هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به خسارت های احتمالی هشدار داد


هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به خسارت های احتمالی هشدار داد

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به شدت فعالیت سامانه بارشی از امروز (شنبه) تا اوایل یکشنبه، نسبت به بروز خسارت های احتمالی هشدار داد.

محمد اشجعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود در اثر فعالیت این سامانه در استان شاهد بارش شدید باران، ‌با‌رش برف در نواحی سردسیر و مرتفع، ‌وزش باد شدید‌ و کاهش دما باشیم.
وی از مردم و مسئولان خواست هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و موارد لازم را برای جلوگیری یا کاهش خسارت های احتمالی رعایت کنند.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مردم باید از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه ‌‌جدا خودداری کرده و باغداران تمهیدات لازم در باغ ها اتخاذ کنند و سیستم های گرمایشی را در گلخانه ها آماده نگه دارند.
اشجعی از رانندگان خواست برای تردد در جاده های کوهستانی خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی با اعلام اینکه فعالیت سامانه بارشی ظهر فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد، گفت: در 24 ساعت گذشته شهرستان‌های عجب شیر و میانه با 12 درجه بالای صفر و کلیبر با یک درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.
اشجعی ادامه داد: در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان 11 درجه و در سردترین زمان 6 درجه بالای صفر بود و دمای فعلی تبریز 10درجه بالای صفر است که نسبت به 24 ساعت گذشته یک درجه سردتر شده است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت