آموزش عناصر داعش در پایگاه‌های نظامی آمریکایی نزدیک مرز سوریه


آموزش عناصر داعش در پایگاه‌های نظامی آمریکایی نزدیک مرز سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «حافظ آل بشارة»، کارشناس امور سیاسی عراق، امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نزدیک به مرزهای عراق و سوریه، عناصر داعش را در این پایگاه‌ها آموزش می‌دهند. وی افزود: آمریکا از هرگونه پرواز بر فراز این پایگاه‌ها جلوگیری کرده و از...

آموزش عناصر داعش در پایگاه‌های نظامی آمریکایی نزدیک مرز سوریه آموزش عناصر داعش در پایگاه‌های نظامی آمریکایی نزدیک مرز سوریه
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «حافظ آل بشارة»، کارشناس امور سیاسی عراق، امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نزدیک به مرزهای عراق و سوریه، عناصر داعش را در این پایگاه‌ها آموزش می‌دهند.

وی افزود: آمریکا از هرگونه پرواز بر فراز این پایگاه‌ها جلوگیری کرده و از سوی دیگر، از ارائه هرگونه اطلاعات درباره آنچه که در این پایگاه‌ها در جریان است، خودداری می‌کند.

آل بشاره تصریح کرد: بسیاری از اطلاعات عراقی و روسی بیانگر آن است که این پایگاه‌ها مقر فعالیت‌های گروه‌های تروریستی است به ویژه که بسیاری از عناصر دستگیر شده داعش دارای مجوزهایی برای ورود به این پایگاه‌ها بودند.

وی افزود: بعید نیست، این پایگاه‌ها مرکز آموزش داعش برای فعالسازی مجدد آن در منطقه و اعزام اعضای آن به عراق به ویژه مناطق آزاد شده باشد. به ویژه که هیچ ماهواره‌ای تاکنون تصاویری از داخل این پایگاه‌ها منتشر نکرده است.

اواخر اکتبر گذشته، در پی سقوط مقرهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به دست داعش در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق، نیروهای الحشد الشعبی عراق به حالت آماده باش در مرزها درآمدند و به منظور مقابله با هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای، حضور این نیروها در مرز تقویت شد و شمار زیادی نیرو به این مناطق اعزام شدند تا در صورت سوء استفاده داعش از وضعیت جوی نامناسب برای نفوذ به خاک عراق یا حمله به نیروهای الحشد، آمادگی‌های لازم وجود داشته باشد.

در پی دستاوردهای بی‌نظیر سازمان الحشد الشعبی عراق و موفقیت آن در حفظ مرزهای مشترک این کشور با سوریه و خنثی کردن طرح‌های آمریکا برای بازگرداندن تروریست‌ها به خاک عراق، آمریکا از شیوه‌های مختلف برای ضربه زدن به این سازمان و تحریک فرماندهان آن استفاده می‌کند.

تحریم شماری از فرماندهان این سازمان و متهم کردن آنها، اطلاق واژه شبه‌نظامی بر نیروهای این نهاد رسمی نظامی، رصد شدید کلیه تحرکات این نیروها در مناطق مختلف با پرواز بالگردهای شناسایی و ....از جمله این موارد است تا شاید از این رهگذر بتواند وجهه‌ و جایگاهی که این سازمان در میدان های نبرد با تروریسم از خود ثبت کرده، از بین ببرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در