یکی از دغدغه های امروز بیکاری جوانان تحصیلکرده است


معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها یکجانبه‌گرایی وحشتناکی را ایجاد می‌کنند و اگر جلوی آنان ایستادگی نشود این یکجانبه‌گرایی می‌تواند به استقلال همه کشورهای جهان آسیب برساند.

یکی از دغدغه های امروز بیکاری جوانان تحصیلکرده است
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها یکجانبه‌گرایی وحشتناکی را ایجاد می‌کنند و اگر جلوی آنان ایستادگی نشود این یکجانبه‌گرایی می‌تواند به استقلال همه کشورهای جهان آسیب برساند.

به گزارش صدای ایران از ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در همایش بیمه و توسعه اظهار کرد: مردم کشور باید از وضعیت مناسبی برخوردار باشند. اقتدار کشور در منطقه پر آشوب خاورمیانه مساله‌ای حیاتی است. اگر امروز اقتدار ایران در منطقه به چالش کشیده شود قطعا این منطقه و خلیج فارس دچار بحران‌هایی می‌شود که دنیا نمی‌تواند به سادگی از کنار آن بگذرد.

وی تصریح کرد: حضور ایران در منطقه می‌تواند به ثبات و امنیت منطقه کمک کند. ما به عنوان مسئولان بخش اقتصادی وظیفه داریم به این مسائل اقتصادی بپردازیم و اقتصاد مقتدری را برای کشور رقم بزنیم که رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناسب اتفاق بیافتد. ما در اقتصاد مقتدر باید بتوانیم کمبود منابع را از سرمایه‌گذاری‌های خارجی تامین کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به معضل بیکاری عنوان کرد: یکی از چالش‌هایی که امروز دغدغه خانواده‌هاست بیکاری است که با این مشکل روبرو هستند مخصوصا تحصیلکرده‌های ما امروز بیکار هستند. ما جوانانی داریم که در سن خلق تولید هستند اما باید دور هم غصه بخوریم که نتوانستیم برای آن‌ها کار تولید کنیم. چقدر کشورهایی هستند که آرزوی جمعیت جوان اینچنینی را برای توسعه دارند که مجبورند به مهاجران روی بیاورند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: ثبات اقتصادی پیش نیاز هر رشد اقتصادی است. نرخ ارز، تورم و ... از شاخص‌های این رشد اقتصادی است. انتظار مردم این است که در یک فضای اقتصادی مناسب این اهداف را پیش برود. بورس، بانک و بیمه سه پایگاهی هستند که وقتی ما می‌خواهیم به اقتصاد بپردازیم این سه موضوع هستند که می‌توانند این سیاست‌ها را به اجرا برسانند در شرایط عادی و غیرعادی باید این کارها انجام شود.

جهانگیری یادآور شد: ما سعی کردیم در دولت یازدهم ثبات اقتصادی و تعامل با دنیا و جذب سرمایه خارجی را داشته باشیم. آمریکایی‌ها و کشورهایی که با ملت ایران دارند، سر دشمنی سعی می‌کنند در مقطعی که ایران به سمت توسعه می‌رود، نگذارند چرخ اقتصاد ایران پیش برود. این دفعه امریکا دست به کاری زد که آبروی خود را برد. امریکایی که می‌گفت پیگیر مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است، با این وجود جنگ راه می‌انداخت که مصوبات شورای امنیت اجرا نشده و ما مکلف هستیم آن را انجام دهیم اما الان می بینیم این مصوبات را زیر پا می‌گذارد.

وی ادامه داد: امریکا در این شرایط از برجام خارج شد و تحریم‌ها را اعمال کرد و جنگ روانی، اقتصادی و رسانه‌ای ایجاد کرد اما ایران تا الان هم از نظر اخلاقی و هم از نظر سیاسی برنده این شرایط بوده است و یک نفر نیست که بگوید ایرانی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. به غیر از اسراییل و چند کشور منطقه هیچ کس از امریکا دفاع نکرده است.

جهانگیری ابراز داشت: امروز چالش اصلی کشور و موضوع اول ما مقابله با تحریم‌های امریکا است شاید اولویت‌های کشور جایش عوض شده باشد ما سال ۸۴ و ۸۵ اگر از فعالیت اقتصادی و بیمه و جذب سرمایه خارجی صحبت می‌کردیم، الان اولویت‌مان جابجا شده است، اداره کشور، اداره اقتصاد کشور و کمک به اداره زندگی مردم در مقابل تحریم‌های امریکایی‌ها اولویت ما است.

وی اضافه کرد: امریکا در مقابل جامعه بین‌المللی ایستاده و خلاف مصوبات سازمان ملل این کار را کرده و توقع دارد دنیا از آنان پیروی کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هدف تحریم‌ها به طور قطع اقتصاد و زندگی مردم است و می‌خواهند بالاترین فشار را به مردم وارد کنند. دغدغه ما این است که بیشترین آسیب در سالمندان و بیماران و کودکان اقشار ضعیف وارد می‌شود هرچه امریکا غیر از این بگوید دروغ است. امروز بیشترین فشار به این گروه از افراد جامعه وارد شده در کشورهای دیگر و ایران هم همینطور است که در معرض آسیب‌های جدی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش