خوان گاسپارت: به لطف نونیز، بارسلونا امروزه به اعضایش تعلق دارد نه شیوخ عرب و سرمایه داران چینی


خوان گاسپارت: به لطف نونیز، بارسلونا امروزه به اعضایش تعلق دارد نه شیوخ عرب و سرمایه داران چینی

طرفداری (/fa/component/roojanews/frame.html?href=https://www.tarafdari.com/)- خوان گاسپارت، رئیس سابق بارسلونا به تمجید از میراث جوزپ لوییس نونیز که اخیرا درگذشت (/fa/component/roojanews/frame.html?href=https://www.tarafdari.com/node/1162899)،...

طرفداری - خوان گاسپارت، رئیس سابق بارسلونا به تمجید از میراث جوزپ لوییس نونیز که اخیرا درگذشت، پرداخت.

نونیز دو روز پیش در 87 سالگی درگذشت. تمام بارسلونا عزادار این شخصیت بزرگ بود. مراسم یادبود باشکوهی نیز روز گذشته برای نونیز برگزار شد و فلورنتینو پرز و امیلیو بوتراگوئنو نیز - مثل همیشه - در یادبود بزرگان بارسلونا شرکت کردند. نونیز 22 سال رئیس بارسا بود و فارغ از همه خدماتش، این باشگاه را به ثبات مالی رساند و از فروشش به کمپانی‌ها خودداری کرد. او معتقد بود باشگاه باید به صورت سهامی به اعضایش واگذار شود. او بارها و بارها بر این ایده پافشاری کرد و بعدها دیگر باشگاه‌ها نیز از بارسلونای نونیز پیروی کردند. زمان نشان داد نونیز تصمیم درستی گرفته بود.

به گزارش موندو دپورتیوو، خوان گاسپارت که خودش زمانی با نونیز همکاری می‌کرد و رئیس باشگاه بود، درباره میراث این شخصیت بزرگ می‌گوید:

نونیز تکرارناشدنی است. دیگر رئیسی مثل او در بارسلونا نخواهیم داشت. کاتالان‌ها حتی نیمی از خدمات نونیز برای بارسا را نمی‌دانند. اگر به خاطر اقدامات نونیز نبود، بارسا امروزه یا به شیوخ عرب تعلق داشت یا سرمایه داران چینی. زمانی بود که وزیر ورزش دولت اسپانیا روی فروش باشگاه‌ها به کمپانی‌ها اصرار می‌ورزید ولی نونیز مخالفت کرد و جنگید تا حداقل بارسا از این قاعده مستثنی باشد. سپس رئال مادرید، اوساسونا و اتلتیک بیلبائو نیز از بارسا پیروی کردند.

کرایوف، بارسلونا را به لحاظ فنی و فوتبالی دگرگون کرد و نونیز به لحاظ اجتماعی، مالی و باشگاهی. یادم هست زمانی اعضا در مجمع به اخراج کرایوف رای دادند ولی نونیز بلند شد و با صدای بلند مخالفت کرد. او آنقدر پافشاری کرد تا اینکه کرایوف در بارسا ماند. باور دارم نونیز و کرایوف هم اکنون در بهشت در کنار هم هستند. گرچه یوهان به این چیزها اعتقاد نداشت! چند سال که بگذرد، مردم بیشتر به ارزش کارهای نونیز پی می‌برند. جوانانی که او را نمی‌شناسند، به زودی پی خواهند برد که نونیز فراتر از یک رئیس بود. درست مثل خوان گامپر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)