انهدام باند سرقت تلفن همراه


انهدام باند سرقت تلفن همراه

معاون سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری هشت تن از اعضای باند سرقت موبایل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی افزود: ابتدای مهرماه ۹۷ گزارشی درباره اینکه چند تن در قالب یک باند اقدام به سرقت گوشی‌های همراه شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران میکنند از دادسرای ناحیه ۳۴ به شعبه ۵ بازپرسی اعلام شد و در پی آن موضوع به اداره ۱۸ پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد. گزارش مبنی بر این بود که اعضا چهار نفره این باند با استفاده از موتورهای تندرو و با به کارگیری سلاح سرد مثل قمه و قداره اقدام به موبایل قاپی در مناطق مختلف شهر تهران می‌کنند.

وی در ادامه گفت: چهارم مهرماه سال جاری سه تن از سارقان این باند - که همگی دارای سابقه های متعدد سرقت هستند - از جمله سردسته این باند به نام «اسماعیل» در خانه مجردیشان، حوالی میدان خراسان به همراه هشت دستگاه گوشی سرقتی دستگیر شدند و با انجام بازجویی از سردسته این باند و اعتراف وی، نفر چهارم باند که دختری معروف به «فرناز» است نیز دستگیر شد.

معاون سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته سارقان اعلام کردند که گوشی‌های سرقتی را جلوی پاساژ علاءالدین به فردی که سابقه‌دار می فروخته‌اند، اظهارکرد: مالخر مورد نظر نیز بعد از انجام بررسی‌ها و تحقیقات پلیسی در حالی که مشغول خرید گوشی‌های مسروقه مقابل پاساژ علاءالدین بود، دستگیر و در بازرسی‌های اولیه از وی مقداری وجه نقد نیز کشف شد.

نجفی با بیان اینکه پس از دستگیری این مالخر بازجویی‌های لازم انجام شد، گفت: وی در اعترافات خود مالخر دیگری را معرفی کرد و مدعی شد که ۴۰ دستگاه گوشی سرقتی به وی فروخته است. این شخص نیز گوشی‌های سرقتی را به‌صورت عمده به فرد دیگری که از اتباع یکی از کشورهای همسایه است به فروش می‌رساند و بعد از آن اموال سرقتی را از طریق قاچاق از کشور خارج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با تدابیر صورت گرفته مالخر دوم دستگیر شد،اظهارکرد: پس از دستگیری وی و انجام بازجویی، این فرد به ۷۰ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کرد همچنین در بازرسی‌های صورت گرفته از وی نیز حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

نجفی با اشاره به اینکه با اعتراف مالخر دوم، دو تن دیگر از افرادی که در سرقت مشارکت داشتند و عامل انتقال گوشی‌های سرقتی به خارج از کشور بودند نیز دستگیر شدند، گفت: این سارقان پس از دستگیری به زندان انتقال داده شدند و مالخران این پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !