توقف فعالیتهای یک شرکت گردشکری آمریکا در فلسطین اشغالی


توقف فعالیتهای یک شرکت گردشکری آمریکا در فلسطین اشغالی

کمیته ملی فلسطینی تحریم اسرائیل از تصمیم شرکت خدمات گردشگری آمریکایی (Airbnb) برای پایان همکاری خود در شهرک های غیر قانونی رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛‌ برای اولین بار و پس از فشارهای جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) دو افسر آمریکایی سفر خود را برای شرکت در نشستی در فلسطین اشغالی لغو کردند و یک شرکت خدمات گردشگری آمریکایی (Airbn ) هم همکاری خود را با شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری رود اردن متوقف کرد.
روزنامه مستقل و الکترونیکی رای الیوم که در لندن به روز می شود در یادداشتی نوشت:‌ کمیته ملی فلسطینی تحریم اسرائیل با انتشار بیانیه ای رسمی از تصمیم شرکت خدمات گردشگری آمریکایی (Airbnb) برای پایان همکاری خود در شهرک های غیر قانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین استقبال کرد.
تصمیم این شرکت برای قطع همکاری در شهرک های یهودی نشین و توقف ارایه خدمات خود از جمله اجاره آپارتمان‌ها و املاک گردشگری در اراضی اشغالی فلسطین پس از آغاز فعالیت و تبلیغات گسترده کمپین جهانی با نظارت سازمان دیده بان حقوق بشر و تعدادی از شرکای جنبش جهانی تحریم اسرائیل (BDS ) و نیز کمپین های اعلام همبستگی با ملت فلسطین اتخاذ شد.
کمیته ملی فلسطینی تحریم اسرائیل این تصمیم را گام اول در مسیر صحیح برای پایان دادن به سود بردن شرکت آمریکایی (AIRBNB) از چپاول و غارتگری رژیم استعمارگر و اپارتاید اسرائیل و اقدامات این رژیم در سرقت اراضی فلسطینی ها و منابع طبیعی آن دانست.
با این حال شرکت آمریکایی در بیانیه خود دچار تضاد و تناقض شده است به طوری که تصمیمش برای قطع همکاری مشمول شهرک های یهودی نشین اسرائیل در بخش قدیمی شهر قدس اشغالی نمی شود.
کمیته ملی فلسطینی تحریم اسرائیل تاکید کرد بر اساس قوانین بین المللی اقدام اسرائیل در شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین و سوریه جنایت جنگی محسوب می شود و شهر اشغالی قدس از این قاعده مستثنی نیست.
نظام استعماری‏، اشغالگر و نژاد پرست اسرائیل در جنگ تبلیغاتی گسترده خود برای سرپوش گذاشتن بر جنایت هایی مستمر خود علیه ملت فلسطین در 70 سال گذشته از جنبه گردشگری وارد عمل شده است.
کمیته ملی فلسطین افزود شرکت هایی که در حوزه گردشگری (‌در اراضی فلسطین ) فعالیت دارند بدون استثناء مسئول اجتماعی ساخت همه خانه های غیر قانونی هستند چون در فعالیت های گردشگری در اسرائیل از خانه ها و مستغلات به غارت رفته از آوارگان فلسطینی مانند هتل ها ، اتاق های اجاره ای و رستوران ها استفاده می شود.
کمیته ملی فلسطین افزود تبلغیات علیه شرکت گردشگری آمریکایی باید تداوم یابد تا به همه تعهداتش در برابر حقوق بشر عمل کند و بازهم تاکید کرد گردشگری با استعمارگری شکل نمی گیرد.
کمیته ملی فلسطین افزود فلسطینی ها بر همبستگی خود با کمپین ها برای مجازات شرکت آمریکایی به خاطر نقش‌ اساسی آن در تضعیف حقوق مردم و اتحادیه کارگری در بخش صنایع هتل داری تاکید دارند.
اعضا و شرکای جنبش تحریم در آمریکا درخواست خود را با عنوان «نه به خانه های غارت شده» مطرح کردند و از شرکت آمریکایی (AIRBNB) خواستند از درج آگهی و تبلیغ خانه ها در شهرک های اسرائیلی خودداری کند چون نشانه اقدامات اسرائیل در نقض قوانین بین المللی و حقوق فلسطینی ها و تبلیغی برای شهرک های اسرائیلی است که بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطین جنایت جنگی است.
در همین ارتباط روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرد با فشار فعالان جنبش تحریم اسرائیل (BDS) برخی افسران آمریکایی سفر خود را به اسرائیل برای شرکت در یک نشست مشترک سالانه با افسران اسرائیلی لغو کردند.
به نوشته این روزنامه، پس از تشدید فشارهای جنبش تحریم اسرائیل، افسران پلیس دو مرکز ایالتی آمریکا هفته گذشته سفر خود را به اسرائیل برای شرکت در نشست مشترک با پلیس اسرائیل لغو کردند. قرار بود افسران پلیس آمریکایی در برنامه مشترکی با پلیس اسرائیل که از دو دهه پیش برگزار می شود، شرکت کنند.
لغو سفر افسران آمریکایی به اسرائیل موجب نگرانی میان محافل سازمان های یهودی در آمریکا و نیز احساس پیروزی و موفقیت در میان محافل جنبش تحریم شده است.
افسران آمریکایی هر سال از مناطق مختلف این کشور در سفر یک هفته ای به اسرائیل علاوه بر کسب آموزش های لازم در زمینه چگونگی مقابله پلیس اسرائیل با ترویسم با افسران بلندپایه نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می کنند.
برنامه های سفر هیئتی از افسران آمریکایی به اسرائیل در دو سال اخیر کانون مناقشه در میان جنبش تحریم اسرائیل (BDS ) با مشارکت سازمان های ضد خشونت پلیس در آمریکا بوده است.
این سازمان ها مدعی هستند افسران آمریکایی در جریان سفر به اسرائیل تاکتیک های اعمال شدید خشونت را از افسران اسرائیلی آموزش می بینند و این امر بر اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور به ویژه اقلیت ها تاثیر می گذارد.
هاآرتص اعلام کرد در دوسال گذشته صدها افسر ارشد آمریکایی از مناطق مختلف این کشور در نشست های همکاری مشترک در اسرائیل حضور یافتند اما هفته گذشته و برای اولین بار در تاریخ برگزاری این نشست ها، دو افسر ایالتی آمریکا درست چند روز قبل از ورود هیئت جدید آمریکایی به تل آویو ، سفر خود را لغو کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید