تجلیل دانشگاهیان غرب گیلان ازمحمدکوچکپور عکاس برجسته گیلانی


تجلیل دانشگاهیان غرب گیلان ازمحمدکوچکپور عکاس برجسته گیلانی

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دکتر مرتضی طالع ماسوله از اساتید دانشگاه در این آئین ضمن تشکر از زحمات همه هنرمندان و زحمت کشان این عرصه گفت: عکس های آقای کوچکپور، تبلور تاریخی برای همه مردمان گیلان است.وی با اشاره به تلاش...

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دکتر مرتضی طالع ماسوله از اساتید دانشگاه در این آئین ضمن تشکر از زحمات همه هنرمندان و زحمت کشان این عرصه گفت: عکس های آقای کوچکپور، تبلور تاریخی برای همه مردمان گیلان است.
وی با اشاره به تلاش کوچکپور برای حفظ و نمایش هویت فرهنگی و تاریخی گیلان افزود: باید محکم به هویت خودمان بچسبیم و نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم و اجازه ندهیم فرهنگ های بیگانه در آن نفوذ پیدا کنند.
دکتر طالع ضمن بیان ویژگی های آثار هنری استاد کوچکپور کپورچالی تصریح کرد : کوچکپور با ارائه آثار هنری خود طبیعت ، آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این دیار را نشان داد که اولین ویژگی تصاویر ایشان، عصاره ای پربار از فرهنگ غنی مردمان رضوانشهر است که در اوج سادگی خردمندانه زندگی می کنند.
کوچکپور متولد سال 1334 کپورچال بندرانزلی است . وی نخستین نمایشگاه عکس خود را سال 67 با کمک زنده یاد کاوه گلستان در گالری گلستان برپا کرد وپس ازآن کارهایش به مسابقات و نمایشگاههای بین المللی راه یافت و بارها مورد تقدیر قرار گرفت .
وی تاکنون چند مجموعه از عکسهایش با نام ( دریچه سبز )عکسهایی با موضوع اجتماعی و آداب و رسوم مردم گیلان ،(گیلان بهشت طبیعت ) و ( از مه تا دریا ) را به چاپ رسانده است. 300 هزار نگاتیو حاصل یک عمر تلاش این هنرمند عکاس از طبیعت ایران ، آیین ها و سنت ها و زندگی مردمانش است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7293 /6030
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد