اختصاص یک جزیره دانمارک به تبعیدگاه خلافکاران


اختصاص یک جزیره دانمارک به تبعیدگاه خلافکاران
دولت دانمارک در نظر دارد با اختصاص یک جزیره به خلافکارها ، آن جزیره را به تبعیدگاه افراد "دیپورت" شده – اخراج شده - از دانمارک از جمله مهاجران و پناهجویان مجرم و "دیپورتی" – اخراج شده - تبدیل کند.

به گزارش عصرایران، دولت دانمارک یک جزیره از این کشور را به تبعیدگاه خلافکاران دیپورت شده تبدیل خواهد کرد. این کار تقلیدی از دولت استرالیا برای دایر کردن بازداشتگاه های دریایی (جزایر نائورو و پاپوا گینه نو و..) به منظور مقابله با روند ورود مهاجران و پناهجویان به استرالیاست.

دولت دانمارک در برنامه بودجه سال ۲۰۱۹ این کشور، بودجه‌ای ویژه برای آن در نظر گرفته است. البته این بودجه هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.

قرار است جزیره " لیندهولم" دانمارک تا ۳ سال آینده تبدیل به تبعیدگاه خلافکاران شود. این کار هنوز به قانون تبدیل نشده اما حمایت حزب پوپولیست دانمارک (DPP) (دومین حزب بزرگ این کشور) را داراست.

موقعیت جغرافیایی جزیره "لیندهولم" روی نقشه دانمارک

وزیر دادگستری دانمارک با دفاع از این طرح گفته است: ما خلافکاران را به جزیره‌ای می‌فرستیم، جایی که دیگر هیچ کس از – رفتار و کردار – آن‌ها نگران نباشد.

"سورن پاپ پولسن" وزیر دادگستری دانمارک اجرای این طرح را برای امنیت اجتماعی این کشور ضروری دانسته است.

برخی فعالان مدنی و مهاجران خارجی مقیم دانمارک از اجرای طرح‌های اینچنینی دولت این کشور همراستا با خواست‌های احزاب نژادپرست و راست دانمارکی نگران شده اند.

حزب نژادپرست دانمارک ( DF) طرح‌های ضد مهاجرتی زیادی در دست دارد که در تلاش است با همکاری دولت این کشور از تصویب پارلمان دانمارک بگذراند.

در سال‌های اخیر احزاب راست و افراطی در اروپا در انتخابات در کشورهای مختلف این قاره سهم خود را از سبد آرا به نحو ملموسی افزایش داده و همزمان با ایجاد فشارهای اجتماعی از سوی حامیان خود در تلاش هستند عرصه را برای مهاجران و اقلیت‌های خارجی ساکن در این کشورها تنگ‌تر کنند. این احزاب دست روی مطالبات اقتصادی مردم گذاشته و با نسبت دادن مشکلات و تنگناهای اقتصادی به حضور خارجیان و مهاجران، تلاش می‌کنند افکار عمومی را علیه خارجی‌ها و مهاجران بشورانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تیپ ناهماهنگ و خلاف مُدِ الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی