قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم


قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم

رسانه‌های ضدانقلاب درحالی قتل امام جمعه اهل سنت را به نهادهای امنیتی ربط می‌دهند که نگاهی به مواضع مرحوم جمال زهی خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

به گزارش مشرق، از شایعه تا واقعیت: «مولوی عبدالغفور جمال‌زهی» امام جمعه اهل‌سنت «رضاآباد» رامیان روز سه‌شنبه و پس از اقامه نماز صبح و در هنگام بازگشت از مسجد به منزل توسط افرادی ناشناس با اسلحه شکاری مورد سوء قصد قرار گرفت و جانش را از دست داد.

پس از این حادثه تلخ، برخی از رسانه‌ها شایعه تروریستی بودن قتل وی را مطرح کردند که سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان این موضوع را به شدت تکذیب کرد و علت این حادثه مرگبار را یک نزاع طایفه‌ای عنوان کرد.

اما برخی دیگر از عناصر ضدانقلاب که این روزها حتی سیل و زلزله‌ و ... را هم به سپاه ربط می‌دهند، در کانال‌های تلگرامی و صفحات توئیتری مدعی شدند که فوت این امام جمعه توسط دستگاه‌های امنیتی کشور بوده است.

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم

با یک بررسی ساده می‌توان دریافت که منتشرکنندگان این شایعه، عمدتا صفحات فیک(جعلی) توئیتری هستند که کمترین اطلاعاتی درباره وی ندارند و صرف با دستاویز قرار دادن قتل یک امام‌جمعه از اهل سنت سعی در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی دارند.

اما جالب است بدانید که مرحوم جمال زهی برخلاف ادعای این افراد، یکی از حامیان وحدت شیعه و سنی به شمار می‌رفت که اتفاقا در مراسم هفته وحدت این منطقه نیز حضور داشت.

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم

وی در این مراسم که به شکرانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شده بود، سخنرانی کرد که بخش هایی از آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

«ما امت رسول الله هستیم و دوستدار اهل بیت پیامبر گرامی هستیم و همچنین آن‌ها را الگوی برای خودمان قرار می‌دهیم. آن چیزهایی را که در زمان خودشان اعطا کردند ما هم پشت سرشان هستیم. خلاف راه آن‌ها گام برنمی‌داریم. این‌ها برای ما الگو هستند. ما این‌ها را برای خودمان اسوه قرار می‌دهیم چرا با همدیگر اختلاف داشته باشیم؟ هرگز جای اختلاف نیست. ما چه شیعه و چه سنی پیرو یک قرآن هستیم که خداوند می‌فرماید اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً به ریسمان خدا چنگ بزنید ...

دانلود

* این شایعات همچنین درحالی منتشر می‌شود که سپاه نینوای استان گلستان پس از فوت وی، ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مرحوم جمال زهی و با تاکید بر اینکه این روحانی عمر خود را صرف اعتلای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، به ویژه تحکیم و تقویت وحدت بین شیعه و سنی کرد، اقدام قبیح و وقیحانه مهاجمان را به شدت محکوم کرد و خواستار برخورد شدید با عاملان این حادثه شد.

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟ +فیلم

* گفتنی است امام جمعه گنبدکاووس هم با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مولوی جمال زهی از خدمات وی که همواره منادی وحدت بود، تشکر و مواضع وی علیه جریانات تکفیری را صریح و شجاعانه عنوان کرد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس