چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید


حالت دادن به مو ها کار ساده‌ای نیست، شما باید هر روز زودتر از خواب یدار شوید، سشوار و اتومو و … را آماده کنید، از محصولات حالت دهنده مثل ژل و موس و اسپری استفاده کنید و مهارت و دقت کافی برای حالت دادن به مو صرف کنید تا مدل مویی را که می‌خواهید […] نوشته چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید اولین بار در مجله قرمز. پدیدار شد.

مهشید ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۸:۰۰ 1
چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید
0
چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید

حالت دادن به مو ها کار ساده‌ای نیست، شما باید هر روز زودتر از خواب یدار شوید، سشوار و اتومو و … را آماده کنید، از محصولات حالت دهنده مثل ژل و موس و اسپری استفاده کنید و مهارت و دقت کافی برای حالت دادن به مو صرف کنید تا مدل مویی را که می‌خواهید برای خودتان بسازید. اما همیشه صرف این همه زحمت و وقت ضروری نیست، شما می‌توانید با چند ترفند ساده در خواب موهای خود را خوش حالت کنید و صبح هنگام بیدار شدن موهایی حجیم و زیبا داشته باشید که هیچ نیازی به حالت دادن و دیگر دردسرها هم ندارند. پس اگر حالت دادن به مو و زیباتر کردن آن‌ها هر روز وقت زیادی را از شما می‌گیرد این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را مطالعه کنید تا با چند روش برای حالت دادن به مو در خواب آشنا شوید. در ادامه نیز به شما خواهیم گفت که چطور در چند گام ساده موهای بلند و پرپشت خود را رنگ کنید.

روش‌های حالت دادن به مو در خواب

حالت دادن به مو به طور روزمره با استفاده از ابزارهای حرارتی زمان بر است اما این تنها زیان آن نیست. وقتی هر روز از مقدار زیادی محصولات حالت دهنده و اتومو و سشوار و فرکننده و … استفاده می‌کنید موهای شما به تدریج ضعیف و آسیب پذیر می‌شوند و زیبایی و طراوت خود را از دست می‌دهند. همیشه گفته‌ایم که هرچیزی به طور طبیعی زیباتر است پس اگر می‌خواهید واقعا زیبا باشید و از همه مهم‌تر این زیبایی را حفظ کنید حالت طبیعی موهای خود را بپذیرید و به این روش‌های ساده به حالت دادن به مو های خود در خواب بپردازید.

به موها بافت بدهید: برای این کار شما فقط به یک لنگه جوراب تمیز نیاز دارید. ابتدا موها را بشویید و با حوله خشک کنید، وقتی موها فقط کمی نمدار شدند آن‌ها را بالای سر جمع کنید و با یک کش محکم ببندید طوری که موها کشیده نشوند سپس جوراب را دور دم اسبی ببندید و موها را دور جوراب بپیچید تا گرد شوند، انتهای موها را نیز زیر جوراب قرار دهید و بخوابید. صبح جوراب و دم اسبی را باز کنید و از حجم و حالت زیبای موهای خود لذت ببرید. فقط لازم است پس از برس کشیدن موها کمی اسپری حجم دهنده روی آن‌ها بزنید تا حجم و زیبایی آن بیشتر شود.

موها را موجدار کنید: اگر به فرهای باز و طبیعی علاقه دارید بافتن موها بهترین روش است. برای حالت دادن به مو به این شکل، وقتی موها نمدار هستند با کرم حالت دهنده قسمت پایینی ساقه موها را بپوشانید و سپس موها را در سه قسمت مختلف ببافید. هرچه محل و شکل بافته‌ها رندم و نامنظم باشد نتیجه کار زیباتر خواهد شد. دو سانت انتهایی موها را نبافته بگذارید و با کش هر کدام را ببندید. سپس بخوابید و صبح با فرهایی ملایم، طبیعی و زیبا از خواب بیدار شوید که با یک برس کشیدن ساده آماده خواهند بود.

چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید

فرهای مو را زیباتر کنید: خانم‌هایی که موهای فر طبیعی دارند هم می‌توانند برای حالت دادن به مو از تکنیک‌های زمان خواب بهره بگیرند. برای این کار شما به یک کرم مخصوص موهای فر نیاز دارید. این کرم را شب قبل از خواب روی موهای خود بزنید و آن‌ها را شانه کنید. خواهید دید که صبح فرهای موهای شما بازتر و مرتب‌تر شده و کنترل کردن آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

به موها حجم بدهید: سشوار کشیدن موها برای ایجاد حجم و حالت دادن به مو بسیار زمان‌بر و آسیب زا است. اما شما با یک کرم حجم دهنده بدون نیاز به سشوار می‌توانید حالت سشوار را در موها ایجاد کنید. برای این کار کرم را روی قسمت‌های پایین ساقه مو بزنید و موها را دور بیگودی‌های بزرگ بپیچید. فقط پیچیدن قسمت بالای موها کافی است و اختلالی در خواب شما به وجود نخواهد آمد. صبح بیگودی‌ها را باز کنید و با انگشت موها را از هم باز کنید و از حالت زیبای آن‌ها لذت ببرید.

چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید

روش صحیح رنگ کردن موهای ضخیم و بلند

همه ما می‌دانیم که رنگ کردن موهای بلند و پرپشت کاری سخت و پیچیده است و همین سختی و پیچیدگی باعث می‌شود که بیشتر خانم‌ها هر بار برای رنگ کردن موهای بلند خود به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند. اما این کار ضرورتی ندارد، شما خودتان هم می‌توانید رنگ کردن موهای بلند و ضخیم خود را در منزل انجام دهید به شرط آن که روش صحیح این کار را بدانید و وسایل و مواد لازم برای آن را در اختیار داشته باشید. پس اگر قصد انجام بالیاژ و … را ندارید و می‌خواهید رنگی یکدست روی موهای بلند خود بگذارید و یا ریشه‌های سفید را بپوشانید این مراحل را دنبال کنید.

گام اول: اولین گام برای رنگ کردن هر مویی، انتخاب رنگ موی مناسب است. رنگ مویی انتخاب کنید که بهترین کفیت را داشته باشد، واضح است که یک رنگ موی ارزان قیمت و از برند ناشناخته نه تنها ماندگاری کافی روی موها ندارد و زود از بین می‌رود بلکه به بافت موها صدمه می‌زند و آن را خشک و شکننده می‌کند. برخی از انواع رنگ مو دارای نرم کننده هستند که از خشک شدن و شکننده شدن تارهای مو جلوگیری می‌کنند. کیت‌های آماده رنگ مو هم همیشه گزینه بهتری برای استفاده در منزل هستند چون ترکیب کردن و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. اگر رنگ موی جدیدی تهیه کرده‌اد حتما ۴۸ ساعت قبل از استفاده از آن، یک تست آلرژی روی مچ دست انجام دهید تا از عدم حساسیت زا بودن آن اطمینان حاصل کنید. وقتی برای رنگ کردن مو آماده بودید چهار عدد کلیپس سر بردارید و موها را از فرق سر جدا کرده و یک بار هم با خطوط افقی جدا کنید تا به چههار دسته تقریبا مساوی تقسیم شوند، هر دسته را بپیچانید و با کلیپس روی سر نگه دارید.

گام دوم: در این مرحله سراغ وازلین بروید و با نوک انگشت مقداری از آن را برداشته و روی قسمت‌هایی که نمی‌خواهید به رنگ مو آغشته شوند بمالید. اطراف پیشانی و گیج گاه و بالای گوش‌ها تقریبا همیشه رنگی می‌شوند و به خصوص زمانی که رنگ موی شما تیره باشد ظاهر بدی پیدا خواهند کرد، پس این قسمت‌ها را فراموش نکنید. وقتی کارتان با وازلین تمام شد یک جفت دستکش نایلونی (که معمولا در کیت رنگ مو وجود دارد) بردارید و به دست کنید و سپس طبق دستوری که روی جعبه رنگ مو نوشته شده است ترکیب کردن رنگ را انجام دهید. اگر رنگ شما از نوع تیوپی است باید محتوای تیوپ را با اکسیدان در یک ظرف جدا مخلوط کنید اما اگر از نوع جدید که به صورت فشاری هستند استفاده می‌کنید باید اکسیدان را در ظرف فشاری خالی کرده و به خوبی تکان دهید تا مخلوط شوند. وقتی موهای خیلی حجیم و بلندی دارید و قصد دارید تمام سطح آن را رنگ کنید احتمالا یک بسته کوچک رنگ مو برای شما کافی نخواهد بود و باید دو بسته یا حتی بیشتر تهیه کنید. رنگ‌های بی کیفیت همیشه بوی بد و آزاردهنده‌ای دارند که برای دستگاه تنفسی هم خطرناک است اما اگر از رنگ باکیفیت استفاده کنید از این خطرات در امان خواهید بود.

چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید

گام سوم: حال نوبت به رنگ کردن مو می‌رسد. اگر از رنگ تیوپی استفاده کرده‌اید برای رنگ کردن موها به برس نیاز دارید اما در رنگ‌های فشاری نیازی به این کار نیست و فقط باید نوک تیز ظرف را روی محلی که می‌خواهید رنگ بریزید قرار داده و آن را فشار دهید. با یک دست ظرف را فشار داده و رنگ را روی موها بریزید و با دست دیگر رنگ‌ها را بمالید تا کاملا به خورد موهای شما بروند. این کار را برای هر چهار دسته از موها انجام دهید تا این که تمام ریشه موها رنگ بگیرند. در این مرحله باید بیست دقیقه صبر کنید تا رنگ مو اثر کند و موهای شما رنگ بگیرند. بیست دقیقه برای پوشانده شدن ریشه‌های سفید کافی است در غیر این صورت به توضیحات روی بسته رنگ مو توجه کنید.

گام چهارم: رنگ‌ها را از سمت ریشه مو به سمت نوک موها بکشید تا تمام ساقه مو رنگ بگیرند. اکر رنگی در ظرف باقی مانده است آن را هم روی ساقه موها بریزید و کاملا بمالید تا تمام سطح موهای شما یک دست رنگ شوند. در این مرحله تمام موها را جمع کنید و بپیچانید و با یک کلاه نایلونی (که احتمالا در کیت رنگ مو وجود دارد) آن‌ها را بپوشانید و منتظر بمالید تا موها کاملا رنگ بگیرند.

گام پنجم: وقتی زمان مشخص شده به اتمام رسید موها را با آب ولرم یا حتی سرد آبکشی کنید تا رنگ آن کاملا شسته شود و ساقه موها بسته شوند. سپس با یک شامپوی مخصوص موهای رنگ شده آن‌ها را بشویید. پس از شستن موها از یک نرم کننده مناسب (که معمولا در کیت رنگ مو وجود دارد) استفاده کنید و رطوبت از دست رفته موها را به آن باز گردانید. پس از آن می‌توانید موها را سشوار بکشید و حالت دهید و از زیبایی و لطافت موهای رنگ شده خود لذت ببرید.

چند روش برای حالت دادن به مو زمانی که خواب هستید

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

کپی شد

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس