اگر قصد خرید ام جی دنده‌ای از سایت دیوار را دارید، این مطلب را بخوانید


هرچند در مقایسه با سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران، ام جی، چندان شناخته شده نیست، ولی به گفته بسیاری از کارشناسان، آپشن‌های این خودرو از یک سو و طراحی به روز آن از سوی دیگر، باعث شده یک سرو گردن از رقبای دیگر بالاتر باشد. ام جی، دارای...

هرچند در مقایسه با سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران، ام جی، چندان شناخته شده نیست، ولی به گفته بسیاری از کارشناسان، آپشن‌های این خودرو از یک سو و طراحی به روز آن از سوی دیگر، باعث شده یک سرو گردن از رقبای دیگر بالاتر باشد. ام جی، دارای مدل‌های مختلفی در بازار است ولی در این میان خرید ام جی دنده‌ ای به خصوص مدل 360 پررونق است.

تا قبل از گرانی‌ها خودروی ام جی را که جزو سدان‌های چینی با قیمت متوسط بازار ایران بود، میشد با 56 میلیون تومان برای مدل دستی و 65 میلیون برای مدل دنده اتومات خرید، ولی حالا قیمت این سدان چینی هم تحت‌تاثیر افزایش قیمت‌ها قرار گرفته و در سایت‌های آنلاینی مثل دیوار که بخشی از آن مربوط به خرید و فروش انواع وسیله نقلیه است، نمونه دستی آن بین 76 تا 115 میلیون تومان و دنده اتومات آن بین 95 تا 257 میلیون تومان بسته به مدل‌های مختلف قیمت دارد. در این سایت هر روز آگهی‌های زیادی گذاشته می‌شود که با مراجعه به آنها می‌توان به راحتی انواع خودرو را خرید و فروش کرد.

اگر قصد خرید ام جی دنده‌ای از سایت دیوار را دارید، این مطلب را بخوانید

خودرو ام جی در ایران دارای محصولات متنوعی‌ست. یکی از اولین محصولات این خودرو سدان ام جی 550 بود که در زمان خود توانست به خوبی نام ام جی را در ایران بر سر زبان‌ها بیندازد. بعد از 550 نیز خودروهایی مثل جی 350، ام جی 6، ام جی 3 و شاسی بلند ام جی GS به بازار ایران راه پیدا کردند.

ام جی 360

جدیدترین عضو خانواده ام جی که به صورت مونتاژ به دست مشتریان می‌رسد، سدان سایز متوسط ام جی 360 است که در شهر تبریز و توسط شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) تولید می‌شود و از آنجایی که هنوز خط تولیدش وجود دارد و آپشن‌های زیادی دارد، خرید ام جی دنده ‌ای در این مدل عقلانی است.

ام جی 360 که جایگزین مدل 350 شده و از قیمت نسبتا مناسبی هم برخوردار است، آمده تا بازار سدان‌های نسبتا ارزان قیمت چینی را تحت الشعاع قرار دهد. این خودرو نمای ظاهری قابل قبولی دارد و وقتی وارد کابین آن می‌شوید احساس می‌کنید با خودرویی مدرن طرفید. مدل 360 ام جی در دو نسخه‌ مجهز به جعبه‌دنده‌ دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته عرضه می‌شود که می‌تواند وزن خالص آن را در بازه‌ ۱۲۳۵ تا ۱۲۸۰ کیلوگرم نگه دارد و در نهایت به سرعتی نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با سرعت ثابت در بزرگراه به ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک شهری به ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. قدرت پیشرانه برای یک خودروی خانوادگی در این سطح، قابل قبول است و خصوصا در نمونه‌ مجهز به جعبه‌دنده‌ دستی، شتاب متعادلی دارد که هر چند اسپرت و جوان‌‌پسند نیست، اما برای خودرویی که وزنی کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم دارد، کافی به نظر می‌رسد.

مدل 360، مثل بیشتر خودروهای چینی، یک سدان کوچک و جمع و جور نیست. از نظر فضای سر و پا نیز صندلی‌های ردیف عقب ام جی 360 فضای نسبتا راحت و جاداری را برای سرنشینان فراهم کرده. صندوق عقب ام جی 360 دارای ظرفیتی معادل 482 لیتر است که از این نظر به خوبی می‌تواند جوابگوی نیازهای خانواده‌های ایرانی باشد. درصورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب نیز می‌توانید حجم صندوق را بیشتر کنید.

امکانات

رینگ‌های ۱۶ اینچ، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابرهای برقی کلیه پنجره‌ها، تنظیم ارتفاع فرمان، چراغ‌های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه جانبی مجهز به چراغ راهنما، قابلیت تنظیم برقی آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن داخلی، تیغه برف پاک‌کن ژله‌ای، گرم‌کن شیشه عقب، روکش صندلی چرم مصنوعی، تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو در ۴ حالت، آرایش صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی مستقل، فضای ذخیره‌سازی اشیاء زیر صندلی جلو، محفظه ذخیره‌ پشت صندلی‌های جلو و فیلتر تصفیه هوای داخل کابین، بخشی از امکانات ام جی 360 است. جز این خودرو اگر قصد خرید ام جی دنده ‌ای را داشته باشید، ام جی GS هم هست که تنها خودروی شاسی بلند ام جی است و لیست بلندبالایی از امکانات را داراست. این خودرو نزدیک به 250 میلیون تومان قیمت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات