فرهنگسرای الغدیر بزرگ‌ترین مدرسه آموزش شهروندی کشور است


فرهنگسرای الغدیر بزرگ‌ترین مدرسه آموزش شهروندی کشور است

مدیر فرهنگسرای الغدیر تاکید کرد: فرهنگسرای الغدیر، بزرگ‌ترین مدرسه آموزش شهروندی کشور است. داود هوشنگی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: فرهنگسرای الغدیر،...

مدیر فرهنگسرای الغدیر تاکید کرد: فرهنگسرای الغدیر، بزرگ‌ترین مدرسه آموزش شهروندی کشور است. داود هوشنگی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: فرهنگسرای الغدیر، بزرگ‎ترین مجموعه فرهنگی غرب و شمال غرب بوده و در مساحتی بالغ بر 9 هکتار در سه بخش ورزشی، اجتماعی و درمانی و فرهنگی-هنری، فعالیت دارد و خانواده‎ها می‎توانند از محوطه این مجموعه برای تفرج نیز استفاده کنند. وی افزود: بخش ورزشی این مجموعه شامل یک ورزشگاه پنج هزار نفری، دو زمین فوتبال روباز، سالن چند منظوره و مرکز ورزش‌های زورخانه‎ای و بخش درمانی شامل یک درمانگاه برای عموم مردم بوده و از نظر فرهنگی نیز 154 عنوان کلاس در فرهنگسرای الغدیر دایر می‎شود. وی با اشاره به وجود سه مجموعه دفتر فرهنگی-مذهبی در این مجموعه بیان کرد: جامعه‎القرآن‎الکریم، مهد قرآن و مجموعه جهاد دانشگاهی -که یکی از فعال‎ترین مجموعه‎های جهاد دانشگاهی استان به شمار می‎آید- سه دفتر فعال فرهنگسرای الغدیر هستند. هوشنگی از برگزاری برنامه‌های تجمعی برای 137 هزار نفر توسط فرهنگسرای الغدیر خبر داد و گفت: این مجموعه، سه آمفی تئاتر سرپوشیده و یک آمفی‌تئاتر روباز داشته و سالن تخصصی 110 نفره فرهنگسرا نیز به منظور پخش فیلم و رونمایی از آثار مکتوب، استفاده می‎شود. وی افزود: آمفی تئاتر 180 نفره برای تمرین تئاتر و کارهای گروهی، تالار روباز 750 نفره و آمفی تئاتر 460 نفره برای برگزاری جشن‌ها و همایش‌های مختلف، از دیگر بخش‌های فرهنگسرای الغدیر هستند که کارهای فرهنگی-هنری متفاوتی مثل پخش فوتبال تیم ملی و بازی‌های تیم‌های خارجی در آن‌ها انجام می‎شود، این مجموعه همچنین میزبان بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی نیز است. وی با اشاره به برگزاری برنامه بازسازی واقعه غدیر، بیان کرد: این برنامه به مدت 10 روز در فرهنگسرا، برگزار شد و بیش از شش هزار نفر در این مدت در این برنامه، شرکت کردند، این برنامه یک کار نمایشی بود که با شرکت بیش از 80 نفر بازیگر و هنرور برگزار شد.
مدیر فرهنگسرای الغدیر اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های روزانه در زمینه تحکیم بنیان خانواده، کارگاه‎های آموزشی و جلسات مشاوره، آمادگی قبل از ازدواج، فرزندآوری و همسرداری از جمله برنامه‎هایی است که در این مرکز برگزار می‎شود و در زمینه برگزاری ورزش‌ صبحگاهی با حضور حدود 420 نفر از بانوان در فضایی کاملا مناسب، رتبه اول را داریم. وی افزود: خدمات ارائه شده در این مجموعه علاوه بر کارکنان شهرداری، برای مددجویان زندان‎ها، کمیته امداد، بهزیستی و سازمان‎های مردم نهاد و کارگاه‌های مشاوره برای عموم، رایگان است، کتابخانه این فرهنگسرا پنج هزار نفر عضو دارد و 47 نفر از آنان در کنکور سراسری امسال، رتبه زیر هزار کسب کرده‌اند. وی بیان کرد: فرهنگسرای الغدیر در نیم سال دوم سال جاری از ساعت هشت صبح الی 19 عصر دایر بوده و علاوه بر برگزاری برنامه‎های مناسبتی مختلف در این مجموعه، برنامه «چله انقلاب» از 19 الی 29 بهمن ماه سال جاری در در قالب کارگاه، جنگ و برنامه‌های مذهبی با سخنرانان مختلف در فرهنگسرای الغدیر برگزار می‎شود. هوشنگی افزود: در عکس موزه شهدای این فرهنگ سرا، عکس تمامی چهار هزار و 620 شهید آذربایجان شرقی برای اولین بار در معرض نمایش عموم قرار می‎گیرد. وی از اجرای برنامه‎های مشارکت با سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و سپاه عاشورا خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار «گردهمایی رزمندگان حبیب بن مظاهر» را داشتیم، طبق تفاهم نامه‎ای که با بسیج هنرمندان داریم، فضایی برای هنرنمایی هنرمندان، عاشیق‌ها و بازیگران فراهم شده است. وی در پایان از برگزاری کارگاه‎های فن بیان و اجرا، جلسات شعر «صراف تبریزی» خبر داد و متذکر شد: صراف تبریزی یکی از مشهورترین شاعران مذهبی بوده که متاسفانه به خوبی نشاخته نشده است و ما تلاش داریم تا با راه اندازی انجمن ادبی صراف و برگزاری جلسات شعر، این شاعر پرآوزاه را آن گونه که شایسته است، بشناسانیم.
انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان