همکاری چین با افغانستان در برگزاری انتخابات


همکاری چین با افغانستان در برگزاری انتخابات

گروه بین‌الملل ــ سفیر چین در کابل ضمن دیدار با معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان، از ادامه همکاری‌ کشورش در روند صلح و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور خبر داد.

همکاری چین با افغانستان در برگزاری انتخابات

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «هشدار» افغانستان؛ لیو جین سونگ،‌ سفیر چین در کابل طی روز گذشته 12 آذر (3 دسامبر) با سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کرد.

لیو جین سونگ در این دیدار با تأکید بر گسترش همکاری‌های میان دو کشور در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، از ارائه بسته‌های موادغذایی چین به مردم افغانستان خبر داد.

وی گفت: همکاری چین در تأمین امنیت استان بدخشان، همکاری با نیروهای افغان و کمک به آموزش و تقویت آنان ادامه دارد. پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و کنفرانس ژنو، برپایی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده و مذاکرات صلح با گروه طالبان، دو اولویت اساسی حکومت افغانستان است و دولت چین تلاش می‌‌کند تا در هر دو زمینه، با دولت و مردم افغانستان همکاری کند.

سونگ با تأکید بر حمایت چین از دولت و مردم افغانستان، از پی‌گیری مذاکرات سه‌جانبه بین افغانستان، چین و پاکستان نیز خبر داد و گفت: تقویت و نظام‌‌مند شدن این همکاری‌‌ها، می‌‌تواند در روند مذاکرات صلح و گفت‌وگو با مخالفان مسلح دولت افغانستان مفید باشد.

دانش، از توجه دولت چین مبنی بر پی‌‌گیری مذاکرات سه‌جانبه بین افغانستان، چین و پاکستان استقبال و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها بتواند روند مذاکرات صلح و گفت‌وگو با مخالفان مسلح دولت افغانستان را تسهیل کند.

وی از نقش دولت چین در کمک و همکاری با نیروهای افغانستانی، به ویژه تدابیر مشترک امنیتی در استان بدخشان ابراز خرسندی و بر لزوم توجه جدی دولت چین در این باره تأکید کرد.

معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان، تلاش‌‌های دولت چین در به ثمر رساندن مذاکرات سه‌جانبه بین افغانستان، چین و پاکستان را نشانه حسن نیت این کشور در راستای به نتیجه ‌رساندن مذاکرات صلح دانست.

گفتنی است، دولت چین پیش از این نیز در حوزه‌های مختلف اقتصادی،‌ فرهنگی، تکنولوژی،‌ سیاسی و ... با دولت افغانستان همکاری کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان