افتتاح پست مرزی جدید بین تاجیکستان و افغانستان


افتتاح پست مرزی جدید بین تاجیکستان و افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پست مرزی جدید «فضا» در منطقه «قبادیان» استان «ختلان» تاجیکستان هم مرز با افغانستان به ابتکار دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت. مراسم...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پست مرزی جدید «فضا» در منطقه «قبادیان» استان «ختلان» تاجیکستان هم مرز با افغانستان به ابتکار دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه این پست مرزی با حضور «رجبعلی رحمانعلی» فرمانده نیروهای مرزی کمیته امنیت ملی تاجیکستان، «کوین کاورت» کاردار سفارت آمریکا در «دوشنبه» و «آمیلیا هانفرد» رئیس دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل برگزار شد.

پست مرزی فضا نهمین واحد نظامی به شمار می‌رود که با کمک دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرم سازمان ملل در قلمرو تاجیکستان احداث و راه اندازی می‌شود.

پیش از این با کمک این نهاد بین المللی و در چارچوب کنسپسیون ملی تقویت مرزها 7 پاسگاه مرزی از جمله «بهارک»، «باغ»، «سر غار»، «شاگون»، «یال»، «یخچ پون»، «تخت سنگین» و پست مرزی «تگناب» در مرز تاجیکستان و افغانستان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرم سازمان ملل علاوه بر سرمایه گذاری در ساخت این پست مرزی آن را تجهیز هم کرده است.

همچنین برای افسران پاسگاه‌های مرزی در منطقه مذکور دوره‌های آموزشی در زمینه کنترل مرز، از جمله جمع آوری و تجزیه اطلاعات، جلوگیری از عبور غیر قانونی از مرزها و شناسایی قاچاقچیان برگزار شد.

این پروژه دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرم سازمان ملل در زمینه تقویت مناطق مرزی تاجیکستان و افغانستان با حمایت مالی اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت امور خارجه آمریکا صورت می‌گیرد و بخشی از برنامه دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل برای کشورهای آسیای مرکزی برای سال‌های 2015-2019 به شمار می‌رود.

ابتکار مذکور با هدف کمک به نیروهای مرزی کمیته امنیت ملی تاجیکستان در زمینه افزایش پتانسیل کارمندان در پست و پاسگاه‌های مرزی مستقر در مرز این کشور با افغانستان از طریق تحویل تجهیزات ویژه، صورت می‌گیرد.

/انتهای پیام/

افتتاح پست مرزی جدید بین تاجیکستان و افغانستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج