نگاهی به فیلم‌های جدید در راه اکران سینما


نگاهی به فیلم‌های جدید در راه اکران سینما
دو فیلم کمدی، یک فیلم کودک و یک نوستالژی جنگی بسته جدید سینما برای تماشاگران است.

به گزارش ایسنا، در روزهایی که جشنواره‌های سینمایی یکی پس از دیگری در حال برگزاری هستند و به مهم‌ترین رویداد هنری کشور یعنی فجر نزدیک می‌شویم، ترافیک اکران فیلم‌های پشت خط مانده و تازه ساخته شده هم هر هفته سنگین‌تر می‌شود و گونه‌های مختلفی از فیلم را بر پرده سینماها می‌بینیم.

در حالی که از اوایل آبان‌ماه هفت فیلم به چرخه اکران اضافه شده بودند از همین هفته چهار فیلم جدید دیگر هم به سینماها می‌آیند و یک فیلم دیگر هم از هفته آینده اکران خود را آغاز می‌کند.

از بین این چهار فیلم بنا به روندی که در یک سال اخیر شتاب گرفته دو فیلم کمدی نمایش داده می‌شوند.

نگاهی به فیلم‌های جدید در راه اکران سینما

هاتف علیمردانی که پیش‌تر بخاطر ساخت فیلم‌های اجتماعی‌اش معروف شده بود، از سال گذشته ساخت فیلمی با نام «کلمبوس» را به نویسندگی و تهیه‌کنندگی خودش آغاز کرد که گفته می‌شود یک کمدی متفاوت است.

کارگردان فیلم‌های «مردن به وقت شهریور»، «بخاطر پونه»، «هفت ماهگی»، «کوچه بی‌نام» و «آباجان» در فیلم جدیدش فرهاد اصلانی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی، هانیه توسلی و فریده سپاه منصور را به بازی گرفته است.

نگاهی به فیلم‌های جدید در راه اکران سینما

کمدی دیگری که از ۱۴ آذرماه به سینماها می‌آید، «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان که هنوز فیلم «تنگه ابوقریب» را روی پرده بعضی سینماهای تهران دارد، است.

حمید فرخ‌نژاد، علی قربان‌زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر، با هنرمندی افسانه بایگان و با حضور آتیلا پسیانی بازیگران این فیلم سینمایی کمدی هستند.

داستان «میلیونر میامی» درباره چهار نفر است که می‌خواهند از راهی یک میلیون دلار را به جیب بزنند اما همیشه یکی از آن‌ها خراب‌کاری می‌کند.

فیلم دیگری که از چهارشنبه در سینماها اکران می‌شود، رکورددار جوایز اصلی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است.

نگاهی به فیلم‌های جدید در راه اکران سینما

«اسکی باز» اولین فیلم بلند سینمایی فریدون نجفی است که در سال ۱۳۹۶ در ارتفاعات زردکوه بختیاری به تهیه‌کنندگی محمد احمدی ساخته شد.

این فیلم نگاهی انسانی و عاطفی به زندگی کودکان و نوجوانان دارد و به نقد چالش‌های اجتماعی و تربیتی در این زمینه می‌پردازد.

«اسکی‌باز» با دریافت هفت پروانه زرین در دو بخش بین‌الملل و سینمای ایران را گرفت و کاندیدای جایزه بزرگ آکادمی آسیاپاسیفیک (اسکار آسیا) هم شد و در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره جهانی کمبریج انگلستان، جشنواره بین‌المللی فیلم ایرلند، جشنواره فیلم المپیا یونان، جشنواره فیلم بیروت، جشنواره کودکان جهانی ترکیه و جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن حضور داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بز کوهی که به روستاه پناه آورده، قرار است قربانی یک رسم محلی شود، جولی پسربچه‌ای است که تا عصر، قبل از مسابقه اسکی فرصت دارد او را نجات دهد.

امیررضا فرامرزی، آوا دارویت، رضا موری، حبیب تاجمیری، الهه صالحی، سید شهاب‌الدین طباطبایی، مژگان امیدی، مژگان محمودیان، غلامشاه قنبری و منور رشیدی بازیگران فیلم «اسکی باز» هستند.

نگاهی به فیلم‌های جدید در راه اکران سینما

چهارمین فیلمی که از ۱۴ آذرماه در سینماها اکران می‌شود، «بمب» به کارگردانی پیمان معادی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی است.

مدیریت فیلمبرداری این فیلم هم مانند «کلمبوس» با محمود کلاری بوده است که البته در فیلم معادی بازی هم کرده است.

داستان «بمب» با حال و هوای موشک‌باران تهران در سال ١٣٦٦ روایت می‌شود و فیلم‌نامه آن همچون اثر قبلی این کارگردان توسط خود معادی نوشته شده است.

در این فیلم پیمان معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری، بهادر مالکی‌پور، رامین پورایمان، معصومه قاسمی‌پور، صبا گرگین‌پور و شهروز آقایی‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی و باران معادی هم به عنوان بازیگران کودک در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه» مدتی قبل به عنوان یکی از پنج نامزد نهایی جایزه بهترین موسیقی متن در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک هم انتخاب شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان