به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهرنگ علوی جزو آن دسته از ستاره‌های سینما و تلویزیون است که به صورت جدی در ورزش نیز فعالیت دارد. وی در ورزش‌هاى شنا، اتومبیلرانى، یوگا، بیلیارد و فوتبال تبحر دارد. به سراغ این بازیگر محبوب سینما رفتیم تا از کسی که بیرون دنیای توپ گرد قرار دارد بخواهیم درباره اختلاف میان کی‌روش و برانکو اظهار نظر کند.

علوی درباره موضوع اختلاف میان برانکو و کی‌روش به خبرنگار برنا گفت: درباره قضاوت کردن همواره شرط نخست یعنی بی‌طرفی و انصاف را باید در نظر بگیریم، ضمن اینکه باید همه جوانب را نیز بسنجیم و سپس اظهار نظر کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر یک چرتکه پیش خودمان بیندازیم و نگاهی به مصاحبه این دو نفر نگاه کنیم، آن چیزی که از مصاحبه‌ها و بعضا بیانیه‌ها بیرون می‌آید این است که نگاه و اخلاق حرفه‌ای در برخی موارد رعایت نشده است. کی‌روش به عنوان فردی که سالهاست در فوتبال ایران است سطح فنی بسیار بالایی دارد و ای کاش در برخی از رفتارها نیز همان کیفیت فنی خود را لحاظ می‌کرد. متاسفانه در برخی مواقع از او رفتارهایی سر می‌زند که بیشتر آدم را به این نتیجه می‌رساند که منافع شخصی از طرف او بر منافع دیگر ارجحیت دارد، تاکید می‌کنم این گونه به نظر می‌رسد.

بخش دیگری از صحبت‌های این ستاره سینما درباره کارنامه اخلاقی دو مربی بود. وی در این‌باره اظهار داشت: برای قضاوت کردن درباره اینکه چه کسی می‌تواند بیشتر مقصر باشد بیایید کمی به عقب برگردیم. برانکو و کی‌روش پیش از این که به ایران بیایند هر دو کارنامه کاری خاص خود را داشتند، باید ببینیم آنها در کارنامه‌های قبلی خود هم آیا چنین حاشیه‌هایی داشته‌اند و کدام یک از آنها بیشتر اهل هیاهو و حاشیه است. به شخصه معتقدم کی‌روش مربی بسیار خوبی است، اما در برخی از مسائل غیرکاری لج‌باز است. بطور مثال در بازی پرسپولیس و کاشیما در فینال باشگاه‌های آسیا بازی فقط مربوط به دو باشگاه نمی‌شد بلکه نماینده ایران و نماینده ژاپن بازی داشتند و چه خوب بود که در کنار یکصد هزار هوادار، سرمربی تیم ملی نیز حضور داشته باشد و در این صورت این سوء‌تفاهم پیش نمی‌آمد که اگر تیم‌های دیگری مانند استقلال، سپاهان و یا تراکتورسازی در فینال حضور داشتند سرمربی تیم ملی در آن بازی حضور پیدا می‌کرد.

بازیگر سریال تاریخی معمای شاه درباره این موضوع که نظرش درباره دعوت نشدن برخی از پرسپولیسی‌ها به تیم ملی و اینکه عده‌ای معتقدند این موضوع کاملا سلیقه‌ای است، عنوان داشت: باید در اینجا به نکته‌ای اشاره کنم آن هم این است که یک شباهتی بین فوتبال و سینما وجود دارد. وقتی در یک جشنواره یک فیلم بسیار خوب وجود دارد و داوران آن را کنار می‌گذارند و یک فیلم متوسط را به عنوان فیلم برتر معرفی می‌کنند و جایزه می‌دهند، آنوقت هم بسیاری می‌گویند که این موضوع سلیقه‌ای است، در حالیکه در هر کاری استانداردهایی وجود دارد. افراد واجد شرایط برای ملی‌پوش شدن باید با اخذ تمام استانداردها انتخاب شوند. اگرچه کی‌روش به لحاظ رنکینگ و بسیاری از موارد دیگر در فوتبال ما موفق بوده اما هنوز آن افتخاری که مردم انتظار دارند را بدست نیاورده است. به هر حال چه خوب است که ما عادت کنیم و یاد بگیریم که همواره باید منافع جمعی بویژه منافع ملی را برای بر منافع شخصی ارجحیت دهیم. شما اگر دقت کنید برانکو در مصاحبه‌های اخیر خود کمتر سراغ بحث اختلاف با کی‌روش رفته و چندین بار هم اعلام کرده است که در آستانه جام ملت‌ها تیم ملی نباید دچار حاشیه شود و ما نیز باید نگاه ملی را به هر چیزی ارجحیت دهیم و در کنار دید منطقی و کار حرفه‌ای این موضوع را نیز در نظر بگیریم.