مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن


مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن

گروه اندیشه ــ چهاردهمین نشست تخصصی قاریان، حافظان، استادان، مؤذنان و دعاخوانان ممتاز کشور 15 و 16 آذرماه به همت شورای عالی قرآن و در بخش‌های دعا، اذان و ترتیل برگزار خواهد شد.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن

به گزارش ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز 11 آذرماه کمتر به خبرهای قرآنی پرداختند، اما در این بین خبر برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی قاریان، حافظان، استادان، مؤذنان و دعاخوانان ممتاز کشور که در تاریخ 15 و 16 آذرماه به همت شورای عالی قرآن برگزار خواهد شد، از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد سه خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «مسئول تامین بودجه قرآنی چه کسی است؟»، «سرمشق مدرس برای نمایندگان مردم در خانه ملت» و «وجه تشابه شهید مدرس با امام خمینی(ره) از نگاه آیت‌الله استادی» هستند.
خبر «سرمشق مدرس برای نمایندگان مردم در خانه ملت» مربوط به گفت‌وگو حجت‌الاسلام محمد نعیمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن آمده است: یکی از ویژگی‌های مرحوم مدرس شجاعت بالای ایشان در برخورد با مسائل سیاسی و اجتماعی بود. شجاعت خصلتی است که تا انسان در صحنه عمل قرار نگیرد، نمی‌تواند شجاعت خود را محک بزند. شهید مدرس فردی بود که نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و مصلحت‌ جامعه در عمل شجاعت خود را ثابت کرد و در این مسیر به شهادت رسید. شهید مدرس خود می‌گفت «خداوند دو چیز را به من نداد یکی ترس و دیگری طمع، هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باشد، من هم با او همراهم و الا فلا».
با مطالعه تاریخ زندگانی آیت‌الله شهید مدرس در می‌یابیم ایشان به عنوان نماینده مردم وقتی تصمیم به کاری می‌گرفت و یا یک جریانی را مورد نقد قرار می‌داد، به این فکر نمی‌کرد که بازتاب‌های آن کار گریبان او یا همفکرانش را خواهد گرفت و یا موجب تضعیف جایگاه او در انظار عمومی خواهد شد بلکه با تحلیل عمیقی که به مسائل ملی و بین‌المللی داشت اقدامات لازم را انجام می‌داد. یکی از ویژگی‌هایی که کارگزاران به ویژه نمایندگان مردم باید به آن توجه داشته باشند،‌ بهره‌مندی از این ویژگی شهید مدرس است. امام خمینی(ره) نیز اینگونه بود؛ از این جهت است که آیت‌الله مدرس بسیار مورد عنایت امام راحل بود.
خبر «وجه تشابه شهید مدرس با امام خمینی(ره) از نگاه آیت‌الله استادی» مربوط به گزارشی از هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس است که با حضور آیت‌الله استادی، دبیر شورای ‌عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله رشاد، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه، نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی و جمعی از روحانیون و طلاب برگزار شد.
آیت‌الله استادی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم بیان کرد: متأسفانه یکی از معضلات جامعه ما در برخورد با علما، نگرش تک‌بُعدی به شخصیت آن‌هاست. شهید مدرس از این قاعده مستثنی نیست؛ مطالعه چهره سیاسی ایشان سایه بر ابعاد علمی و معرفتی وی انداخته است. آیت‌الله مدرس در زمینه علمی بسیار کوشا بود. به گفته خود وی به مدت 13 سال از 30 استاد درس آموخت و در 24 سالگی به نجف اشرف سفر کردند. در آنجا به مدت 7 سال از صاحب کفایه و عُروه درس آموخت؛ بنابراین به مدت 20 سال از محضر اساتید استفاده برد. سپس پس از بازگشت به شهر اصفهان به مدت 10 سال تدریس حوزوی داشت.
‌فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «همایش سه‌گام تا تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود»، «۶۶ اثر در اجلاس نماز تقدیر می‌شوند/ سخنرانی رئیس جمهور در افتتاحیه»، «چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود»، «پایان مرحله اول دوره‌های حفظ قرآن مراکز شبانه روزی بیت‌الاحزان+عکس»، «نظام اسلامی ایران نسخه پیشرفته اسلام است»، «اعلام برنامه‌های جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام» هستند.
خبر «۶۶ اثر در اجلاس نماز تقدیر می‌شوند/ سخنرانی رئیس جمهور در افتتاحیه»، مربوط به مصاحبه محمود مظفر، قائم‌‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با این خبرگزاری است که در بخش‌هایی از آن آمده است: هزار و ۵۰۰ اثر به بیست‌و هفتمین اجلاس سراسری نماز ارسال شده است و از میان آثار که در ۴ بخش اصلی با موضوعات ایده و تجربیات موفق، علمی و پژوهشی، آثار ادبی و هنری و محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کمک‌آموزشی به دبیرخانه اجلاس واصل شده است، با ارزیابی هیئت داوری، تعداد ۱۰۰۰ اثر به بخش نهایی داوری راه یافتند.
در نهایت با ارزیابی داوران ۶۶ اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که به هریک از این برگزیدگان به ترتیب رتبه کمک هزینه سفر به عتبات، کمک سفر هزینه سفر به مشهد مقدس همراه با یک جلد تفسیر قرآن کریم اهدا خواهد شد. این اجلاس با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» روز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ به میزبانی استان سمنان، در شهر سمنان برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برای اولین بار در عمر دولت یازدهم و دوازدهم در این اجلاس حضور می‌یابد و سخنرانی می‌کند.
همچنین در بخش‌هایی از خبر «چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود» آمده است: چهاردهمین نشست تخصصی قاریان، حافظان، استادان، مؤذنان و دعاخوانان ممتاز کشور 15 و 16 آذرماه در دو بخش برگزار خواهد شد؛ در یک بخش به موضوع «دعا» و «اذان» و در بخش دیگر به جمع‌بندی کاربردی از موضوع «ترتیل» پرداخته خواهد شد. در بخش دعا موضوعات: دعاخوانی و دعاخوان، بایدها و نبایدها، دعاخوانی، اداء و جلوه‌های فنی و هنری، دعاخوانی، سبک‌ها و فرهنگ‌ها، دعاخوانی، ملاک‌ها و معیارهای پخش از رسانه، دعا، انتخاب و تقطیع متن.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد»، «نشست علمی - تخصصی مطالعه آکادمیک اسلام در غرب برگزار می‌شود»، «تشریح برنامه‌های جشن میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)»، «نظام اسلامی ایران یک نسخه پیشرفته اسلام است» و «تأکید بر همکاری همه ‌جانبه بین ایران و ترکیه / کمیته فرهنگی تأسیس شود» هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «دومین جشنواره کتاب سبک زندگی اسلامی کودک و نوجوان برگزار می‌شود» است.
در بخش‌هایی از این خبر آمده است: جشنواره کتاب سال سبک زندگی اسلامی در سال دوم به کتاب های کودک و نوجوان می پردازد. این جشنواره به همت دفتر تبلیغات اسلامی و با هدف شناسایی نویسندگان و ناشران فعال در این زمینه و معرفی به مخاطبان برگزار می‌شود. بر پایه فراخوان اعلام شده از سوی دبیرخانه دومین جشنواره کتاب سال و سبک زندگی جشنواره امسال در بخش‌های رمان برای گروه‌های سنی کودک (تالیف و ترجمه) و متن علمی و مهارتی ویژه نوجوان (تالیف و ترجمه) برگزار می‌شود. آثاری که در فاصله زمانی سال 1395 و 1396 منتشر شده‌اند، می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند. در تعداد کتاب‌های ارسالی محدودیتی وجود ندارد. همچنین کتاب‌های مربوط به گروه سنی (ب) و بالاتر و کتاب های گروه سنی (الف) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مردم پشت این دولت و رهبر انقلاب ایستاده‌اند/ با هدایت مقام معظم رهبری از توطئه دشمنان عبور می‌کنیم»، «برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تشریح شد»، «زندگی‌نامه شهید مالک عبدالعلی زاده» و «چه عملی روزی را زیاد می‌کند؟» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشریح شد» به نقل از عباس سلیمی، معاون فرهنگی امور زائران آستان آمده است برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه به شکل ویژه در این آستان برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های ما، دیدار روحانیون شهرستان ری با تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی‌(ع) است. همچنین در شب ولادت حضرت، خادمان در صحن‌ها حضور پیدا می‌کنند و آیین تعویض پرچم برگزار می‌شود. در ادامه برنامه‌های این هفته، دارالشفای کوثر تا روز پنجشنبه برابر با ولادت امام حسن عسکری‌(ع) برای مراجعان ویزیت رایگان خواهد داشت و در همان روز مراسم غبارروبی و گل‌افشانی قبور شهدا را برگزار خواهیم کرد. ادای احترام به خانواده‌های شهدا نیز از دیگر برنامه‌هاست. همچنین در این ایام حجج اسلام عالی، رفیعی و ماندگاری برای زائران به سخنرانی خواهند پرداخت و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام مدیحه‌سرایی می‌کنند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تعامل رسانه‌ای آستان قدس و شبکه قرآن و معارف سیما» و «کارگاه آموزشی پندهای آموزنده از قصه های قرآنی» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «گنجینه‌ای از اشعار عمان سامانی در رثای سیدالشهداء(ع)»، «اسلام پلاس کتابخانه دیجیتال معارف اسلامی رونمایی شد»، «کتابشناسی آثار منتشرشده درباره حضرت معصومه (س)» و «16 هزار جلد کتابم در جنگ 33 روزه از بین رفت» هستند.
میزان
«هزینه دفاع در فضای مجازی بیشتر از حمله است» و «برای موفقیت در کسب وکارها چه کنیم؟» نیز عنوان دو خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل