مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)


مطلب مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4) برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ قسمت جدید کارتون بسیار محبوب و موفق Toy Story محصول شرکت پیکسار (Pixar) ؛ انیمیشن داستان اسباب بازی 4 ماه ژوئن سال 2019 (خرداد سال 98) راهی سینماهای آمریکا...

قسمت جدید کارتون بسیار محبوب و موفق Toy Story محصول شرکت پیکسار (Pixar) ؛ انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ (خرداد سال ۹۸) راهی سینماهای آمریکا خواهد شد.

فیلم‌های انیمیشن یا به گویش رایج در جامعه کارتون، یکی از پولسازترین بخش‌های صنعت سینمای فعلی است. انیمیشن‌های ساخته شده در طول سال نیز معمولا جایگاهی در بین بهترین فیلم‌ها و پرفروش‌ترین آثار سینمایی سال به خود اختصاص می‌دهند. با مروری بر بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ و پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸ نیز می‌توان به سادگی به این نکته پی برد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۸ ؛ مروری بر بهترین آثار سینمایی سال

سری داستان اسباب بازی ؛ Toy Story 1

(IMDB: 8.3 – Metascore: 95)

اولین قسمت سری داستان اسباب بازی یا توی استوری اولین بار در سال ۱۹۹۵ میلادی توسط شرکت پیکسار ساخته و به وسیله کمپانی والت دیسنی (Walt Disney) پخش گردید.

مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)داستان اسباب بازی (۱۹۹۵)

این اثر که عنوان اولین انیمیشن که به طور کامل با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری (CGI) ساخته شده را به خود اختصاص داد، با فروشی بیش از ۳۶۰ میلیون دلار (در حدود ۷۰ میلیارد تومان با دلار کمتر از ۲۰۰ تومانی اواسط دهه ۱۳۷۰ شمسی و ۴۳۰۰ میلیارد تومان فعلی) لقب پرفروش‌ترین فیلم سال را به خود اختصاص داد و جوایز متعددی را کسب نمود. این فیلم درحال حاضر با کسب نمره ۸.۳ از کاربران وب سایت IMDB و امتیاز ۹۵ از منتقدان پایگاه Metacritic یکی از بهترین انیمیشن‌ها و فیلم‌های تاریخ سینما به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بی ارزش ترین واحدهای پولی جهان

Toy Story 2

(IMDB: 7.9 – Metascore: 88)

در پی موفقیت قسمت اول، در سال ۱۹۹۹ بخش دوم این فیلم نیز ساخته شد. این انیمیشن حتی از قسمت اول نیز موفق‌تر عمل نمود و با فروشی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار (در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان زمان و بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) در رده بهترین و پرفروشترین فیلم‌های سال قرار گرفت.

مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹)

البته از لحاظ امتیاز این قسمت در جایگاهی پایین تر از بخش اول قرار گرفته و موفق به کسب نمره ۷.۹ از کاربران IMDB و امتیاز ۸۸ از منتقدان Metacritics شده است.

بیشتر بخوانید: با با ارزش ترین واحدهای پولی جهان آشنا شوید

Toy Story 3

(IMDB: 8.3 – Metascore: 92)

قسمت سوم این انیمیشن محبوب در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. کاراکترهای جذاب، داستان سرگرم کننده و جلوه‌های بصری مناسب فروشی ۱ میلیارد دلاری (در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان با دلار ۹۰۰ تومانی زمان و ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) را برای آن رقم زده و آن را به اولین انیمیشن تاریخ سینما با فروش بیش از ۱ میلیارد دلار تبدیل نمود.

مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)

داستان اسباب بازی ۳ نیز مانند ۲ قسمت پیشین مورد توجه تماشاگران و منتقدین قرار گرفت و امتیاز ۸.۳ از کاربران IMDB و ۹۲ از سایت Metacritics را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸

قسمت جدید Toy Story ؛ انیمیشن داستان اسباب بازی ۴

علیرغم گفته‌های Lee Unkrich (کارگردان قسمت سوم) مبنی بر عدم تصمیم پیکسار برای ساخت قسمت چهارم، در سال ۲۰۱۴ اعلام شده که قسمت جدید داستان اسباب بازی نیز به زودی ساخته خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ نیز مراحل اولیه ساخت آن آغاز گردید.

مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)داستان اسباب بازی ۴ (۲۰۱۹)

کارگردانی انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ بر عهده جاش کولی (Josh Cooley) قرار داشته که پیش از این نقشی اساسی در ساخت آثاری مانند Inside Out (به عنوان کارگردان) و Cars و رتتویی و شگفت انگیزان (به عنوان طراح) داشته است. فیلمنامه نیز توسط ویل مک کورماک (Will McCormack) و استفانی فولسام (Stephany Folson) بر اساس شخصیت‌های ساخته شده توسط John Lasseter و Andrew Stanton و Peter Docter و Lee Unkrich نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ۲۰۱۸ ؛ آشنایی با بهترین کارتون های سال

شخصیت‌ها

در انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ اکثر کاراکترهای قسبمت‌های قبلی حضور دارند. از نکات جالب این بخش می‌توان به حضور مجدد Bo Peep و روابط عاطفی وی با وودی اشاره کرد. علاوه بر این شخصیت‌ها تعدادی کاراکتر جدید نیز به این فیلم اضافه شده‌اند. کاراکترهای کارتون توی استوری ۴ عبارتند از:

وودی (Woody) ؛ کلانتر و گاوچران محبوب اندی باز لایتیر (Buzz Lightyer) ؛ رنجر فضایی جسی (Jessie) ؛ دختر گاوچران و یکی از اعضای اصلی دار و دسته وودی بو پیپ کوچولو (Bo Peep) ؛ دوست دختر وودی اسلینک (Slink) ؛ عروسک سگ فنری رکس (Rex) ؛ دایناسور سبز هم (Hamm) ؛ قلک خوکی شکل آقا و خانم سیب زمینی (Mr. Mrs. Potato Head) باربی (Barbie) کن (Ken) ؛ دوست پسر باربی فضایی‌ها (Aliens) ؛ عروسک های پلاستیکی ۳ چشم تریکسی (Trixie) ؛ دایناسور آبی شاخ دار دالی (ِDolly) ؛ عروسک پارچه‌ای با موهای بنفش داکی (Ducky) ؛ کاراکتر جدید جوجه اردک فورکی (Forky) ؛ شخصیت و عروسک جدید گروه وودی آقای Picklepants ؛ جوجه تیغی باواریایی باتر کاپ (Buttercup) ؛ اسب تک شاخ بانی (Bunny) خانم دیویس (Mrs. Davis) ؛ مادر اندی بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ که هیجان را در شما بیدار می کنند

صداپیشگان و هنرمندان

انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ نیز مانند ۳ بخش قبلی برای بخش دوبله و صداگذاری از هنرمندان بنام صنعت سینما استفاده کرده است. برخی از این هنرمندان عبارتند از:

تام هنکس (Tom Hanks) در نقش وودی (Woody) تیم آلن (Tim Allen) در نقش باز (Buzz Lightyer) آنی پاتز (Annie Potts) در نقش بو پیپ (Bo Peep) کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key) در نقش داکی (Ducky) مایکل کیتون (Michael Keaton) در نقش کن (Ken) بانی هانت (Bunny Hunt) در نقش دالی (Dolly) جوان کیوسک (Joan Cusack) در نقش جسی (Jessie) لاوری متکاف (Laurie Metcalf) در نقش خانم دیویس (Mrs. Davis) لوری آلن (Lori Alan) در نقش خانم اندرسون (Mrs. Anderson) کریستن شال (Kristen Schaal) در نقش تریکسی (Trixie) جوردن پیل (Jordan Peele) در نقش بانی (Bunny) جودی بنسون (Jodi Benson) در نقش باربی تونی هیل (Tony Hale) در نقش فورکی (Forky)

مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)

علاوه بر این هنرمندان نام کیانو ریوس (Keanu Reeves ؛ هنرپیشه نقش Neo سری فیلم های Matrix) و پاتریشیا آرکوئت (Patricia Arquette ؛ هنرپیشه فیلم‌های Lost Highway دیوید لینچ و Boyhood ریچارد لینکلیتر) نیز به چشم می خورد که تا کنون توضیحی در خصوص نقش آنها ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از ۳۱ میلیارد بار مشاهده توسط کاربران

داستان

در این قسمت از انیمیشن توی استوری ۴ نیز خطی اصلی داستان بر اساس روابط و تصمیمات وودی و باز جریان دارد. پس از اضافه شدن یک عضو جدید (فورکی با صداپیشگی تونی هیل) به گروه وودی، اعضا تصمیم به شروع یک سفر دسته جمعی را گرفته و در حین این سفر ماجراهای جذابی برای این دسته اتفاق می افتد…

مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4)

زمان اکران

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، زمان اکران انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ در تاریخ ۲۱ ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی (۳۱ خرداد سال ۱۳۹۸) خواهد بود و به احتمال زیاد جایگاهی را در بین بهترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص خواهد داد.

گالری تصاویر

بیشتر بخوانید:

معرفی پرفروشترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۷ میلادی انیمیشن مربی اژدهای ۳ ماه مارس سال ۲۰۱۹ بر روی پرده خواهد رفت + تریلر رسمی بررسی انیمیشن فیلشاه (The Elephant King) محصول کشور ایران و لبنان مروری بر بهترین سریال های ۲۰۱۷ بررسی اپلیکیشن پولیک به همراه لینک دانلود نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت بدانید [تماشا کنید] معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایران در تعطیلات نوروز ۹۷ معرفی پرفروش ترین فیلم های سینمایی سال ۹۷ پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۷

منبع: IMDB

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق