ساخت خانه جوان در فاروج به تاخیر افتاد


ساخت خانه جوان در فاروج به تاخیر افتاد

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: اولویت دار نبودن، ساخت خانه جوان فاروج را یک سال به تاخیر انداخت.

امام الله فیروزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: ساخت خانه جوان از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان به کمیته برنامه ریزی پیشنهاد شد اما با توجه به مصوب نشدن جز طرح های اجرایی امسال قرار نگرفت و به سال بعد موکول شد.
وی با اشاره به اینکه زمین برای اجرای این طرح از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان جانمایی و کارهای مربوط به آن انجام شده است افزود: زیربنای ساخت این فضاها به تناسب تراکم جمعیت جوان شهرستان ها پیش بینی می شود که برای فاروج 300 متر مربع جانمایی شده است.
فیروزه گفت: ساخت این طرح از محل 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده واعتبارات استانی انجام می شود.
وی گفت: بر اساس اساسنامه ای که در وزارت ورزش و جوانان تصویب شده، قرار است این خانه های جوان در اختیار تشکل های مردم نهاد و عموم جوانان گذاشته شود تا از حالت دولتی به مدیریت غیردولتی انتقال یابد.
وی با اشاره به تصویب اجباری شدن آموزش های حین ازدواج در شورای ساماندهی امور جوانان شهرستان فاروج افزود: این طرح تا پایان سال در شهرستان عملیاتی می شود.
فیروزه گفت: با ثبت واقعه ازدواج، سند در محضر تا زمان گذراندن دوره آموزشی 32 ساعته مهارت های زندگی باقی می ماند و بادریافت این گواهینامه مزدوجان می توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی هم ظرف یک هفته تا 10 روز انجام می شود تا روند پیگیری تسهیلات وام ازدواج مزدوجان طولانی نشود.
این مسئول افزود: این طرح با هدف پایداری زندگی و کمک به کاهش طلاق با حمایت مالی اداره ورزش و جوانان اجرایی می شود.
از مجموع جمعیت خراسان شمالی 278 هزار نفر در گروه سنی 15 تا 29 سال هستند که از این تعداد 20 تا 25 هزار نفر مربوط به جمعیت جوان شهرستان فاروج است.
7187 / 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !