برخورد با عاملان خشونت باید در قالب حد مطابق قوانین اسلامی اجرا شود


عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از مسئولان برقرارکننده امنیت خواست تا برای کاهش خشونت در جامعه حد را مطابق با قوانین اسلامی اجرا کنند تا آرامش مجرمان از نبود برخورد قاطع با آنها امنیت مردم را تحت شعاع قرار ندهد.

قانون- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از مسئولان برقرارکننده امنیت خواست تا برای کاهش خشونت در جامعه حد را مطابق با قوانین اسلامی اجرا کنند تا آرامش مجرمان از نبود برخورد قاطع با آنها امنیت مردم را تحت شعاع قرار ندهد.

به گزارش قانون به نقل از خانه ملت،روح الله بابایی صالح در واکنش به انتشار خبری از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر افزایش 6.1 درصدی نزاع در 7 ماه امسال که به تازگی هم در قالب آتش زدن افراد در پارک‌ها توسط اراذل و اوباش نمایان شده است، گفت: هر چقدر بیکاری در جامعه افزایش یابد در عمل شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی و خشونت در قالب درگیری‌های خیابانی و حتی آتش زدن افراد در پارک‌ها هم خواهیم بود.

نبود اشتغال از جوانان مجرم می‌سازد

نماینده مردم بویین زهرا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون باید مسئولان به سرعت تدابیری در جهت اشتغالزایی برای جوانان بیندیشند تا از این طریق بتوانند حداقل نیمی از این آسیب‌ها را کنترل کنند، چرا که حتی یک ثانیه تعلل در این زمینه موجب بروز بحران در سطح گسترده خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما باید برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنیم و این امر را می‌توان در قالب فعالسازی جوانان در کارخانه‌ها محقق کرده یا شرایط تحصیل آنها را فراهم کرده یا امکانات رفاهی و ورزشی برای این قشر مهیا کنیم، در غیر این صورت بدون تامین نیازهای این بخش و نبود حمایت مسئولان از جوانان به ویژه در کلان شهر تهران روز به روز شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: بی‌تردید بی‌توجهی به کنترل آسیب‌های اجتماعی تنها به یک بخش یا یک شهر آسیب نمی‌رساند، بلکه تمام کشور را درگیر مشکلات ناشی از آنها خواهد کرد و در جامعه‌ای که امنیت نباشد تاجاییکه در پارک‌های شهر هم شاهد بروز رفتارهای خشونت‌آمیز باشیم، خانواده مسئولان نیز دچار آسیب خواهند شد.

مسئولان نباید از وظایف خود در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی شانه خالی کنند

وی با اشاره به اینکه اعتیاد از دیگر عوامل ایجادکننده آسیب‌های اجتماعی و گسترش خشونت در جامعه است، تصریح کرد: هم‌اکنون سازمان بهزیستی متولی ساماندهی معتادان متجاهر و کنترل آسیب های اجتماعی است که هم مجوز احداث کمپ‌ها را صادر می کند و هم اعتبارات ویژه ای ساماندهی و رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی دریافت کند.

بابایی صالح در واکنش به اظهارنظر مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران مبنی بر اینکه بزرگترین مشکل سازمان بهزیستی این است که مأموریت‌هایی که به آن داده شده همچون ساماندهی معتادان متجاهر خیلی فراتر از توانش است، افزود: این گونه سازمان‌ها تلاش می‌کنند که از وظایف خود شانه خالی کنند، و این در حالی است که دستگاه‌های متولی کنترل آسیب‌های اجتماعی باید متناسب با امکاناتی که دارند به مردم خدمات ارائه دهند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون دستگاه‌های متولی در این بخش اعم از نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی با جدیت با عاملان بروز خشونت در کشور برخورد کنند، چرا که تنها از این طریق میتوان به نتیجه مناسبی دست پیدا کرد و دلیل شکست کنونی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی هم عدم برخورد قاطع است.

مجازات قطع ید باید برای سارقان خیابانی اجرا شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه چرا در برخورد با بروز سرقت‌های خیابانی در سطح وسیع که امنیت عمومی را خدشه‌دار کرده است قوانین اسلامی همچون قطع ید اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: اگر مطابق با قوانین اسلامی با خاطیان برخورد شود و در ملاء عام برای یکی از مجرمان اعمال خشونت در جامعه حد را اجرا کنند، قطعا بازدارنده بوده و بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه رفع می‌شود و بعد از این شاهد اتفاقاتی از این دست نخواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: بی‌تردید اغلب جرایمی که در قالب اعمال خشونت در کشور اتفاق می‌افتد به دلیل وجود این آرامش در مجرمان است که برای آنها مجازات سنگین تعیین نمی‌شود و آنها بعد از مدتی می‌توانند مجدد به انجام اعمال مجرمانه بپردازند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه