لاک زدن در دوران بارداری و خطرات آن برای مادر و نوزاد


لاک زدن در دوران بارداری و خطرات آن برای مادر و نوزاد

همیشه در مورد خطرات و عوارض لاک زدن صحبت هایی شده است، در این مطلب چند نکته مهم در مورد لاک زدن در…

همیشه در مورد خطرات و عوارض لاک زدن صحبت هایی شده است، در این مطلب چند نکته مهم در مورد لاک زدن در دوران بارداری بیان می شود

لاک زدن در دوران بارداری چه خطراتی برای مادر و نوزاد دارد؟

آگاهی از مضرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری باعث نگرانی و ترس از مانیکور در این دوران می شود چون استفاده از این محصولات آرایشی می تواند مادر را درمعرض یک یا چند ماده شیمیایی قرار دهد. هیچ پژوهشی در خصوص اثر لاک ناخن بر توانایی تولید مثل بانوانی که با این ماده سر و کار دارند، در دست نیست اما هنگام کار با این محصولات، احتمال استنشاق و مواجهه با اجزای قابل تبخیر (فرّار) آن وجود دارد و نیز ممکن است لاک ناخن خشک شده موقع آماده سازی یا صرف غذا با دست، بلعیده شود.

میزان مواجهه افراد با محصولات ناخن و مواد شیمیایی موجود در آن متفاوت است و به عواملی چون تهویه محیط، دقتی که هنگام مصرف صورت می گیرد و نیز عادت های رفتاری فرد مثل جویدن ناخن بستگی دارد. لاک ناخن و سایر موادی که برای مراقبت از ناخن ها استفاده می شوند، حاوی رنگدانه ها (معمولا به صورت خمیری)، لایه ساز اولیه (لاک با رزین های اصلاحی)، سورفاکتانت، فلوکولانت (لخته ساز) و تینر هستند. علاوه بر این، سنگ بنای همه این ها را یک ماده چسبی (کلوئید) محافظ غیر محلول در آب و یک پلاستی سایزر (ماده نرم کننده پلاستیک) برای خمیری کردن رنگدانه ها تشکیل می دهد.


ژلیش ناخن در بارداری
لاک زدن در دوران بارداری و خطرات آن برای مادر و نوزاد

بسیاری از این ترکیبات، دارای حلال های آلی مانند تولوئن، ایزوپروپیل الکل یا اتیلن گلیکول، مونومتیل اتر، رزین هایی مانند رزین فرمالدئید و استرهای فتلات که به عنوان نرم کننده پلاستیک استفاده می شود و نیز حلال های پاک کننده از جمله استون هستند.

در خصوص تاثیرات محصولات آرایشی و بهداشتی، تنها یک پژوهش در خارج از کشور انجام شده است. در این تحقیق ، متخصصان تایید شده در حوزۀ آرایش و زیبایی اذعان داشتند که خطر ابتلا به سقط جنین در مادرانی که خدمات ناخن در سالن زیبایی انجام می دهند تا ۶۰ درصد بیش از دیگر کارکنان سالن است.


بیشتر بدانید : عوارض خطرناک لاک زدن برای دختربچه های زیر 7 سال

بیشتر بدانید : لاک زدن ناخن و اثر آن بر هورمون های بدن

بیشتر بدانید : اگر از لاک زدن ناخن دست بردارید، این فواید عایدتان میشود؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت