طرح زوج و فرد پایتخت از درب منازل اجرا می شود


طرح زوج و فرد پایتخت از درب منازل اجرا می شود

به گزارش عصر سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان تهران به ریاست احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل و مقرر شد به دلیل افزایش آلاینده های کمتر از 2 و نیم میکرون...

به گزارش عصر سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان تهران به ریاست احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل و مقرر شد به دلیل افزایش آلاینده های کمتر از 2 و نیم میکرون فعالیت بدنی دانش آموزان در زنگ ورزش مدارس استان به جز شهرستان های فیروزکوه، دماوند، لواسانات و پردیس فردا (چهارشنبه) ممنوع شود.
با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی و تاکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر پایداری جو و گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران محدودیت‌های شرایط هشدار موضوع دستورالعمل شرایط اضطرار آلودگی هوا برای روز چهارشنبه (14 آذر) اعمال شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم همکاری لازم را به عمل آورند.
کیفیت هوای تهران تا ساعت 18 امروز (سه شنبه) با شاخص 126 برای گروه های حساس ناسالم است.
همچنین استقرار اورژانس پایتخت در نقاط پرتردد، خودداری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود از مصوبات جلسه امروز بود.
کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیرضروری از منزل، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از توصیه جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران بود.
کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی توسط پلیس راهور و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودروها به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت هایی که آلایندگی قابل رویت دارند از دیگر توصیه این کارگروه بود.
همچنین شهرداری‌ها موظف شدند تا نسبت به جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، کاهش و یا جلوگیری از فعالیت های عمرانی در سطح شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می گردد نظارت بیشتری داشته باشند.
تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری از مصوبات جلسه امروز بود.

تهرام/7245//1348
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی