اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد 9 درصد افزایش یافت


اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد 9 درصد افزایش یافت

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبارات پژوهشی امسال این استان پنج میلیارد و 500 میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار در سال گذشته چهار میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اهمیت، ضرورت و جایگاه ارزنده پژوهش و نقش قابل ملاحظه آن در توسعه جامعه، افزود: تمامی مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مقوله تحقیق و پژوهش دغدغه بیشتری داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار انجام پژوهش های کاربردی، مأموریت گرا و تقاضامحور در این استان شد.
احمدی بیان کرد: مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی مطلوب نمایشگاه و اجرای در خور شأن برنامه های هفته پژوهش امسال در شهر یاسوج مرکز این استان ضروری است.
وی عنوان کرد: تجهیز و آماده سازی محل برپایی نمایشگاه هفته پژوهش امسال در شهر یاسوج به بخش خصوصی و شرکت نمایشگاه های کهگیلویه و بویراحمد واگذار شود.
احمدی ابراز داشت: دانشگاه یاسوج تا چهار روز آینده اطلاعات لازم در زمینه کمبودها، مکان و هزینه برپایی نمایشگاه هفته پژوهش امسال و دستگاه های اجرایی متقاضی شرکت در آن را جمع بندی نهایی کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اطلاعات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.
احمدی اظهار داشت: اقدام های پژوهشی و فعالیت های حوزه علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه های هفته پژوهش هر سال این استان عرضه می شود و به همین دلیل نیز اهمیت چشمگیری دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع چهار میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبارات پژوهشی سال گذشته این استان تنها سه میلیارد و 310 میلیون ریال معادل 70 درصد از سوی دستگاه های اجرایی استان جذب و هزینه شد.
حسن نوروزی اظهار داشت: دلایل کم کاری و سهل انگاری برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به زودی از مدیران آنها پرسیده می شود و باید پاسخگو باشند.
وی افزود: هفت محور و اولویت مهم پژوهشی سال 1397 کهگیلویه و بویراحمد تعیین شده که شامل کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایدار، فضای کسب و کار، گردشگری، نظام درآمد و هزینه، آمایش سرزمین و نظام سکونتگاهی و اقتصاد دانش بنیان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این هفت محور و اولویت به فراخوان گذاشته شده و پژوهشگران بومی یا غیربومی برای موضوع های مرتبط با آنها طرح پژوهشی ارائه می دهند.
نوروزی عنوان کرد: طرح های پژوهشی ارائه شده نیز پس از تصویب نهایی در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد به منظور اجرا وارد مرحله انعقاد قرارداد با محققان، دانشگاه ها یا مراکز علمی استان خواهند شد.
24 تا 29 آذر امسال به نام هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار آن نیز «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش­ آفرین در خدمت تولید ملی» است.
7535/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی