معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای


معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

بدون شک جستجو در گوگل سبک زندگی و دیدگاه ما را تغییر داده است. با استفاده از این ترفندهای جستجو در گوگل، مطمئنا نتایج بهتری به دست خواهیم آورد.

ستاره | سرویس تکنولوژی - آیا می‌دانستید با روش‌های خاصی، سریعتر به نتایج مورد نظرتان برسید؟ در ادامه شما را با 10 ترفند جستجو در گوگل، ترفندهایی که احتمالا تا حالا از آن آگاه نبودید آشنا خواهیم کرد.

1. جستجو در مطالب یک وب‌سایت خاص در گوگل

جستجو در میان وب‌سایت‌های مختلف، اولین ویژگی هر موتور جستجویی به شمار می‌آید اما باید بدانید که با استفاده از جستجوی گوگل می‌توانید تنها در محتویات یک پایگاه داده یا وب‌سایت‌ خاص به دنبال موضوع مورد نظر خود باشید. برای این کار می‌توانید از دستور (site:) استفاده کنید. این ویژگی مخصوصاً زمانی که می‌خواهید در مورد یک موضوع ویژه تحقیق کنید به کار می‌آید. در این مواقع وب‌سایت‌های معتبری برای موضوعی که می‌خواهید در مورد آن به جستجو بپردازید وجود دارد. مثلا اگر بخواهید در مورد منابع طبیعی ویتامین D در سایت ستاره بدانید، می‌توانید با وارد کردن عبارت vitamin D site:setare.comدر گوگل آن را بدست آورید.

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

2. پیدا کردن وب‌سایت‌های مشابه

چه می‌شد اگر می‌توانستیم پس از پیدا کردن یک آدرس اینترنتی خوب، وب‌سایت‌های دیگری که بیشترین شباهت را با آن دارند هم پیدا کنیم؟ این درست همان جایی است که سرویس یافتن وب‌سایت‌های مشابه گوگل به کار می‌آید. خیلی ساده فرمان related:)) را وارد کرده و پس از آن آدرس وب‌سایت مور نظر خود را وارد کنید تا موتور جستجوی گوگل و الگوریتم‌های بی‌نظیر آن، بهترین و نزدیک‌ترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهند. بطور مثال با سرچ related:google.com سایت‌های مشابه گوگل را مشاهده خواهید کرد.

3. پیدا کردن معنی و تلفظ کلمات در جستجوی گوگل

اگر معنی یک کلمه را بدانید که دیگر نیازی به جستجوی آن در دیکشنری‌های آنلاین نخواهید داشت. برای این کار اکثرا ما یا رهسپار دیکشنری‌های آنلاین همچون MW و Oxford می‌شویم یا آنکه خیلی ساده با جستجوی کلمه مورد نظر در سرچ باکس، معنی تقریبی آن را به دست می‌آوریم اما یک راه ساده‌تر و مطمئن‌تر برای این کار استفاده از فرمان define:)) خواهد بود.

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

4. تبدیل واحدها در گوگل

سرویس تبدیل واحد گوگل نیز در نوع خود جالب و سریع است که در هنگام جستجو در میان صفحات مختلف وب‌سایت‌هایی با سیستم‌های اندازه‌گیری غیر متریک مانند نمونه‌های آمریکایی و انگلیسی به کار می‌آید. برای این کار خیلی ساده می‌توانید عدد مورد نظر خود سپس واحد آن را یا به صورت کامل (برای مثال سانتی‌متر) یا به صورت مخفف آن یعنی cm وارد کرده، بعد با پسوند in و پس از آن واحد اندازه‌گیری که می‌خواهید عدد خود را به آن تبدیل کنید، وارد کنید مثل:

100 cm in inches

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

علاوه بر طول و جرم، سرویس تبدیل واحد گوگل واحدهای سطح، حجم، سرعت، دما و از همه جالب‌تر نرخ ارزهای مختلف را بر اساس نرخ برابری روزانه آن‌ها در بازارهای جهانی، با همین روش به هم تبدیل می‌کند.

5. گوگل به جای ماشین حساب

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا محاسبات جالب‌تری را انجام دهید. مثلاً اگر خودرویی داشته باشید که بتواند 100 کیلومتر بر ساعت برود، چقدر طول می‌کشد که با آن به ماه برسید و مواردی مانند آن.

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

6. وضعیت آب و هوا

برای استفاده از این سرویس لازم نیست از هیچ فرمانی استفاده کنید. خیلی ساده نام شهر مورد نظر خود را وارد کرده و پس از آن عبارت forecast را وارد کنید تا گوگل در یک چشم بر هم زدن، پیش‌بینی وضع هوای احتمالی را برایتان به ارمغان بیاورد، علاوه بر دمای شهر مورد نظر، مواردی همچون وضعیت هوای شهر در هفته آینده، وضعیت بارندگی و... در همان لحظه پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

Tehran forecast

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

7. ساعت دقیق طوع و غروب خورشید

عبارتSunrise in را برای ساعت طلوع خورشید و Sunset in را برای زمان دقیق غروب آن وارد کنید. نکته مهم اینکه پس از این عبارت‌ها باید نام شهر مورد نظر خود را وارد کنید تا گوگل زمان دقیق آن را برای شما به نمایش در آورد.

Sunrise in Tehran

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

8. تبدیل به زبان‌های مختلف

این مورد در نوع خود فوق‌العاده است زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات و عبارات کوتاه را بین اکثر زبان‌های زنده دنیا، بدون آنکه به نصب نرم افزار خاصی نیاز داشته باشید، ترجمه کرده، شنیده و ارسال کنید. پس اگر شما هم می‌خواهید با یک دوست چینی ارتباط برقرار کنید؛ عبارت Persian to Chinese را وارد موتور جستجوی گوگل کنید و بعد هر کلمه یا جمله فارسی را که می‌خواهید برگردان کنید، در محل مخصوص آن وارد کنید. امکان استفاده لحظه‌ای از سرویس گوگل ترنسلیت نیز در جا در اختیار شما خواهد بود.

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

9. غذاهای مختلف را با هم مقایسه کنید

خیلی ساده نام غذاهای مورد نظرتان را به انگلیسی تایپ کرده و با قرار دادن عبارت vs در میان آن‌ها، جدول ارزش غذایی آن‌ها را با هم مقایسه کنید. با این کار می‌توانید اطلاعاتی مانند کالری، میزان چربی و سدیم موجود در هر 100 گرم غذا را با هم مقایسه کنید.

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

10. پیدا کردن منبع تصویر

حتما برای شما پیش آمده که تصویری در اختیار دارید که می‌خواهید بیشتر در مورد آن بدانید، اما از سوی دیگر اسم دقیق آن را ندانسته و نمی‌توانید به سادگی آن را پیدا کنید. حالا با سیستم جستجوی تصاویر معکوس گوگل، خواهید دانست بدون دردسر منبع یا منابع احتمالی تصویر خود را پیدا کرده و اطلاعاتی که در مورد آن می‌خواستید را بدست آورید. در زیر یک عکس مربوط یه بلندترین چرخ و فلک دنیا معروف به چشم لندن را اضاف کردیم که نتیجه زیر حاصل شد.

معرفی 10 ترفند جستجو در گوگل برای افراد حرفه ای

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر