5 موی تای کار آذربایجان غربی به فینال المپیاد کشوری رسیدند


5 موی تای کار آذربایجان غربی به فینال المپیاد کشوری رسیدند

ارومیه- ایرنا- رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی گفت: پنج موی تای کار نوجوان استان به فینال نخستین دوره رقابت های استعدادهای برتر راه یافتند.

امیر رسولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیکارها از روز شنبه /دهم آذر/ در سالن 6 هزار نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.
وی بیان کرد: امید رشیدی راد در وزن 45 کیلوگرم پس از کسب چهار پیروزی متوالی با برتری مقابل حریف کرمانی به فینال راه یافت و هاوری احمدی با ناک اوت کردن حریفی از آذربایجان شرقی فینالیست وزن 67 کیلوگرم شد.
وی ادامه داد: سعید پرش در چهارمین مبارزه خود حریفی از اردبیل را ناک اوت کرد و به دیدار پایانی وزن 54 کیلوگرم رسید، میلاد شیخ مرادی موی تای کار وزن منفی 71 کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از استان مرکزی فینالیست شد و کومار استاد ابراهیمی با ناک اوت کردن رزمی کاری از استان فارس به دیدار نهایی وزن 57 کیلوگرم رسید.
رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی گفت: این پنج نوجوان استان با مسجل کردن مدال های نقره خود فردا برای کسب مقام قهرمانی و مدال طلای این دوره از المپیاد کشوری بر روی رینگ می روند.
وی با بیان اینکه این رقابت ها با حضور 190 موی تای کار در رده های سنی 14 و 15 سال در حال برگزاری است، افزود: شرکت کنندگان در 10 وزن مختلف و در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در 2 رینگ به مصاف هم رفته اند.
به گزارش ایرنا هدایت تیم موی تای پسران آذربایجان غربی را فرشید کریمی ملی پوش سابق ارومیه ای بر عهده دارد.
هفته گذشته نیز نگار جزایری رزمی کار ارومیه ای مدال طلای نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر دختران کشور در رشته موی تای را بر گردن آویخت.
این دختر رزمی کار در وزن به اضافه 67 کیلوگرم با شکست تمامی حریفان موفق به کسب سکوی نخست این رقابت ها شد و تیم دختران استان با تک مدال طلای جزایری در رده پنجم جدول قرار گرفت.
امسال نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رده های سنی 12 تا 15 سال پسران و دختران در رشته های متعدد المپیکی به میزبانی استان های مختلف در حال برگزاری است.
این مسابقات جنبه انتخابی برای بازی های المپیک 2020 توکیو را دارد.
پیشتر در آذر ماه سال 1395 نیز حسین نصیری موی تای کار ملی پوش ارومیه ای از آذربایجان غربی مدال برنز مسابقات جهانی 2016 روسیه را بر گردن آویخت.
بهرام رجب زاده یکی دیگر از رزمی کاران ملی پوش استان در رشته کیک بوکسینگ است که موفق به کسب مدال طلا در رقابتهای جهانی 2015 ایتالیا شد.
هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی با تحت پوشش قرار دادن 34 سبک رزمی، فاقد سالن اختصاصی برای انجام تمرینات و آماده سازی ورزشکاران است.
7156/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022