موفقیت ایران درکسب دانش تولید آلیاژ زیست تخریب پذیرمنیزیوم


موفقیت ایران درکسب دانش تولید آلیاژ زیست تخریب پذیرمنیزیوم

تهران - ایرنا - مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به موفقیت محققان این مجموعه در کسب دانش فنی تولید آلیاژ زیست تخریب پذیر منیزیم، گفت: این آلیاژ در ارتوپدی، لاپاراسکوپی ،شکستگی های ظریف سر و صورت کاربرد دارد.

آلیاژ زیست تخریب منیزیم دارای 2 کاربرد صنعتی و پزشکی است که کاربرد صنعتی این آلیاژ بواسطه سبک بودن آن از سال های گذشته مورد استفاده بوده، اما در کاربرد پزشکی این محصولات نسبتا جدید است و حدود 10 سال است که خیلی از دانشگاه های دنیا بر روی آن کار می کنند و برخی ها هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اند.
دکتر کبری طاهرمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه این کار در انحصار تعداد محدودی از کشورها در دنیا بوده است، اظهار داشت: کاربردهای پزشکی آلیاژ زیست تخریب پذیر منیزیم در بخش هایی مانند ارتوپدی، لاپاراسکوپی ،شکستگی های ظریف سر و صورت و اعمال جراحی های قلب و جمجمه است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با توانمندی محققان این مجموعه، کشور دانش بومی تولید این نوع آلیاژ منیزیم برای ساخت محصولات پزشکی مانند 'پیچ'، 'کلیپس' و 'منگنه ' برای درمان بهتر بیماران به دست آورد.
وی بیان داشت: در حال حاضر یک شرکت آلمانی محصولات پزشکی آلیاژ زیست تخریب پذیر را تولید و به کشورهای مختلف از جمله ایران صادر می کند که به طور طبیعی قیمت این محصولات گران است.

** برخی محصولات پزشکی از آلیاژ زیست تخریب پذیر منیزیم در حال ورود به مرحله حیوانی
وی اظهار داشت: تولید برخی محصولات پزشکی از آلیاژ زیست تخریب پذیر منیزیم توسط این شرکت دانش بنیان در حال ورود به مرحله حیوانی شده است.
فلوشیپ لاپاراسکوپی و اندوسکوپی زنان افزود: محصول پزشکی ' پیچ ' در شکستگی های ظریف مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول پس از مدتی جذب بدن می شود.
وی افزود: کلیپس های قابل جذب که از این آلیاژ ساخته خواهد شد، در اعمال جراحی لاپاراسکوپی، به منظور بستن عروق استفاده می شود، این آلیاژ مانند استیل و تیتانیوم در بدن باقی نمی ماند و جذب بدن می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امکان ساخت منگنه هایی برای دوخت قفسه سینه، جناق و استخوان سر از این آلیاژ وجود دارد که محققان ما در تلاش برای ساخت این محصولات هستند .
علمی ** 1201 **1440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق