آغاز عملیات احداث نیروگاه خورشیدی در قم


آغاز عملیات احداث نیروگاه خورشیدی در قم

شفقنا- عملیات احداث نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی آبفای قم با حضور سرپرست استانداری قم آغاز شد. به گزارش شفقنا، دکتر علی جان صادق پور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این مراسم طی گزارشی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر تأمین 20 درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های اداری از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در همین راستا تاکنون دو […]

آغاز عملیات احداث نیروگاه خورشیدی در قم

شفقنا- عملیات احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی آبفای قم با حضور سرپرست استانداری قم آغاز شد.

به گزارش شفقنا، دکتر علی جان صادق پور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این مراسم طی گزارشی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر تأمین ۲۰ درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های اداری از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در همین راستا تاکنون دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ و ۲۵ کیلوواتی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب به بهره‌برداری رساندیم.

او با اشاره به مزایای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: به منظور استفاده از انرژی‌های پاک، استفاده بهینه از سطح مخازن و بهره‌مندی از عواید فروش برق احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این نیروگاه با بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه از محل عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال با نرخ خرید فعلی، ۵ سال خواهد بود.

او استفاده از پنل ایرانی به منظور حمایت از تولید ملی و نیز بهره‌مندی از امتیازات مربوطه را از شروط قرارداد عنوان کرد و گفت: استفاده از پنل ایرانی بازگشت سرمایه را می­ تواند به مدت یک سال کاهش دهد.

دکتر صادق پور تاکید کرد: احداث این نیروگاه علاوه بر بالا بردن قابلیت اطمینان حوزه انرژی محل نصب، کاهش ۹۳ هزار کیلوگرم دی اکسید کربن را در سال به دنبال خواهد داشت.

او انرژی الکتریکی سالانه تولید شده در این نیروگاه را حدود ۱۷۶ هزار کیلووات ساعت دانست و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان پس از راه‌اندازی این نیروگاه سالانه بیش از ۲۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تجدید پذیر(آبی و خورشیدی) تولید می‌کند.

مهندس هاشمی سرپرست استانداری قم نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در شرکت آب وفاضلاب استان قم، سرمایه گذاری را در این بخش بسیار مهم توصیف کرد که کاهش مصرف سوخت های فسیلی، حذف انتشار گازهای گلخانه ای و… را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)