اطلاعیه شماره 94 سه شنبه مورخ 97/09/13


اطلاعیه شماره 94 سه شنبه مورخ 97/09/13

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می شود پنجشنبه با تقویت این سامانه، گستره فعالیت آن به جنوب غرب ، جنوب، مرکز، استانهای واقع در جنوب البرز شامل قزوین،...

اطلاعیه شماره 94 سه شنبه مورخ 97/09/13

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می شود پنجشنبه با تقویت این سامانه، گستره فعالیت آن به جنوب غرب ، جنوب، مرکز، استانهای واقع در جنوب البرز شامل قزوین، البرز، زنجان، تهران و سواحل دریای خزر می رسد . با تداوم بارش در روز جمعه، فعالیت سامانه به نوار شمالی و شرق کشور گسترش می یابد و بتدریج از اواخر جمعه از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته میشود. براین اساس وضع هوا در استانهای تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:
چهارشنبه 1397/09/14 : بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و نیمه غربی کرمانشاه .
پنج شنبه 1397/09/15 :بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استانهای کهکیلویه و بویراحمد،چهارمحال بختیاری، لرستان، ایلام، بوشهر و خوزستان، غرب اصفهان، کرمانشاه، مرکزی، قم، همدان،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین و گیلان.
جمعه 1397/09/16 : بارش باران , وزش باد در استانهای ، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، فارس و بوشهر.
شایان ذکر است روز پنجشنبه در استانهای بوشهر و شمال خلیج فارس، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود. بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها، افزایش حجم آب رودخانه ها یا سیلابی شدن مسیلها وجود دارد. همچنین از ا واخر چهارشنبه تا اواخر جمعه درمسیرهای کوهستانی استانهای واقع در شمال غرب ، غرب تا جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس و ازپنجشنبه تا اوایل شنبه در ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و بر این اساس اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی میشود.
از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی شامل:
1- احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیرهای تردد در مناطق مستعد نامبرده و لزوم آمادگی در صورت وقوع
2- به همراه بردن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در مسیرهای کوهستانی
3- محدودیت در حرکت شناورهای سبک در روز پنچشنبه و جمعه در مناطق دریایی شمال خلیج فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من