ترامپ خواستار زندانی‌شدن وکیل سابق خود شد


ترامپ خواستار زندانی‌شدن وکیل سابق خود شد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که وکیل سابق وی باید بازداشت شود.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری خواستار زندانی شدن «مایکل کوهن» وکیل مدافع سابق خود شد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: «مایکل کوهن» از قاضی خواسته است تا زندان نرود؛ یعنی بتواند کارهای وحشتناک و بدون ارتباط به ترامپ از قبیل کلاه برداری و اخذ وام های کلان انجام داده و به زندان هم نرود.

وی ادامه داد: او داستان هائی را در این خصوص سرهم می کند. او دروغ گفته و به عقیده من باید دوران محکومیت کاملی را سپری کند.

بیشتر بخوانید:

وکیل ترامپ دروغگو از آب در آمد

اظهارات ترامپ در حالی به اینگونه مطرح می شود که «مایکل کوهن» وکیل مدافع سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۹ اذر ماه سال جاری پذیرفته بود که در جریان تحقیقات مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در این کشور، به نمایندگان کنگره دروغ گفته است.

کوهن اتهام خود در این خصوص را پذیرفته و گفت در زمینه پروژه ساخت و ساز شرکت دونالد ترامپ در روسیه نمایندگان را گمراه کرده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ های آمریکایی، وی در شهادتش در کنگره، ارتباطاتش با مقامات روسیه در زمینه پروژه ساختمانی را کمرنگ جلوه داده بود.

مطابق با گزارش های انتشار یافته، کوهن پذیرفته است که برای کمرنگ کردن ارتباطاتش مطالب خلاف واقعی را بیان کرده بود.

مایکل کوهن حدود یک دهه وکیل شخصی ترامپ بود و پس از رسیدن وی به ریاست جمهوری آمریکا از او به شدت حمایت می‌کرد، تا جایی که گفته بود حاضر است خود را برای آقای ترامپ در برابر گلوله‌ ها سپر قرار دهد.

اما کمی پس از آنکه ماموران ۸ ماه پیش به خانه و دفتر کارش یورش بردند و اسنادی را ضبط کردند، اعلام کرد با تحقیقات درباره همدستی ادعایی با روسیه همکاری می‌کند.

او ۳ ماه پیش ۸ اتهام مالی را پذیرفت و گفت که به زنان مدعی روابط غیر اخلاقی با دونالد ترامپ حق‌ السکوت پرداخته بود.

گفتنی است، چنین پرداخت‌ هایی می‌ توانند نقض قوانین انتخابات محسوب شوند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !