به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان این که دانشجو باید کارآفرین دانش آموخته شود، اذعان داشت: دانشجو باید صاحب ایده باشد و بتواند چند نفر دیگر را هم مشغول کار کند نه این که بعد از دانش آموختگی بخواهد به سمت پیدا کردن کار برود.

وی تصریح کرد: فضای دانشگاه‌ها باید گرم‌تر شود تا دانشجویان به آینده امیدوار شوند چراکه دشمن در تلاش است تا به جامعه ما ناامیدی القاء کند.

محرم روزبه یادآور شد: مجموعه‌های مختلف در امیدآفرینی جامعه نقش دارند و یکی از این اقشار دانشجویان هستند اما این مستلزم این است که علاوه بر نقاط منفی نقاط مثبت هم ذکر شود و توجه داشته باشیم مسائل به گونه‌ای مطرح نشود که دشمنان از آن به نفع خود بهره ببرند.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی با دانشگاهها و مراکز علمی استان وجود دارد گفت: چندی قبل درراستای تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین با هدف دسترسی و به‌کار‌گیری دانش فنی و فناوری روز‌آمد، تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی همدان منعقد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه با اشاره به حمایت دولت از سمن های کارآفرین تصریح کرد: با تفاهمنامه ای که با صندوق کارآفرینی امید داشته ایم تسهیلات 4 درصد تا سقف یک میلیارد ریال به سمن ها کارآفرین اعطا می شود و در همین راستا تا امروز 10مورد تسهیلات به مبلغ 10 میلیارد ریال به سمن های کارآفرین اعطا شده است.

وی بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اداره فنی و حرفه‌ای استان در حال انعقاد است تا بتوانیم از آموزش‌ها برای سمن‌ها در حوزه اشتغال بهره‌مند شویم.