حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش تقدیر شدند


حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش تقدیر شدند

همزمان با 15 آذر، روز حسابدار، جلسه هم اندیشی و تقدیر از حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) با حضور امیر سرتیپ دوم محمدعلی نوری، رئیس سازمان حسابرسی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش برگزار شد.

حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش تقدیر شدند به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ دوم نوری با گرامیداشت 15 آذر، روز حسابدار و تقدیر از تلاش های کلیه حسابداران و حسابرسان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور، گفت: سازمان حسابرسی ارتش با ایجاد نظام کنترل های داخلی پویا و اطمینان بخش از طریق اجرای حسابرسی عملیاتی و ارزیابی اثربخشی، کارایی، صرفه اقتصادی، اخلاقی و منصفانه بودن فعالیت های صورت گرفته توسط عالی ترین مدیران اجرایی توانسته است، نقش بسزایی در اعتلای ارتش جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نیروهای مسلح داشته باشد.
وی افزود: اصلی ترین ماموریت سازمان حسابرسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، حسابرسی عملیاتی از عملکرد یکان های ارتش اعم از نیروهای زمینی، پدافند، هوایی، دریایی، ستاد ارتش و موسسات انتفاعی و وابسته به ارتش به منظور اعتباردهی به فعالیت ها و اطمینان از صحت و سلامت امور انجام شده می باشد.
امیر نوری در ادامه تصریح کرد: سازمان حسابرسی ارتش علی رغم کمبود نیروی انسانی متخصص، سالانه بیش از 96 یکان و واحد اقتصادی در سطح ارتش را حسابرسی نموده و گزارش های دریافتی را به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران (رئیس دستگاه) به موجب ماده 53 قانون محاسبات عمومی کشور و تبصره یک آن ارائه می کند. همچنین آموزش های لازم در حوزه های مختلف امور مالی را به فرماندهان و متصدیان امر در یکان های ارتش ارائه کرده و نارسایی های موجود را با آموزش های لازم و پیگیری های مستمر به حداقل ممکن کاهش می دهد.در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز با تبریک روز حسابدار و تشکر از زحمات خالصانه به تمامی مسئولان و کارکنان سازمان حسابرسی ارتش، گفت: بحث های مالی، از جمله مباحث لیز و لغزنده ای است که اگر آدمی کنترل، مراقبت و ظرفیت لازم را نداشته باشد، موجب لغزش و سقوط انسان خواهد شد.
وی تصریح کرد: برابر آیات نورانی قرآن کریم، عواملی وجود دارد که انسان را از یاد خدا غافل می کند. قرآن کریم می فرماید: لاتلهکم اموالکم و لا اولادکم عن ذکر الله. و مال و فرزند، دو موضوع مهم و دو عنصر غفلت زاست.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه با اشاره به اینکه انسان در زندگی شخصی و کارهای خود باید مراقب این حقیقت باشد که کارهایش ثبت و ضبط می شود، بیان نمود: خداوند متعال حسابگر و سریع الحساب است و دقت حسابرسی او برابر آیه 16 سوره مبارکه لقمان به گونه ای است که ریزترین و نهان ترین اعمال و رفتار نیک و بد انسان را محاسبه می کند لذا باید همواره مراقب وسوسه شیطان و غفلت از یاد خدا باشیم و با تربیت نفس و پیمودن مسیر درست بندگی، خود را از لغزشگاه ها بویژه در امور مالی محفوظ بداریم و در کارها خدای تعالی را مراقب بدانیم.
حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور در ادامه ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از سالم ترین و پاک دست ترین سازمان های کشور در حوزه مسائل مالی و اقتصادی توصیف نمود و افزود: سازمان حسابرسی ارتش در حفظ و تداوم سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه امور مالی و حفظ اموال عمومی و بیت المال، نقش مهم و اساسی برعهده دارد که ان شاء الله تعالی هر سال شاهد رشد و پویایی بیشتر این سازمان اثربخش در ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران باشیم.در پایان این مراسم، از حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا