بازخوانی سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به سمنان


بازخوانی سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به سمنان

سمنان- ایرنا- سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و کاروان تدبیر و امید در 13 و 14 آذر ماه به استان سمنان دستاوردهای چشم گیری را به همراه داشت و برکات فراوانی را به این دیار سرازیر کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور داشت که با 78 مصوبه و تفاهم نامه هایی در حوزه های مختلف به ارزش حدود 100 هزار میلیارد ریال برای توسعه و آبادانی این استان همراه بود.
همچنین در این سفر پرخیر و برکت دولت تدبیر و امید به دیار دارالمرحمه 434 طرح به ارزش سه هزار و 190 میلیارد ریال در نقاط مختلف این خطه افتتاح شد.
هم استانی های سردار تدبیر تمام قد از فرزند برومندشان پذیرایی کردند، حضور پرشور و گسترده مردم مومن و ولایتمدار استان سمنان در سخنرانی مردمی رئیس جمهوری در ورزشگاه تختی شاهرود از ساعت های اولیه صبح سه شنبه سیزدهم آذر، جلوه وحدت و همراهی امت اسلامی و شهروندان غیور این استان بود، گواه بر این کلام است.
استقبال از دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید، در جای جای این استان از شرق تا غرب آن گرفته، همایش و مانور عظیمی بود که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند.
مردم این استان، دستاوردهای ماندگار سفر کاروان تدبیر و امید و اجرای مصوبه های متعدد به این دیار زرخیز را فراموش نمی کنند و قدردان زحمات بی دریغ دولتمردان مهین اسلامی ایران هستند.
دکتر حسن روحانی فرزند برومند استان سمنان و دولتمردان تدبیر و امید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه چهاردهم آذرماه سمنان را به مقصد تهران ترک کردند.

** سمنان میزبان رئیس جمهوری در ربیع المولود
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه پس از ورود به استان سمنان از فرودگاه شاهرود گفت: خرسندم که در ماه ربیع المولود و ماه ولادت پیامبر اعظم(ص) توفیق دارم در استان سمنان حضور یابم و از هم استانی های عزیز در این سفر دیدار داشته باشم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: هدف از این سفر این است که طرح هایی که در 2 سفرم به این استان مصوب شد، دوباره مورد بررسی قرار گیرد تا چه میزان اجرا شده و چه میزان از اجرای آن باقی مانده است.

**ملت نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد
رئیس جمهوری روز سه شنبه در جمع مردم شاهرود در ورشگاه تختی این شهر، گفت: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است.
روحانی افزود: امروز روزی است که برای اولین بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا به پیروزی های کم نظیری دست یافته ایم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد.

** قدرت بدون نقد فساد زاست
در شصت و پنجمین سالروز شهادت سه دانشجوی معترض دانشگاه تهران به سفر معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا به تهران در سال 1332 که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانشجو ثبت شده است، دکتر روحانی به دیدار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان رفت.
روحانی عصر سه شنبه در جمع دانشجویان استان سمنان به مناسبت روز دانشجو، پویایی جنبش دانشجویی را ثمره فداکاری سه دانشجوی آرمانخواه دانست و با بیان اینکه دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز، هدف بزرگی را به رهبری امام محقق کردند، تصریح کرد: مسوولان نماینده واقعیت امروز جامعه و دانشجویان نماینده آینده مطلوب تر و ایران آزادتر و آبادتر هستند.
وی نقد را لازمه اصلاح دانست و گفت: قدرت بدون نقد، فساد زاست.
رئیس جمهوری با بیان این که نقد و نظر آزادانه دانشجویان در این جلسه، نشانه توفیق جنبش دانشجویی است، اظهارداشت: نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است.

**نماز افتخار بشریت است
رئیس جمهوری گفت: نماز افتخار بشریت و انسان است و خداوند انسان را به این فریضه دعوت کرده است.
روحانی روز چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان افزود: به تعبیری خداوند برای نماز از انسان دعوت کرده و آن را از ما خواسته است.
وی درباره ویژگی های نماز، تاکید کرد: نماز عبادتی است که از وقت شناسی و نام رحمان و رحیم خداوند آغاز می شود.

** دشمن برابر ملت یکپارچه ایران سرفرودمی آورد
رئیس جمهوری گفت: دشمنان نظام اسلامی ناچارند در برابر ملت یکپارچه ایران سر فرود بیاورند.
روحانی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در قالب سفر کاروان تدبیر و امید، افزود: دشمنان ایران اسلامی عصبی و عصبانی اند و نمی توانند عزت ایران را تحمل کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به اهداف خود نرسیدند و در یمن به قوه الهی به اهدافشان نمی رسند، گفت: دشمنان این سرشکستگی های بزرگ را در منطقه دارند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: سخت است برای ابرقدرتی مانند آمریکا با این میزان قدرت و لابی جهانی که حریف عالم فرهیخته و مجادی چون رهبر انقلاب نمی شود.

** افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 46 طرح به صورت ویدیو کنفرانس
روحانی عصر سه شنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان دستور افتتاح 24 عنوان طرح و آغاز عملیات اجرایی 22 طرح جدید را در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی،‌ میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، انرژی و نیرو صادر کرد.

** افتتاح و آغاز عملیات 14 طرح در بخش کشاورزی
وزیر جهادکشاورزی در آیین افتتاح همزمان طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانس در باغ توتستان تازه احداث در شهرستان گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: این طرح ها در 434 فقره عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های گلخانه ای، آبخیزداری، دام و طیور و شیلات با اعتباری معادل سه هزار و 190 میلیارد ریال از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی همزمان افتتاح و به بهره برداری رسید.
محمود حجتی بیان کرد: طرح های کشاورزی با ایجاد اشتغال جدید به تعداد یک هزار و 333 نفر در استان افتتاح و نیز سه طرح با اعتباری معادل 90 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

** افتتاح پنج طرح صنعتی سمنان توسط وزیر صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان در تالار هلال احمر این شهر، این طرح ها را به صورت ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهوری افتتاح کرد و گفت: همزمان با بهره برداری این طرح ها، 9 طرح کلنگ زنی شد و هفت تفاهم نامه در بخش صنعت و معدن در این استان به امضا رسید.
رضا رحمانی افزود: شرکت چوب تراش نقطه، شرکت پتاس آسیا، شرکت فاتک شیمی پارس، شرکت فولاد شاهرود و شرکت سرما گستر قومس طرح های افتتاح شده استان سمنان است.

** آغاز عملیات 12 طرح حوزه نیرو سمنان
وزیر نیرو شامگاه سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس در نشست توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان با حضور رئیس جمهوری در سالن هلال سمنان، افزود: 10 طرح در حوزه برق و 2 طرح در حوزه آب اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
رضا اردکانیان گفت: از محل منابع عمومی تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای 52 طرح در زمینه آب، برق و شبکه فاضلاب استان سمنان 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

** افتتاح 2 طرح درمانی و توانبخشی در سمنان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه سه شنبه در آیین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی مادر شهرستان سرخه از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهوری در نشست توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان، افزود: درمانگاه تامین اجتماعی مادر در شهرستان سرخه با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه ساخته شد.
محمد شریعتمداری بیان کرد: برای ساخت و تجهیز این درمانگاه 180 میلیارد ریال هزینه شد که 150 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و 30 میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز بود.
وی ادامه داد: مرکز توانبخشی آفرینش شهرستان شاهرود با ظرفیت پذیرش 100 تن در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 متر در سه طبقه به بهره برداری رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این مرکز در زمینه حرفه آموزی و مهارت افزایی برای بانوان فعالیت می کند، با افتتاح این طرح برای 20 تن اشتغال ایجاد شد.

** افتتاح 2 واحد آموزشی خیرساز
وزیر آموزش و پرورش شامگاه سه شنبه افزود: 2 مدرسه خیرساز بختیاری و پیامبر اعظم (ص) در استان سمنان با مشارکت 52 درصدی خیران با کمک 21 میلیارد ریالی ساخته شد که این میزان کمک خیران چشمگیر و قابل توجه است.
سید محمد بطحایی ادامه داد: 41 میلیارد ریال برای ساخت 2 واحد آموزشی 12 کلاسه در استان سمنان با ظرفیت پذیرش حدود 360 دانش آموز هزینه شد.

** سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در گردشگری سمنان
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شامگاه سه شنبه در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان گفت: قبل از دولت تدبیر و امید هشت هتل و واحد اقامتی در استان سمنان وجود داشت اما اکنون در دولت تدبیر امید 15 هتل و واحد اقامتی در این استان پذیرای گردشگران است.
علی اصغر مونسان افزود: 10 هزار میلیارد ریال در 133 طرح در دست ساخت حوزه گردشگری سرمایه گذاری شده است.

** افتتاح گام دوم دانشکده گردشگری سمنان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه سه شنبه در آئین بهره برداری از این طرح در دانشگاه سمنان افزود: تمامی شهرهای اصلی استان سمنان یک دانشگاه دولتی دارد و اعتدال نسبی آموزشی در این دیار برقرار است.
منصور غلامی تصریح کرد: همچنین مراکز دانشگاهی غیردولتی نیز در سطح استان سمنان فعالیت می کنند و به لحاظ کمی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
گام دوم دانشکده گردشگری و کویرشناسی دانشگاه سمنان با اعتبار 40 میلیارد ریال و در زیربنای 2 هزار و 700 مترمربع طی 21 ماه و در 2 طبقه به بهره برداری رسید.

** بهره برداری طرح تکمیل و تجهیز فرودگاه شاهرود
مدیر فرودگاه شاهرود گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، چندین طرح تکمیل و تجهیز فرودگاه شاهرود به ارزش 110 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
مرتضی حمیدپور با اشاره به بهره برداری از ساختمان برج مراقبت و 'تکنیکال بلاک' فرودگاه شاهرود، افزود: سامانه کمک ناوبری VOR/DME، تابلوهای سامانه روشنایی سطح پروازی و سامانه اعلان پرواز FIDS نیز از جمله طرح های افتتاح شده این فرودگاه است.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.

** افتتاح استخر سرپوشیده بیارجمند
همزمان با سفر رییس جمهوری استخر سرپوشیده بیارجمند با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی وشهرستانی به بهره برداری رسید.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اعلام کرد: کلنگ احداث این طرح سال 96 بر زمین زده شده و از منابع ملی واستانی تامین اعتبارشده است.
وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و100متر مربع و رعایت استاندارد ساخته شده است.
سرپرست سازمان ورزش و جوانان تصریح کرد: مبلغ 25 میلیارد ریال برای احداث و اجرای خطوط انتقال و وصل انشعابات هزینه شده است.
وی ادامه داد: یادمان شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان نیز با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان روز چهارشنبه در قالب برنامه های سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان افتتاح شد.
9891/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)