بازدید بهزیستی از مؤسسات قرآن غیرقانونی است


بازدید بهزیستی از مؤسسات قرآن غیرقانونی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به بازدید نمایندگان بهزیستی از یک مؤسسه شهر کرمانشاه بدون حضور نماینده مراکز قرآنی استان این امر را غیرقانونی دانست و گفت: اتحادیه قرآنی در این خصوص شکایت‌نامه‌ای علیه این افراد با امضاء تمامی مؤسسات قرآنی تنظیم و تقدیم دادستان خواهد کرد.

بازدید بهزیستی از مؤسسات قرآن غیرقانونی است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مؤسسات قرآنی براساس چهارچوب تعریف شده در سطح هر استانی به منظور نهادینه کردن فرهنگ قرآنی آن جامعه فعالیت می‌کنند و در این راستا به منظور آشنایی با سطح این فعالیت‌ها معمولا بازدیدی توسط نمایندگان ارگان‌های مرتبط انجام می‌گیرد که این بازدیدها درجای خود بسیار بجا و منطقی است اما روز چهارشنبه 7 آذرماه طی بازدیدی از یکی از مؤسسات قرآنی شهر کرمانشاه اصول منطقی این بازدیدها کنار گذاشته شده و به خلاف قانون رفتار شد، رفتاری که موجب ناراحتی مدیر مؤسسه و درخواست برای رسیدگی به امر مذکور بود.
ناهید چاوری، مدیر مؤسسه سفیران هدایت نور در این خصوص در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: روز چهارشنبه 7 آذرماه چهار نفر از نمایندگان بهزیستی به همراه یک مدیر مرکز پیش‌دبستانی زیر نظر بهزیستی با نامه دادستان برای بازدید از مؤسسه قرآنی ما آمدند و در بدو ورود با گرفتن عکس از تمام مؤسسه با لفظی بسیار توهین‌آمیز به ایرادات واهی درخصوص فعالیت مؤسسه پرداختند.
وی افزود: ایرادات تا جایی ادامه داشت که صلاحیت مؤسسات قرآنی در زمینه آموزشی را زیر سؤال برده و معتقد بودند که مراکز قرآنی صلاحیت آموزشی ندارند.
مدیر مؤسسه سفیران هدایت نور با ابراز نگرانی از این امر اظهار کرد: در بازدید این افراد از مؤسسه قرآنی به‌گونه‌ای با ما رفتار شد که به جایی حمله شده و با ما به صورت مجرم برخورد شد.
مراکز قرآنی مجاز به فعالیت آموزشی هستند
علی کرمی، کارشناس اداره امور قرآنی کرمانشاه با اشاره به موضوع یاد شده با اشاره به غیرقانونی بودن بازدید از مؤسسات قرآنی بدون حضور نمایندگان این مراکز و همچنین زیر سؤال رفتن قابلیت‌های آموزشی مؤسسات یادآور شد: طبق اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی که به امضاء مقام معظم رهبری رسیده است برطبق بند 5 این اساسنامه به صورت صریح اعلام شده است آموزش همگانی اقشار مختلف در سنین مختلف یکی از مأموریت‌های این سازمان و وظایف مراکز و مؤسسات همکار با آن است.
وی افزود: همچنین در بند دیگری در اساسنامه سازمان دارالقرآن آمده است مراکز فرهنگی و قرآنی مجاز به 3 ساعت در روز آموزش کودکان سه سال تا مقطع پیش‌دبستانی هستند.
کرمی درادامه با اشاره به بازدید غیرقانونی یاد شده ، اظهار کرد: طی تماس با سرهنگ احمدی، جانشین اداره اماکن استان کرمانشاه درخصوص یاد شده با یادآوری جلسه تیرماه امسال درخصوص بازدید از مؤسسات این نکته یادآور شد که بازدید از مؤسسات بدون حضور نمایندگان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، بازرسی استانداری و ... غیرقانونی است و ما به مؤسسات خود ابلاغ کرده‌ایم که در صورت تخلف در این موضوع اجازه بازرسی داده نشود.
کارشناس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه تأکید کرد: با استناد به بندهای اساسنامه مراکز قرآنی مجاز به فعالیت آموزشی و قرآنی هستند.
اتحادیه قرآنی پیگیر مشکلات مؤسسات
حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه نیز در این رابطه اظهار کرد: بازدید بهزیستی از مؤسسات بدون نمایندگان تبلیغات اسلامی و ... غیرقانونی است.
وی تأکید کرد: اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه به صورت جدی این مسئله را پیگیری می‌کند.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: اتحادیه قرآنی در این خصوص شکایت‌نامه‌ای علیه این افراد با امضاء تمامی مؤسسات تنظیم و تقدیم دادستان خواهد کرد.
حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه نیز در خصوص این موضوع عنوان کرد: مؤسسات حقوقی هستند و باید اتحادیه قرآنی پیگیر مشکلات آن‌ها باشد.
وی اظهار کرد: یکی از بندهای شکایت‌نامه اتحادیه علیه این افراد توهین از جانب افراد غیرمجاز است و این جسارت از طریق نامه‌ای به استانداری و دادستان پیگیری می‌شود.
درپایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم مراکز قرآنی مجاز به فعالیت آموزشی هستند و این خود امری است جای سؤال که تا چه زمانی باید مؤسسات و فعالین قرآنی درگیر مشکلاتی باشند که به واقع به خلاف قانون در حق آنان روا می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس