رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور: خلاقیت، کلید موفقیت فعالان موضوعات رضوی


پول‌نیوز - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور با تبریک اعیاد ربیع‌الاول گفت: به نظر می‌رسد اصل حمایت و تشویق فعالان موضوعات رضوی امر مبارکی بوده، اما نیاز به اعتلا دارد و این مهم نیاز به خلاقیت دارد. به گزارش گروه فرهنگی...

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور: خلاقیت، کلید موفقیت فعالان موضوعات رضوی
پول‌نیوز - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور با تبریک اعیاد ربیع‌الاول گفت: به نظر می‌رسد اصل حمایت و تشویق فعالان موضوعات رضوی امر مبارکی بوده، اما نیاز به اعتلا دارد و این مهم نیاز به خلاقیت دارد.

به گزارش گروه فرهنگی پول‌نیوز، آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی با حضور محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور و مسئولان استانی در حسینیه امینی‌ها برگزار شد.

محمدرضا بهمنی در این مراسم با تشکر از شرکت کنندگان افزود: این جشنواره با دیدن باورهای فرهنگی و دینی ما گره خورده است. گونه‌شناسی رویدادها (قالبها، موضوعات، مخاطبان و مصرف کنندگان، ...) هر کدام ویژگی‌های خودش را دارند. اما جشنواره‌های موضوعی می‌توانند از حیث جریان‌سازی قابل توجه و تامل قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز ارتقای محتوایی در کلان برنامه‌های جشنواره موضوعی تصریح کرد: یکی از آثار رویدادهای موضوعی، ارتقای محتوایی تولیدات فرهنگی و هنری است و لذا چنین رویدادهایی مورد حمایت وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به این مهم که در کلیت طبقه بندی جشنواره رضوی، آن را در گروه «قرآن و عترت» باید قرار داد، افزود: در عرصه فرهنگ و هنر دو رویکرد به محوریت بخشی به «قرآن و عترت»میتوان داشت، نخستین آن قران و عترت به مثابه موضوع، و در رویکرد دوم قرآن و عترت به مثابه هادی نام می گیرد.

بهمنی ادامه داد: پرداختن به ساحت قدسی حضرت امام رضا ع هم مراتبی دارد که بر اساس آن می توان به، آثار فرهنگی و هنری معطوف به معرفی شخصیت، زندگانی و تاریخ حیات حضرت، آثار فرهنگی و هنری معطوف به احیای قول و فعل حضرت در مرتبه تربیت فردی و الگوسازی سطح فردی، آثار فرهنگی و هنری معطوف به احیای قول و فعل حضرت در مرتبه اجتماعی و حاکمیتی اشاره کرد.

رئیس مرکز فناوی اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه به نظر میرسد اصل حمایت و تشویق فعالان موضوعات رضوی امر مبارکی بوده، اما نیاز به اعتلا دارد و این مهم نیاز به خلاقیت دارد، یادآور شد: برای این مهم و خلاقیت در این عرصه می توان از بخشهایی نظیر ظرفیت حوزه دین پژوهی کمک گرفت و در عین حال باید موضوع‌سازی کرد و تشویق به تولید جدید کرد همچنین در کنار این مسایل می توان رصد و پایش را جدی‌تر در دستورکار قرار داد.

وی در پایان این نکته را یاد آور شد که همانند همایش‌ها که دو بخش فراخوان و بخش سفارش مقاله دارند در جشنواره‌های موضوعی هم علاوه بر بخش فراخوان، بخش سفارش تولید می توان داشت تا به خلاقیت و ارتقای کیفی این جشنواره ها منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت