیگنال نخواهد بود. این موضوع برای کاربرانی که به منظور اجرای بازی در پی وصل کردن گوشی به تلویزیون هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. با این روش، لگ و کندی در پخش محتوا به میزان فوق‌العاده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

از طرفی دیگر ممکن است قادر به فراهم کردن اتصال وایرلس نبوده و یا سیگنال بی‌سیم موجود برای اتصال تلویزیون و گوشی بسیار ضعیف باشد. در چنین شرایطی ناچار به روی آوردن به راهکاری سیم‌دار خواهید بود! پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه این مطلب، با سر زدن به لینک زیر، از نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با راهکارهای وایرلس نیز اطلاع پیدا کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

در زمان اتصال گوشی به تلویزیون با یک کابل، از مزایای زیادی بهره خواهید برد. روشی که به منظور انجام این کار انتخاب می‌کنید، به نوع دستگاه و سیستم عامل آن بستگی دارد، چرا که نحوه وصل کردن یک آیفون با نحوه اتصال دستگاهی اندرویدی متفاوت است.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

به طور مشابه، روش‌های اتصال نیز بسته به نیاز متفاوت است. برای مشاهده عکس‌ها بر روی تلویزیون پشتیبانی‌کننده از این قابلیت، تنها یک کابل شارژ گوشی کفایت می‌کند، اما به منظور میرور کردن صفحه نمایش می‌بایست حتما یک آداپتور یو اس بی تهیه کنید.

روش اول: اتصال گوشی به تلویزیون با MHL

MHL یکی از متداول‌ترین راهکارها به منظور وصل کردن گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل یو اس بی است. این فناوری، که مخفف عبارت “Mobile High-Definition Link” است، به دستگاه‌های منطبق با آن همچون تعداد زیادی از گوشی های هوشمند و تبلت ها اجازه می‌دهد به تلویزیون‌ها و یا پروژکتورها متصل شوند. می‌توانید با مراجعه به وب سایت mhltech، لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این تکنولوژی را مشاهده کنید. آن چه برای استفاده از این روش نیاز خواهید داشت:

یک گوشی پشتیبانی‌کننده از MHL کابل و یا آداپتور یو اس بی به اچ دی ام آی MHL نمایشگری دارای درگاه ورودی اچ دی ام آی کابل اچ دی ام آی کابل پاور

این یک لیست کلی بوده و نوع کابل‌ها ممکن است بسته به مدل گوشی متفاوت باشد. به منظور پی بردن به لیست مواد مورد نیاز، عبارت MHL cable [your device name] را در گوگل جستجو کنید. به جای قسمت [your device name] نام گوشی خود را وارد کنید.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

ابتدا گوشی را به آداپتور MHL وصل کنید. انرژی مورد نیاز این آداپتور باید از طریق یک درگاه یو اس بی بر روی کابل و یا یک منبع خارجی دیگر تامین شود.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

به عنوان نمونه در تصاویر زیر، یک آداپتور MHL سامسونگ را مشاهده می‌کنید که بر روی کناره‌اش، یک پورت میکرو یو اس بی وجود دارد. برخی کابل‌ها به همراه یک کانکتور برای گوشی و تبلت و یک منبع انرژی جداگانه عرضه می‌شوند.

#gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; }

در ادامه گوشی را با استفاده از کابل MHL به تلویزیون وصل کنید. باید محتوای گوشی بر روی تلویزیون قابل مشاهده باشد، چرا که این راهکار به صورت پلاگ اند پلی کار می‌کند. در حال حاضر و برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی، MHL یکی از بهترین راهکارهای اتصال گوشی به تلویزیون محسوب می‌شود.

روش دوم: اتصال گوشی به تلویزیون با SlimPort

استفاده از یک کابل SlimPort نیز گزینه دیگری است. از آنجایی که هم MHL و هم SlimPort، فناوری‌های هستند که نمایش محتویات دستگاه‌های موبایل بر روی نمایشگرهای جانبی از طریق اتصال فیزیکی را فراهم می‌کنند، با یکدیگر شباهت زیادی دارند. با این حال تکنولوژی دوم از نظر نوع خروجی‌هایش متفاوت است.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

اگرچه MHL به خروجی ویدیوی اچ دی ام آی محدود است، اما SlimPort می‌تواند از طریق اچ دی ام آی، دی وی آی (DVI)، دیسپلی پورت و وی جی ای، اقدام به ارسال سیگنال‌های تصویر کند. به همین دلیل قابلیت انطباق آن با تلویزیون‌های مختلف و حتی قدیمی بسیار بیشتر است. به عنوان نمونه، مانیتورها و تلویزیون‌های قدیمی تنها دارای درگاه وی جی ای بوده و از کابل‌های ارسال‌کننده سیگنال‌های دیجیتالی پشتیبانی نمی‌کنند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو فناوری، نحوه تامین انرژی است. البته، اگرچه MHL در ابتدا به یک اتصال برای رساندن انرژی به آن نیازمند بود، اما این نیاز در MHL 2.0 از بین رفته است. با این حال، از آنجایی که MHL نیروی مورد نیازش را از گوشی تامین می‌کند، روش ایده‌‌آل‌تر، استفاده از یک کابل پاور به شمار می‌رود. در SlimPort خبری از دریافت انرژی از خود دستگاه موبایل نیست. برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از آداپتور SlimPort به موارد زیر نیاز دارید:

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

یک گوشی پشتیبانی‌کننده از SlimPort (برای مشاهده دستگاه‌های منطبق به وب سایت Slimportconnect مراجعه کنید) یک کابل یا آداپتور SlimPort کابل ویدیو (اچ دی ام آی، دی وی آی، دیسپلی پورت و یا وی جی ای) تلویزیونی دارای یکی از درگاه‌های کابل‌های بالا

همانند زمان استفاده از MHL، باز هم ممکن است مواد مورد نیاز برای اتصال گوشی به تلویزیون بسته به مدل متفاوت باشد، پس گوگل کردن نام گوشی خود به همراه اسم SlimPort را فراموش نکنید.

کار را با وصل کردن آداپتور SlimPort به گوشی خود شروع کرده و سپس آداپتور را با استفاده از یک کابل مناسب به تلویزیون متصل کنید. اکنون محتوای نمایشگر گوشی می‌بایست بر روی تلویزیون قابل مشاهده باشد. همانند روش قبلی، SlimPort نیز یک راهکار پلاگ اند پلی به شمار می‌رود.

اتصال تبلت به تلویزیون با کابل یو اس بی

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

با استفاده از کابل یو اس بی، تبلت‌ها را نیز می‌توان به تلویزیون وصل کرد. در تبلت‌های اندرویدی پشتیبانی‌کننده، از MHL یا SlimPort استفاده می‌کنیم. فرآیند، همانند نحوه اتصال گوشی به تلویزیون انجام می‌شود. در حالت ایده‌آل، گوشی و تبلت شما از هر دوی آن‌ها پشتیبانی کرده و با خرید یک آداپتور خواهید توانست هر دستگاه موبایلی را که دوست دارید به تلویزیون متصل کنید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با کابل یو اس بی

نحوه وصل کردن یک آیفون به تلویزیون از طریق کابل یو اس بی تقریبا مشابه است، اما در اینجا به کابل‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت. این کابل‌ها بسته به مدل فرق می‌کنند.

همه آیفون‌های اخیر از کانکتور لایتنینگ پشتیبانی می‌کنند. برای اتصال گوشی به تلویزیون به یک آداپتور لایتنینگ دیجیتال AV برای خروجی اچ دی ام آی و یا آداپتور وی جی ای لایتنینگ به منظور اتصال به نمایشگرهای دارای این پورت نیاز دارید.

#gallery-5 { margin: auto; } #gallery-5 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-5 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-5 .gallery-caption { margin-left: 0; }

برای دستگاه‌های آی او اسی که دارای پورت‌ قدیمی (30 پین) هستند باید از یک آداپتور وی جی ای به 30 پین استفاده کنید.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

به روشی مشابه، ابتدا گوشی را به آداپتور وصل و سپس آن را با استفاده از کابلی مناسب به تلویزیون متصل کنید. اکنون محتوای صفحه نمایش آیفون می‌بایست بر روی تلویزیون میرور شده باشد. آداپتورهای لایتنینگ رسمی عرضه شده توسط اپل، دارای یک پورت لایتنینگ اضافی به منظور شارژ دستگاه حین مشاهده محتوای آن بر روی نمایشگری دیگر هستند.

اتصال آیپد به تلویزیون با کابل یو اس بی

با استفاده از ابزارها و روش‌هایی مشابه، قادر به متصل کردن تبلت آی او اسی خود به تلویزیون خواهید بود. در اینجا نیز بهتر است از یک کابل لایتنینگ استفاده کنید. تنها در آیپد 3 و به قبل مجبور به استفاده از کابل 30 پین هستید، چرا که آیپدهای بعد از آن از کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند.

اتصال به عنوان یک دستگاه ذخیره‌سازی

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

اگرچه متداول‌ترین کاربرد اتصال گوشی به تلویزیون پخش محتوای صفحه نمایش کوچک آن بر روی نمایشگری بزرگتر است (اسکرین میرورینگ)، اما کاربرد دیگری نیز وجود دارد. به جای میرور کردن نمایشگر می‌توان بعد از اتصال گوشی به تلویزیون به سادگی فایل‌های ذخیره شده درون آن همچون تصاویر را مرور کرد. البته باید از یک مانیتور، تلویزیون و یا پروژکتور پشتیبانی‌کننده از این عمل استفاده کنید.

از آنجایی که در این روش تنها به یک کابل یو اس بی نیاز خواهید داشت، سریع‌تر و کم هزینه‌تر به نظر می‌رسد. همچنین درگاه یو اس بی نیز در بیشتر تلویزیون‌ها وجود دارد.

در آیفون یا آیپد، به یک کابل لایتنینگ و یا کابل 30 پین نیاز خواهید داشت. کاربران اندرویدی بسته به مدل دستگاه خود، نیازمند استفاده از کابل میکرو یو اس بی و یا یو اس بی C هستند. همان کابل یو اس بی که به صورت پیش‌فرض درون جعبه قرار داده شده است در اغلب مواقع کفایت می‌کند.

اتصال گوشی به تلویزیون برای دیدن تصاویر

در اینجا فرض بر این است که تلویزیون یا مانیتور شما، قادر به خواندن گوشی هوشمند به عنوان یک حافظه جانبی همانند یو اس بی فلش عادی و دیدن فایل‌های آن است. ابتدا، کابل را به گوشی متصل و سپس سر دیگر آن را به درگاهش درون تلویزیون وارد کنید. سپس نوع ورودی را در تلویزیون به یو اس بی تغییر دهید. در بیشتر تلویزیون‌ها این کار با استفاده از دکمه Source روی کنترلر قابل انجام است.

در دستگاه اندرویدی، به احتمال زیاد می‌بایست تنظیمات نحوه اتصال کابل یو اس بی را به Transfer files و یا Transfer photos (PTP) تغییر دهید. برای این کار، پنل نوتفیکیشن را بعد از اتصال کابل به گوشی پایین کشیده و سپس بر روی نوتیفیکیشن مربوط به اعلام وصل بودن کابل به گوشی ضربه بزنید تا گزینه‌های موجود نمایش داده شوند.

#gallery-6 { margin: auto; } #gallery-6 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-6 .gallery-caption { margin-left: 0; }

متاسفانه در دستگاه‌های اندرویدی جدید، از پروتکل USB Mass Storage پشتیبانی نمی‌شود، به همین دلیل امکان مشاهده گوشی یا تبلت به عنوان یک حافظه خارجی در تلویزیون وجود ندارد.

روش‌های نوین اتصال گوشی به تلویزیون

در اسکرین میرورینگ، همانطور که از نام آن پیداست، صفحه نمایش گوشی عینا بر روی نمایشگر خارجی آینه می‌شود، به همین دلیل محتویات در اغلب مواقع برای نمایش بهینه نیستند. اما در پرچمداران اخیر سامسونگ و هواوی می‌توان محتویات گوشی را به شیوه‌ای کاملا بهینه و طراحی شده مخصوص حالت دسکتاپ به نمایش در آورد.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

در پرچمداران سامسونگ برای اتصال گوشی به تلویزیون نیازمند استفاده از کابل یو اس بی C به اچ دی ام آی هستید، اما با این کار در واقع اسکرین میرورینگ انجام خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم با خرید یک دکس داک، از قابلیت نمایش بهینه محتویان گوشی بر روی نمایشگرهای خارجی استفاده کنید.

برای اتصال گوشی های سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، گلکسی نوت 8 و نوت 9 به تلویزیون می‌توانید از دکس داک استفاده کنید. البته این نیاز در گلکسی نوت 9 از بین رفته و همانند گوشی های خانواده Mate 10 هواوی، می‌توانید با اتصال مستقیم گوشی به تلویزیون، از نمایش بهینه محتویات روی صفحه نمایش خارجی لذت ببرید.

از آنجایی که این یک تکنولوژی اختصاصی محسوب می‌شود، نحوه اتصال گوشی به تلویزیون در این راهکار متفاوت از روش‌های ذکر شده در بالا است. اگر دارای یکی از پرچمداران سال 2017 و یا پرچمداران سال 2018 به جز گلکسی نوت 9 هستید، یک داک DeX تهیه کنید. تبلت گلکسی تب اس 4 نیز همانند گوشی گلکسی نوت 9 برای نمایش بهینه نیازمند این داک نیست.

کاربران گوشی های ذکر شده، علاوه بر داک مخصوص، باید یک کابل اچ دی ام آی نیز تهیه کنند. به طور واضح، تلویزیون یا پروژکتور مورد نیز نیز باید از درگاه اچ دی ام آی پشتیبانی کند. یک از مزیت‌های فوق‌العاده این روش اتصال گوشی به تلویزیون، وجود یک درگاه اترنت، دو درگاه یو اس بی 2 و یک درگاه یو اس بی C بر روی دکس داک علاوه بر درگاه اچ دی ام آی است. به این ترتیب می‌توانید با اتصال کیبورد و ماوس به آن، از کار با گوشی هوشمند خود در حالت دسکتاپ لذت ببرید! علاوه بر آن، می‌توان از نمایشگر خود گوشی به عنوان تاچ پد استفاده کرد. این قابلیت نیاز به حمل ماوس را از بین می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو