سه ماه دوم بارداری، چه لباسی بپوشیم؟


سه ماه دوم بارداری، چه لباسی بپوشیم؟

زیپ دامن مورد علاقه تان دیگر بالا نمی رود، دگمه های پیراهنتان به راحتی بسته نمی شوند و هفته هاست که شلوارهای جین آبی تان را کنار گذاشته اید.

زیپ دامن مورد علاقه تان دیگر بالا نمی رود، دگمه های پیراهنتان به راحتی بسته نمی شوند و هفته هاست که شلوارهای جین آبی تان را کنار گذاشته اید. حالا وقت آن است که لباسهای حاملگی این دوره را آماده کنید، لباسهایی که در آغاز به پوشیدن آن اشتیاق دارید ولی بعد از چند ماه از ظاهر آن بدتان می آید.
البته امروزه مدل و کیفیت لباسهای حاملگی بهتر شده است. هیچ مادری دوست ندارد به شکل یک عروسک چاق و یا چادر سیرک در آید. در واقع شکل حاملگی جذاب، جالب و حتی شیک است. شیوه برش لباسهای حاملگی متناسب با ظاهر منحصر به فرد خانم های باردار است با پهلوها، سینه ها و باسنهای بزرگ شده و شانه ها، بازوها و پاهای تغییر نیافته و نیز با لبه پایینی که با بزرگ شدن شکم بالا نمی رود. به دلیل توجه زیادی که در دوخت این لباسها به جزئیات شده است، این مدل لباسها از لباسهای معمولی سایز بزرگ بهتر و مناسبترند.
گاهی خویشاوندان، همسایگان، دوستان یا همکاران بعضی از خانم های باردار با خوشحالی لباسهای حاملگی خود را به آنها تقدیم می کنند و آنها هم قبول می کنند.
ولی بعد متوجه می شوند که با پوشیدن آن احساس خوبی ندارند و آنها را نمی پذیرند. سایز لباس حاملگی به اندازه سایز لباسهای شما در دوران قبل از بارداری است. پس اگر مثلاً همیشه سایز 10 را می پوشیدید برای خرید لباس حاملگی بدنبال همان سایز بگردید. ولی تنها به سایز نوشته شده روی لباس اکتفا نکنید زیرا گاهی این اعداد شما را گمراه می کنند و ممکن است به نظر مناسب بیایند ولی نتوانید آنها را از هفته 25 به بعد بپوشید. نکته اینجاست که اگر با میل خودتان این لباسها را قرض بگیرید تقریبا هر چه که احتیاج داشته باشید دارید یا حداقل چند دست لباس نو می خرید و بقیه را بدون اینکه پولی بپردازید، خواهید داشت.
اگر کمی در کار خیاطی وارد باشید می توانید براحتی مدلهای متنوعی را در مجلات و کتابهای الگوی خباطی پیدا کنید. حداقل به سراغ لباسهای همسرتان نمی روید. اگر او درشت اندام باشد، شانس آورده اید و می توانید از لباسهای ورزشی، بلوزهای کاموایی و حوله حمام او استفاده کنید. حتی اگر هم سایز هم باشید مردان شانه های پهن تر و دست و پاهای بلندتری دارند بنابراین پیراهنها و ژاکتهای او بهتر از لباسهای خودتان است (حداقل تا چند ماه لباسهای او را می پوشید.) سعی کنید لباسهای صاف و کم دگمه را با ساقهای کشی چسبان و یا یک دامن صاف تیره بپوشید تا با شلوارهای شل و ول و گشاد.

چگونه لباس پوشیدن را در بارداری آسان کنید؟
برای درست کردن یک سری لباس مناسب شلوار، ساق پوش، دامن را همراه با بلوزهای آستین کوتاه و تونیک های بلند که از نظر رنگ با هم هماهنگی دارند، شروع کنید.
می توانید به این لباسها یک پیراهن مردانه سفید و گشاد و تی شرت های چاپی هم اضافه کنید. یکی دو پیراهن سرتاسری، یک بلوز کاموایی برای فصل سرما و چند پیراهن ورزشی هم لازم است. هدف داشتن تنوع در لباس بدون صرف هزینه بالاست. چون مدت کوتاهی از لباس های حاملگی استفاده می کنید نباید کمدتان را از آنها پر کنید. (از تجربه ما استفاده کنید: این لباسها جزء لباسهای دائمی شما نیستند و به زودی باید آنها را به کس دیگری بدهید.)

هنگام خرید لباس حامگلی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
- مواد طبیعی انتخاب کنید. تا آنجایی که امکان دارد الیاف طبیعی انتخاب کنید. بافتهای نخی از بافتهای ابریشمی و پلی استر خنکترند و هر چه که حرارت دمای بدن شما بیشتر می شود، اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل هنگام خرید به این مساله توجه کنید.
- به کیفیت لباس توجه کنید. درست است که قرار نیست و این لباس ها را برای همیشه بپوشید ولی آنها را بیشتر می شوئید. و اگر فکر می کنید بیشتر از یک فرزند خواهید داشت پس دوباره آنها را می پوشید. پس به کیفیت آن توجه کنید.
- به دنبال لباسهایی بگردید که قابل تنظیم با شرایط جدید هستند. بسیاری از مدلها که دارای بند، کلیپس های تزئینی، دگمه های قابل تنظیم و بندهای کشی هستند به شما امکان این را می دهند که هر وقت لازم باشد آنها را جمع تر و یا آزادتر بگذارید.
- لباس را حتما امتحان کنید. قبل از خرید لباس را در اتاق پرو بپوشید تا بدانید چه نوع مدلی متناسب با دور کمر شماست. بیشتر شلورها و دامنها دارای کمرهای کشی هستند و یا خود شلوار از جنس کش است یا بندهای مخصوصی دارند که برای قرار گرفتن در زیر شکم طراحی شده است. شما باید هر سه نوع را بپوشید و راحتترین نوع را انتخاب کنید. هنگام خرید مایو قسمت پشت آن را کنترل کنید تا به اندازه جلوی آن (قسمت شکم) جادار باشد.
- مراقب شلوارهای تمام کشی باشید. بعضی از خانم ها دوست دارند لاغرتر به نظر بیایند ولی بعضی دیگر فکر می کنند این شلوارها مانع جریان خون می شوند و ورم پاها را بدتر می کنند. اگر از این نوع شلوارها می پوشید گشادترین سایز را انتخاب کنید.
- از حالا چند دست لباس مناسب دوران شیردهی بخرید. لباسهایی را در دوران بارداری انتخاب کنید که در قسمت جلو تا پایین دگمه دارند. تا بتوانید در دوران شیردهی هم از آن استفاده کنید.
- نسبت به لباس زیر بی توجه نباشید. لباس زیر مناسب باعث می شود لباس بهتر و زیباتر به نظر برسد.

آیا حقیقت دارد که با هر زایمان باسنها بزرگتر می شوند؟
همیشه خیر. در طول دوران بارداری لگن بزرگ می شود تا کودک در آن جا بگیرد. ولی چند هفته بعد از زایمان به حالت اول بر می گردد. آنچه که بعضی از خانم ها به عنوان بزرگی باسن بعد از زایمان تجربه می کنند چربی است که در دراز مدت در ناحیه باسن و دور کمر جمع می شود.

آیا حقیقت دارد که اگر فرزندم دختر باشد کک و مک بیشتری دارم؟
خیر. کک و مک صورت موروثی است. چه فرزند شما پسر باشد چه دختر هورمونها در دوران بارداری کک و مکهای تیره رنگی روی صورت بوجود می آورند.

توصیه های مفید در مورد ظاهر یک خانم باردار در محل کار
اگر نمی توانید در محل کارتان لباسهای کهنه بپوشید و نمی توانید لباسهایی را که پشت ویترین فروشگاههای لباس می بینید، بخرید توصیه های زیر را برای این که ظاهر بهتری داشته باشید امتحان کنید.
- دامنها و بلوزهایتان را متناسب با ژاکتهایتان بپوشید و دگمه های ژاکت را نبندید. (اگر بلندتر باشد بهتر است.)
- تا آنجا که بودجه تان اجازه می دهد بهترین را بخرید ولی بیشتر از این که به قیمت آن توجه کنید کیفیت الیاف و بافت آن را بررسی کنید.
- در ارتباطات رنگ های سیاه، نوک مدادی و سورمه ای به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد. و با پوشیدن جورابهای تیره رنگ و کلفت خود را قدبلندتر نشان دهید.
- برای تکمیل ظاهری آراسته از زیور آلات خوب و روسری های ابریشمی استفاده کنید.
کفشهای پاشنه دار را کاملاً کنار نگذارید. کمی پاشنه برای سلامتی پاها بهتر است ولی پاشنه کفش بیشتر از 5 سانتی متر نباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس