نمایش قرآن گلدوزی شده خطاط سوری در ترکیه


نمایش قرآن گلدوزی شده خطاط سوری در ترکیه

یک خطاط سوری، قرآن کریم را به طور کامل در طول 12 سال در 12 جلد به وزن 200 کیلوگرم گلدوزی کرده است و قرار است در نمایشگاه های ترکیه به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد ماهر حاضری» خطاط سوری مقیم ترکیه در گفتگو با آناتولی گفت: گلدوزی قرآن کریم بر روی پارچه را با چرخ خیاطی از سال 2000 میلادی آغاز کرده است و کامل شدن این اثر 12 سال به طول انجامیده است.

حاضری تاکید کرد: این قرآن کریم در 12 جلد و به رسم الخط عثمان طه و در دو رنگ طلایی و نقره ای گلدوزی شده است و طول آن 80 و عرض آن 60 سانتیمتر و وزن آن 200 کیلوگرم است و هر جلد آن، دو جزء و نیم است.

این خطاط سوری گفت: اثر هنری متعدد دیگر همچون تابلوهایی که با گلدوزی آماده کرده است، در اختیار دارد.

وی افزود: نخستین نمایشگاه آثار خود را در ایران برگزار کرده است و سپس در سوریه، لبنان، کویت و امارات و قطر آثار خود را به نمایش گذاشته است.

نمایش قرآن گلدوزی شده خطاط سوری در ترکیه

حاضری گفت: چهار سال پیش به علت جنگ در سوریه از استان حلب به ترکیه آماده است و در شهرهای متعدد ترکیه همچون استانبول، غازی عنتاب و طرابزون نمایشگاههای را برپا کرده است.

این خطاط سوری تاکید کرد: تلاش های زیادی برای دستاوردهای قرآنی اش انجام داده است و تعدادی از آنها را پس از پایان گلدوزی به تعدادی از علمای سوریه داده است.

وی تمایل دارد که این آثار را در همه شهرهای ترکیه عرضه کند و شماری آنها را به فروش برساند.

حاضری افزود: می خواهد این قرآن کریم را در موزه ترکیه که آثار اسلامی در آن قرار دارد، عرضه کند، زیرا مطمئن است که توجه ویژه ای به آن می شود.

این خطاط سوری همچنین توانسته است که این قرآن کریم گلدوزی شده را در تعدادی از کشورهای جهان به نمایش بگذارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن