فنلاند شادترین کشور دنیا است! (+عکس)


پول‌نیوز - پارسال در جایگاه پنجم بود اما امسال توانست با یک جهش حیرت انگیز خود را به جایگاه اول برساند. اما چرا فنلاند شادترین کشور دنیا است و نه کشور دیگری؟ دلیل چیست؟ در این مطلب به ۱۳ حقیقت راجع به کشور فنلاند می‌پردازیم که آن را...

پول‌نیوز - پارسال در جایگاه پنجم بود اما امسال توانست با یک جهش حیرت انگیز خود را به جایگاه اول برساند. اما چرا فنلاند شادترین کشور دنیا است و نه کشور دیگری؟ دلیل چیست؟

فنلاند شادترین کشور دنیا است! (+عکس)

فنلاند شادترین کشور دنیا است! (+عکس)

فنلاند شادترین کشور دنیا است! (+عکس)

در این مطلب به ۱۳ حقیقت راجع به کشور فنلاند می‌پردازیم که آن را شایسته مقام شادترین کشور روی زمین می‌کنند!

معیارهایی که بر اساس آن میزان شادی یک کشور را می‌سنجند شامل: امید به زندگی، آزادی اجتماعی و حمایت، سبک زندگی سالم و فقدان فساد و GDP (تولید ناخالص داخلی) در پایتخت هر کشور است.

در ادامه ۱۳ دلیلی که فنلاند را به شادترین کشور دنیا تبدیل کرده اند را می‌خوانید.

در فنلاند بیشتر از تعداد ماشین‌ها سونا وجود دارد! تعداد سوناهای موجود در این کشور حدود ۲ میلیون تخمین زده شده در حالی که جمعیت کشور ۵٫۵ میلیون است! حتی یک ضرب المثل فنلاندی وجود دارد که می‌گوید بهترین جلسات کاری در سونا برگذار می‌شود.

با توجه به جمعیت ۵٫۵ میلیونی‌اش، فنلاند، کم تراکم ترین کشور اروپا است.

فنلاند به عنوان "کشور هزار دریاچه” شناخته می‌شود. البته این حرف اصلا درست نیست چون در فنلاند خیلی بیشتر از این چیزها و در واقع ۱۸۷۸۸ دریاچه وجود دارد و همه آنها بی نهایت زیبا هستند. دریاچه سایما (Saimaa) بزرگ‌ترین دریاچه کشور است و معمولا در صدر جدول دریاچه‌های فنلاند قرار دارد. جاذبه‌هایی که در ساحل این دریاچه قرار دارند شامل پارک ملی لینانساری، شهر کارت پستال پومالا و ساونلینا (Savonlinna)، جایگاه قلعه اولاوینلینا است.

فنلاند خانه مسابقات قهرمانی بین المللی حمل کردن همسر است! حالا می‌خواهید این مردم خوشحال نباشند!

تاییدی دیگر بر حس شوخ طبعی عجیب و غریب فنلاندی‌ها این است که یک روز در سال برای "شکست” دارند. آنها این روز را در ۱۳ اکتبر جشن می‌گیرند و هدف این روز آن است که توجه زیادی روی شکست‌هاشان بگذارند تا از آنها درس بگیرند و بر این اندیشه تاکید کنند که شکست لزوما چیز بدی نیست. همانطور که یک بار آلبرت انیشتین گفت: آدمی که هیچ وقت اشتباه نکرده است، هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده.

فنلاند دارای بالاترین تعداد گروه‌های هوی متال است!
این طور ادعا می‌شود که شهر لاپلند شمالی فنلاند خانه حقیقی پاپانوئل است. این ادعا به آن دلیل است که گفته می‌شود گوزن شمالی (که سورتمه پاپانوئل را می‌کشد) در اینجا آزادانه پرسه می‌زند اما در قطب شمال زنده نمی‌ماند، یکی دیگر از شایعات شگفت انگیز کریسمس! اولین شخصی که این ادعا را مطرح کرد مارکوس راتیو، یک گوینده رادیویی فنلاندی محبوب، بود. او در سال ۱۹۲۷ ادعا کرد که پاپانوئل در لاپلند زندگی می کرده. بعدها در سال ۱۹۸۴ هیئت گردشگری فنلاند تصمیم گرفت بر روی این افسانه سرمایه گذاری کند و خانه پاپانوئل را به مکان راحت تری، پایتخت استانی رووانیمی، انتقال دهد. استاندار لاپلند اعلام کرد استان پاپانوئل و روستای پاپانوئل درست در بیرون رووانیمی افتتاح شده اند و اداره پستی هم در این مکان باز شده است. با این ایده گردشگران زیادی به سمت این استان و روستا سرازی شدند!

پاپانوئل تنها شخصیت افسانه‌ای نیست که در فنلاند ملاقات خواهید کرد. در این کشور افسانه‌ای می‌توانید در هتل جدید گیمز آف ترونزی که در شهر کیتیلا در لاپلند فنلاندی باز شده و از یخ و برف ساخته شده جا رزرو کنید. این هتل ۲۴ اتاق یخی و تخت‌هایی یخی – آهنی یخ زده دارد!

لاپلند فنلاند یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن نورهای شمالی است که پرتوهای چند رنگه خود را از اکتبر تا مارچ در آسمان شب رها می‌کنند.
قهوه عشق فنلاندی: آنها آن را از برزیلی‌ها، ایتالیایی‌ها و حتی از ترک‌ها بیشتر دوست دارند. هر فنلاندی در یک سال ۱۲ کیلوگرم قهوه مصرف می‌کند. شاید این توضیح دهد که چرا فنلاندی‌ها بالاترین سرانه مصرف شیر را دارند.

فنلاند بسیار دوستدار محیط زیست است. از هر ۱۰ بطری پلاستیکی و قوطی آلومینیومی، ۹ عدد قابل بازیافت هستند. به همین دلیل است که این کشور یازدهمین کشور از لحاظ تراکم جنگلی است. اگر می‌خواهید سرسبزی ببینید، به فنلاند بروید!

تمام فنلاند کشور اسکاندیناوی نیست، تنها قسمت شمال غربی آن جز شبه جزیره اسکاندیناوی است.

فنلاندی تنها زبان رسمی فنلاند نیست. ۵ درصد جمعیت فنلاند به زبان سوئدی صحبت می‌کنند، این به خاطر آن است که در گذشته فنلاند جز امپراطوری سوئد بوده است. این سرزمین بی‌طرف زمانی زیر سلطه روسی‌ها هم بوده است. دیگر زبان‌هایی که مردم فنلاند قادرند به آنها صحبت کنند رومانیایی، کارلیایی (که به عنوان یک گویش فنلاندی هم طبقه بندی می‌شود) و سامی، یک زبان اورالیک که در قسمت شمالی اوراسیا از نروژ تا روسیه یافت می‌شود، هستند.



منبع:فوت و فن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر