کارت موزه استانبول چیست؟


استانبول شهری تاریخی است که هر ساله توریست های زیادی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه های آن می آیند. اگر شما هم از آن دسته از توریست هایی هستید که بازدیدهای اماکن تاریخی در برنامه سفرتان زیاد است استفاده از کارت موزه استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه مطلب، شما را با این کارت جادویی آشنا می کنیم.

استانبول شهری تاریخی است که هر ساله توریست‌های زیادی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های آن می‌آیند. اگر شما هم از آن دسته از توریست‌هایی هستید که بازدیدهای اماکن تاریخی در برنامه سفرتان زیاد است استفاده از کارت موزه استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه مطلب، شما را با این کارت جادویی آشنا می‌کنیم.

سازمان گردشگری ترکیه برای توریست‌ها کارتی تدارک دیده تا با هزینه کم با تاریخ پر از روایت ترکیه آشنا شوند.

انواع کارت موزه استانبول:

موزه کارت (MüzeKart)

با خرید این کارت میتوانید حدود 300 موزه از موزه‌های شهر استانبول را با تخفیف بازدید کنید. این کارت برای 4 مکان که شامل حرم سرای موزه قصر توپکاپ، بنای یادبود سنت ایرنه، موزه گورمه آچیک هاوا در نوشهیر و موزه مذهبی یاماچولر در شهر ازمیر است معتبر نیست. به غیر از این چهار موزه بازدید از سایر موزه‌ها با این کارت ممکن است. اعتبار این کارت یکساله و قیمت آن در سال 2018، 70 لیر است. این کارت را فقط شهروندان ترکیه و خارجیانی که اجازه اقامت دارند می توانند خریداری کنند.

کارت موزه استانبول چیست؟

موزه پاس (Istanbul Museum Pass)

این کارت بهترین کارت موزه برای توریست‌های علاقمند به بازدید اماکن تاریخی است. موزه پاس یک کارت یک بار مصرف است که دسترسی شما به موزه‌های تاریخی و نقاط فرهنگی محبوب استانبول را با قیمتی مناسب فراهم می‌کند. شما با این کارت می‌توانید طی زمان مشخصی تعدادی از اماکن را به طور رایگان و تعدادی دیگر را با تخفیف بازدید کنید.

کارت موزه استانبول چیست؟

اماکنی که با کارت موزه پاس، رایگان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید:

1. ایاصوفیه

2. کاخ توپکاپی

3. کلیسا ایا ایرنه

4. موزه باستان‌شناسی استانبول

5. موزه موزاییک استانبول

6. موزه هنرهای ترکی و اسلامی

7. موزه تاریخ علم و فن آوری اسلامی

8. کلیسا چورا استانبول

9. موزه ادبیات دیوانی استانبول (مولوی خانه گالاتا)

10. قصر ییلدیز استانبول

11. قلعه روملی حصار

12. موزه فتحیه استانبول

صرف نظر از اینکه کارت سه یا پنج روز را انتخاب کرده باشید این کارت برای شما تخفیف‌های بین 10 تا 20 درصد در بعضی از مکان‌های دیدنی و همچنین بعضی از مغازه‌ها در سراسر استانبول را دارد. از این مکان‌های دیدنی می‌توان برج دختر، موزه راحمی کوچ، موزه ساکیپ سابانجی و... را نام برد.

مزیت استفاده از موزه کارت چیست؟

مهمترین مزیت استفاده از موزه کارت استفاده آسان است. شما با استفاده از این کارت نیازی به ماندن در صف‌های طولانی تهیه بلیط و ورود ندارید. همچنین، اگر شما قصد بازدید از همه مکان‌های فوق را داشته باشید، پول کمتری خرج می‌کنید.

قیمت کارت موزه پاس چقدر است؟

قیمت این کارت در سال 2018، به ازای هر نفر 185 لیر است. این کارت به مدت 5 روز از تاریخ اولین استفاده معتبر است. با این کارت هر نفر فقط یکبار می‌تواند هر موزه را بازدید کند. روی کارت نام درخواست‌کننده ثبت خواهد شد و هنگام استفاده نیز از شما کارت شناسایی می‌خواهند. ورود کودکان زیر 12 سال در محل‌های مختلف رایگان است و نیازی به خرید یک کارت برای آنها نیست.

از کجا می‌توان کارت موزه پاس تهیه کرد؟

شما می‌توانید به صورت حضوری از اماکنی مثل موزه ایاصوفیه، کاخ موزه توپکاپی، موزه‌های باستان شناسی استانبول کاخ موزه موزائیک استانبول و... این کارت را خریداری کنید.


1397/09/11 | کد مطلب: 4309
برچسب‌ها: استانبول
کارت موزه استانبول چیست؟
کارت موزه استانبول چیست؟ پرستو صاحبی
کارت موزه استانبول چیست؟

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط