دسترسی به اینترنت رایگان با توسعه شبکه ماهواره‌ای


مطلب دسترسی به اینترنت رایگان با توسعه شبکه ماهواره‌ای برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ دسترسی به اینترنت رایگان برای بسیاری از کاربران یک رویای شیرین است، اما به نظر می‌رسد که این رویا به زودی محقق خواهد شد. یک شرکت چینی قصد دارد تا با راه‌اندازی یک...

دسترسی به اینترنت رایگان برای بسیاری از کاربران یک رویای شیرین است، اما به نظر می‌رسد که این رویا به زودی محقق خواهد شد. یک شرکت چینی قصد دارد تا با راه‌اندازی یک سیستم ماهواره‌ای امکان دسترسی به اینترنت مجانی را برای همه مردم جهان فراهم کند.

با اینکه امروزه دسترسی به اینترنت در اکثر نقاط دنیا برای کاربران فراهم شده است، اما هنوز هم مکان هایی وجود دارد که شبکه جهانی وب در آنجا غیر قابل دسترس است. شرکت چینی LinkSure Network اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۶ سیستمی از ماهواره‌ها را توسعه خواهد داد تا بتواند اینترنت مجانی را در سراسر جهان ارائه کند.

دسترسی به اینترنت رایگان تا سال ۲۰۲۶

اینترنت رایگان جهانی از طریق شبکه‌ای از ماهواره ها که سیستم LinkSure Swarm Constellation نامیده می‌شود، اجرایی خواهد شد. این شبکه با پرتاب اولین ماهواره آن در سال ۲۰۱۹ که LinkSure-1 نام دارد، توسعه خواهد یافت. بعد از آن تا سال ۲۰۲۰ ده ماهواره دیگر به همین منظور به فضا پرتاب می‌شوند و در نهایت ظرف هشت سال آینده و در مجموع ۲۷۲ ماهواره و مرکز پردازش داده در این شبکه به کار گرفته خواهد شد.

این ایده، ارتباط اینترنتی را از ماهواره‌ای به ماهواره دیگر منتقل می‌کند تا همه نقاط جهان که دسترسی زمینی برای اینترنت در آنجا ممکن نیست، به شبکه جهانی وب متصل شوند. زمانی که دستگاه شما بتواند ماهواره را ببیند، آنلاین خواهید شد.

مطمئنا استفاده از اینترنت رایگان و بدون هزینه می‌تواند تفاوت بسیار زیادی در مناطق دورافتاده و بخش های در حال توسعه این سیاره ایجاد کند، اما باید هزینه های چنین سیستمی را نیز در نظر گرفت.

شرکت LinkSure says می‌گوید که همکاری و عملیات اجرایی چنین طرحی بسیار هزینه بردار خواهد بود، بنابراین کاربران این اینترنت مجانی احتمالا باید از اپلیکیشن LinkSure says استفاده کنند و همزمان برای آنها تبلیغاتی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. جزئیات این پروژه هنوز مورد تایید قرار نگرفته است، اما به گفته این شرکت چینی، کل پروژه در حدود ۴۳۲ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

البته LinkSure تنها شرکتی در جهان نیست که ایده دسترسی به اینترنت رایگان را مطرح می‌کند. پروژه Loon گوگل نیز قصد دارد تا از طریق بالون های هوای گرم اینترنت را به مناطق دورافتاده جهان برساند.

فیسبوک نیز چنین ایده‌ای را با پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین خود دنبال می‌کند و شرکت اسپیس ایکس هم به دنبال اجرای ایده ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای است تا امکانات مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهد.

با این وجود و با چنین ایده‌هایی، به نظر می‌رسد که مردمان سرزمین های دورافتاده به زودی به اینترنت مجانی دسترسی خواهند داشت.

اخبار اینترنت را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: newatlas

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»