بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟


بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

بزرگترین بنیان‌گذار یکی از واحدهای لبنی می‌گوید: با آنکه این روزها روند فعالیت به سختی امکانپذیر است اما در این بازه زمانی توانستیم بالغ بر 16 هزار نیروی انسانی جوان را حفظ کنیم. او توجه به نیروی انسانی و پشتکار را رمز موفقیت می‌داند. نوشته بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، نماد میهن از کیلومتر ۲۲ جاده تهران – ساوه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. روایت کارآفرینی مرد بستنی ایران با یک بازدید تمامی ندارد.
ایوب پایداری آنقدر سختی دیده و کشیده است که دیگر از گفتن رمز موفقیتش صرف نظر می‌کند، آن طور که مشخص است زیاد اهل صحبت کردن نیست و حالا امور را به پسرانش محول کرده است تا ادامه این مسیر را برای توسعه هر چه بیشتر در دست بگیرند.

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

برای اولین بار برند میهن، کار خود را با شکل و شمایل‌ انواع بستنی در دل مردم جا کرد. حالا علاوه بر تولید بستنی‌های محبوب عروسکی و نوستالژیک دهه ۵۰ و ۶۰ فعالیت‌ها رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته است. تولید انواع شیر، پنیر، دوغ، آبمیوه و … به تنوع محصولات این کارخانه افزوده و به نظر می‌رسد تا سال‌های آتی علاوه بر بازارهای آسیایی و اروپایی بتوانند بخشی از نیاز آمریکایی‌ها را نیز پوشش دهند.

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

صرف نظر از اینکه این روزها با توسعه اپلیکیشن‌ها جوان‌های امروزی به کسب و کارهای مختلفی مشغول هستند و می‌توانند در آنی از واحد نیاز مردم را تنها با فشردن یک دکمه اجابت کنند اما به گفته مدیر عامل کارخانه میهن «روش تولید در آن روزها بسیار پرزحمت بوده است.» مرد کهنه‌کار و آذری می‌گوید: «رمز موفقیت، توجه به نیروی انسانی، پشتکار و بعد فقط نگاه خداست.» او از هر جمله دیگری به جز این پرهیز می‌کند و از سختی‌ کسب و کار این روزهایش می‌گوید که «اخیرا گرانی‌های شیر صنعت ما را دچار برخی مشکلات کرده است. با آنکه این روزها فضای کسب و کار پُر تنش است اما همچنان به این مسیر ادامه می‌دهیم؛ چرا که با امید به آینده دل بسته‌ایم»

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

۱۶ هزار نیروی انسانی فعال در میهن

در جریان بازدید از این صنعت لبنی کشور که با حضور جمعی از فعالان اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، مدیر عامل یکی از واحدهای صنعتی لبنیات درباره تعداد نیروی انسانی فعال در این کارخانه به تجارت‌نیوز می‌گوید: با آنکه این روزها روند فعالیت به سختی امکانپذیر است اما در این بازه زمانی توانستیم بالغ بر ۱۶ هزار نیروی انسانی جوان را حفظ کنیم. هرچند که بسیاری از واحدهای صنعتی نیروی انسانی خود را تعدیل کرده‌اند اما ما با حفظ شرایط موجود به توسعه امور می‌اندیشیم. البته در شش ماه امسال حدود ۲۹۴ میلیارد تومان ضرر کردیم اما همچنان به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

ایوب پایداری که توجه به نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل در توسعه فعالیت‌هایش می‌پندارد در ادامه اظهار می‌کند: نیروی انسانی مهمترین محور در توسعه فعالیت‌ها محسوب می‌شود. بنابراین این موضوع باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سالن ذخیره‌سازی کالاها برای ایام جنگ، سالن بسته‌بندی کره و در نهایت شهر لبنیات مسیرهایی بود که مورد بازدید جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و خبرنگاران قرار گرفت.

بازارهای صادراتی برای محصولات لبنی کدامند؟

از سوی دیگر عضو هیات مدیره میهن درباره بازارهای صادراتی می‌گوید: روسیه، تاجیکستان، قطر، پاکستان، کویت و … از جمله بازارهای صادراتی این صنایع لبنی محسوب می‌شوند. همچنین صنایع لبنی میهن، دستیابی به صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری طی پنج سال آینده را هدف‌گذاری کرده است و اکنون کشور‌هایی نظیر عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور گسترده و منظم و کشورهایی چون انگلستان و کانادا و اتحادیه اروپا به طور محدود مقاصد صادراتی محصولات میهن هستند.

بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟ مجموعه میهن به طور رسمی از سال۱۳۵۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به عنوان بزرگترین سایت تولید لبنیات با ۱۶۵۰۰ نفر شاغل، از بزرگترین مجموعه‌های تولید شیر و لبنیات است.

ابوالفضل پایداری فرزند ایوب پایدار که خود مدیریت بخش‌هایی از مجتمع میهن را در اختیار دارد با اشاره به اینکه برند میهن ۶۵ درصد بازار بستنی کشور را به خود اختصاص داده است، می‌افزاید: ۵۰ درصد سهم بازار شیر استریل کشور نیز در اختیار این شرکت قرار دارد.

او اظهار می‌کند: شبکه مویرگی شامل ۶۲ مرکز پخش در سراسر کشور و حدود ۴۵۰۰ کامیونت، کار توزیع محصولات میهن به اقصی نقاط کشور را به انجام ‌می‌رساند. این شبکه هم‌چنین از ۱۶۰ کامیون برخوردار است که محصولات تولیدی شرکت را به تمام نقاط دور و نزدیک کشور انتقال می‌دهند.


بستنی میهن از کجا به کجا رسید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در