تاتو؛ مدگرایی یا ویرانگری


تاتو؛ مدگرایی یا ویرانگری

خالکوبی یا تاتو، مدی که در حال فراگیری است اما این مدگرایی عواقب پنهان و جبران ناپذیری را برای فرد خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، هنگامی که اراذل و اوباش توسط پلیس امنیت بازداشت می شوند، اولین تصاویری که از آنان منتشر می شود، چهره شان نیست، تصاویری است که بر بدنشان نقش بسته است. اصولا این دسته از افراد، خالکوبی ها زیادی بر بدن دارند که سوژه عکاس ها می شود.

تصاویری که خالکوبی اراذل و اوباش منتشر می شود اکثرا شیر، اژدها و اسحله است. تصاویری که در نوع خود نه تنها زیبایی ندارد بلکه وحشتناک هم به نظر می رسد.

این تصاویر نشان می دهد، افرادی که خشن هستند و رفتارهای ناهنجار از خود بروز می دهند، تمایل دارند تا با برجسته کردن نقوش در بدن، شخصیت خود را وحشتناک تر یا قویتر نشان دهند.

اگر عرف جامعه را در نظر بگیریم، خیلی از خانواده های ایرانی تمایلی به خالکوبی ندارند و این امر را مذموم می دانند. شاید خالکوبی های اراذل و اوباش هم بی تاثیر در نگرش افراد جامعه نبوده است.

البته نمی توان صد در صد گفت؛ امر خالکوبی برای همه افراد جامعه ناپسند به شمار می آید برخی از افراد همان خالکوبی را مدرن و غربی تر کردند و از واژه تاتو استفاده می کنند و آن را نوعی زیبایی می دانند. این موضوع به مد تبدیل شده است و در حال فراگیری است که شبکه های اجتماعی با بازنشر عکس های مختلف از تاتو، بی تاثیر نبوده است.

اما جدا از بحث جامعه شناختی خالکوبی آنچه پنهان مانده است، بحث سلامت و بهداشت این موضوع است.

اکثر افرادی که می خواهند خالکوبی کنند به پزشک پوست مراجعه نمی کنند و این کار را در آرایشگاه ها و خانه ی تاتو کار انجام می دهند.

اگر از لوازم غیربهداشتی استفاده شود شاهد بروز بیماری های عفونی، پوستی و حتی ایدز هم می شود که هزینه های جبران ناپذیری را در پیش دارد.

خبرگزاری شبستان در نظر دارد تمام آسیب هایی که خالکوبی می تواند داشته باشد را در قالب یک پرونده بررسی کند و نظرپزشکان، کارشناسان و صاحب نظران مختلف را انعکاس دهد.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...