صدراعظم نوری: مردم در زمان بارش برف از خانه بیرون نیایند


صدراعظم نوری: مردم در زمان بارش برف از خانه بیرون نیایند

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در تمام دنیا در شرایط غیرعادی و بارش برف مردم از خانه بیرون نمی‌آیند، گفت: ما نیز باید در تهران به این موضوع توجه داشته باشیم.

به گزارش مشرق، نشست هماهنگی اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و اقدامات اجرایی در زمان بارش برف و باران صبح امروز با حضور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از مدیران روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری تهران در محل سالن کنفرانس شهرداری تهران برگزار شد.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این جلسه اظهار کرد: به دلیل برگزاری اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران و ترافیک از سوی شهرداری تهران، تشکر می‌کنیم و در واقع نقاطی که می‌توانند ایجاد معضل کنند شناسایی و رفع شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تلاش شورای شهر برای بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر به روش مسالمت‌آمیز

وی به لایروبی و پاکسازی صورت گرفته از سوی معاونت خدمات شهرداری مناطق اشاره کرد و گفت: امیدوارم امسال یک زمستان خوب و دلپذیری را با توجه به برنامه‌ریزی شهرداری تهران داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین به هرس درختان و راه‌اندازی سایت‌های برف‌روبی در سطح مناطق تهران اشاره کرد و گفت: مقدمات خوبی فراهم شده که البته در این زمینه باید از سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی نیز تشکر کرد و قطعا اگر حمایت پلیس و تلاش‌های آنها نباشد، اقدامات شهرداری به ثمر نمی‌رسد و در واقع پلیس حضور موثری را در این حوزه دارد.

صدر اعظم نوری در ادامه این جلسه تصریح کرد:‌ بارندگی فصل زمستان با توجه به شرایطی که وضعیت هوای تهران دارد بسیار دلپذیر خواهد بود اما زمانی این اتفاق صورت می‌گیرد که شرایط مناسبی نیز در هنگام بارش برف در تهران صورت بگیرد و در واقع بارش برف و باران باعث شادی و خوشحالی مردم می‌شود.

وی گفت: اما زمانی که بارش برف و باران در تهران به معضل تبدیل می‌شود موجب نارضایتی و دلخوری مردم می‌شود که ما باید تلاش کنیم این اتفاق در شهر تهران صورت نگیرد و مردم از بارش برف و باران رضایت کامل داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: هر چقدر مدیران شهری آماده باشند به طبع بهتر می‌توانند مدیریت کنند و کمترین آسیب به شهر وارد شود و ما بیشترین بهره‌مندی را ببریم.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه در سایر کشورهای دنیا نیز زمانی که برف و باران می‌آید، مشکلاتی برای مردم و ساکنان آن مناطق ایجاد می‌شود، گفت: اینطور نیست که همه چیز در زمان عادی و در زمان بارش یکی باشد و اتفاقات در چنین شرایطی مشکلاتی برای مردم پیش می‌آید و حتی مردم از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آیند.

وی ادامه داد: ما باید اطلاع‌رسانی درستی در زمان بارش برف و باران به شهروندان داشته باشیم و البته اقدامات متناسبی باید برای این شرایط پیش‌بینی کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سال 50 برفی که در تهران بارید توسط مردم در کوچه‌ها ساماندهی و جمع‌آوری شد یادآور شد: اساسا کوچه‌ها توسط شهرداری‌ها پاک نمی‌شود و در واقع این مردم هستند که خود در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهند.

صدراعظم نوری ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم اتفاقاتی مثل بارش برف و باران موجب نارضایتی و دشواری مردم شود و امیدواریم معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و سایر حوزه‌های مرتبط با این حوزه، روابط عمومی‌ها و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها در زمان برف و باران اطلاع‌رسانی صحیح و درستی را داشته باشند.

وی همچنین از معاون خدمات شهری شهرداری تهران خواست حتما گزارشی را از برنامه‌های این معاونت در صحن شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در بحث پاکسازی برف در تهران نیز باید توجه شود که از نمک کمتر استفاده شود چرا که نمک باعث از بین رفتن درختان می‌شود که در این زمینه نیاز است تمهیداتی اتخاذ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق