دولت فرانسه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را تعلیق می کند


دولت فرانسه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را تعلیق می کند

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش به نقل از منابع آگاه خبر داد که نخست وزیر این کشور امروز به منظور پایان دادن به ناآرامی های خشونت آمیز در فرانسه ؛ تعلیق برنامه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا، دولت فرانسه قصد داشت تا از 1 ژانویه 2019 مالیات بر مصرف سوخت را افزایش دهد که این امر با مخالفت مردمی و اعتراض های خیابانی مواجه شد.
خبرگزاری فرانسه افزود که در کنار تصمیم به تعلیق افزایش مالیات بر مصرف سوخت، تمهیدات دیگری به منظور آرام ساختن تظاهرات سراسری دو هفته اخیر اندیشیده شده است.
منابع آگاه گفتند که امانول مکرون رئیس جمهوری فرانسه این تصمیم را اواخر وقت دیشب (12 آذر) و پس از جلسه دیروز دولت با رهبران تمامی احزاب سیاسی فرانسه اتخاذ کرد.
ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه این تصمیم را امروز و پس از دیدار با نمایندگان عضو حزب 'جمهوری به پیش' مکرون اعلام می کند.
از سوی دیگر دفتر نخست وزیری خبر داد که فیلیپ بنا به دلائل امنیتی از دیدار با نمایندگان جلیقه زردها خودداری کرد چرا که معترضان مخالف این دیدار، هیأت مذکور را تهدید کرده بودند.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر و با بی توجهی دولت فرانسه به خواسته های 'جلیقه زردها'، خواسته معترضان از لغو افزایش مالیات بر مصرف سوخت به کناره گیری امانوئل مکرون سوق یافت و با افزوده شدن اقشار و گروه های دیگر، این تظاهرات رنگ و بوی خشونت گرفت.
آخرین نظرسنجی ها حاکی از حمایت بیش از 70 درصد مردم فرانسه از خواسته های 'جلیقه زردها' دارد.
اروپام**3092** 1546

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق